به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۰۳ ساعت ۲۲:۴۱
کد مطلب : ۱۲۷۴۱۲
گروه A مرحله مقدماتی جام جهانی(آسیا)

قطر در دوحه هم حريف تیم ملی ايران نشد

گروه ورزشي: ملی‌پوشان فوتبال ایران با نمایش برتر نسبت به قطر و از دست دادن موقعیت‌های زیاد با پاس انصاری‌فرد و گل طارمی موفق به پیروزی شدند.
قطر در دوحه هم حريف تیم ملی ايران نشد
 به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران از ساعت 20:30 میزبان شاگردان خورخه فوساتی در ورزشگاه جاسم بن محمد دوحه خواهد بود تا با توجه به شکست کره جنوبی و ازبکستان بلیط خود برای صعود به جام جهانی 2018 را تا اندازه زیادی اوکی کند. شاگردان کی روش که برای این بازی نسبت به بازی قبل 5 تغییر داشتند، با ترکیبی تهاجمی تر نسبت به گذشته وارد زمین شدند تا بتوانند با استفاده از بازی هجومی قطری ها، در دوحه برد بزرگی کسب کنند.
 
گروه A مرحله مقدماتی جام جهانی(آسیا)
تاریخ: 96/01/03؛ ساعت 20:30
استادیوم: جاسم بن حمد / تماشاگر: 10 هزار نفر
داور: لیو کوک‌من(هنگ کنگ)؛ کمک‌ها: چو چان کیت، لام نای‌کی سام و فونگ هی لایو/ ناظر داوری: اسماعیل الحافی(اردن) / ناظر بازی: روبرت تورس(گوام)
 
ترکیب تیم ملی ایران: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، پژمان منتظری، وریا غفوری، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، احسان حاج‌صفی، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش(77- امید ابراهیمی)، سردار آزمون(83- مسعود شجاعی)ن و کریم انصاری‌فرد(71- وحید امیری) سرمربی: کارلوس کیروش
 

 
ترکیب تیم ملی قطر: سعد الشیب، احمد یاسر(81- علی حسن عفیف)، ابراهیم ماجد، پدرو کوریا، بوعلام خوخی، لوئیز جونیور(61- علی اسد)، کریم بوضی اف، حسن الهیدوس، اکرم عفیف، رودریگو تاباتا(77- معز علی)و سباستین سوریا سرمربی: خورخه فوساتی
 
اخطار
میلاد محمدی(6) مهدی طارمی(85) از ایران
 پدرو میگل(1+45) بوعلم خوخی(85)  از قطر
 
شرح نیمه اول
در شروع بازی قطر قصد داشت نمایش هجومی‌ای داشته باشد اما ایران در دقیقه 5 نخستین حمله را ترتیب داد که واکنش شعیب مهاجمان ایرانی را ناکام گذاشت؛ در ادامه بازیکنان قطر به مرور زمان صاحب توپ و میدان شدند و به دنبال نفوذ از جناحین بودند که عملکرد خط دفاعی ایران اجازه گلزنی به آنها نداد؛ بیشتر برنامه کی‌روش روی پاس‌های در عمق و بعضا استفاده از ضربات شروع مجدد بود تا با این روش به گل برسند که دو موقعیت هم ترتیب دادند اما نمایش دروازه‌بان قطری مانع از تغییر نتیجه شد؛ عنابی پوشان هم روی ضربات آزاد تاباتا و حسن الهیدوس برنامه داشتند و چند بار از سمت چپ زمین نفوذهایی انجام دادند ولی آنها نیز مثل ایران در امر گلزنی ناکام بودند تا دو تیم بدون گل به رختکن بروند.
 
شرح گل:
 قطر صفر - ایران 1 (دقیقه 52: مهدی طارمی): حرکت در عرض و پاس بلند تماشایی انصاری‌فرد از میانه زمین، طارمی را در موقعیت تک به تک با سعد الشعیب قرار داد تا او با ضربه بغل پا به گوشه پایین دروازه قطر گل اول ایران را به ثمر رساند.
 

 
لحظات حساس
دقیقه 5: پاس در عمق بیرون پای دقیق جهانبخش را آزمون به جلوتر از خود انداخت تا با نفوذ به محوطه جریمه گلزنی کند اما سعد الشیب با خروج خود به صورت ناقص توپ را دفع کرد و در برگشت هم انصاری‌فرد بعد از دریبل مدافع مقابل‌اش توپ را به جایی که دروازه‌بان قطر بود، زد.
دقیقه 6: میلاد محمدی با دست بازیکن قطری را متوقف کرد و داور خیلی زود کارت زرد را از جیب خود بیرون کشید و به او داد.
دقیقه 8: ارسال حسن الهیدوس از روی ضربه آزاد را بیرانوند مشت کرد و در ادامه به سوریا برخورد داشت که برای لحظاتی موجب مصدومیت‌اش شد.
دقیقه 14: خطایی که روی فرار آزمون در فاصله 30 متری برای ایران به دست آمده بود را جهانبخش مستقیم به طرف دروازه قطر زد که توپ به اوت رفت.
دقیقه 23: ضربه آزاد تاباتا از پشت محوطه جریمه که با خطای پورعلی‌گنجی نصیب قطری‌ها شده بود با اختلاف کمی از کنار تیرک عمومی دروازه ایران عبور کرد.
دقیقه 26: سانتر تاباتا از روی ضربه ایستگاهی سمت چپ زمین بدون اینکه به بازیکنی برخورد داشته باشد در آغوش بیرانوند جای گرفت.
دقیقه 28: پرتاب اوت بلند حاج‌صفی به مقابل دروازه قطر را بوعلم خوخی به شکل بدی دفع کرد تا آزمون بعد از تیرک دوم با یک ضربه تماشایی روی پا شوت‌زنی کند و توپ بعد از برخورد به سعد الشعیب به کرنر برود.
دقیقه 32: اکرم عفیف پس از چند سر توپ چشم‌نواز به مدافعان ایران، توپ را روی دروازه ایران ریخت امام محمدی با ضربه پشت سر یک کرنر به قطر داد.
دقیقه 33: ارسال حسن الهیدوس از کرنر به قوس محوطه جریمه را یاسر با ضربه پای چپ والی به سمت دروازه ایران زد که بیرانوند مانع از گل شدن توپ شد.
دقیقه 38: محمدی از جناح چپ زمین توپ را ارسال کرد که ضربه سر انصاری‌فرد در مقابل دروازه قطر با فاصله به بیرون رفت.
دقیقه 39: حاج‌صفی پس از یک و دو با جهانبخش از سمت چپ به دروازه قطر نزدیک شد اما با نرسیدن مهاجمان ایران خود از زاویه بسته شوت‌زنی کرد که واکنش شعیب یک کرنر برای ایران رقم زد.
دقیقه 45: بوضیاف با حرکت از سمت چپ و نفوذ در عرض به سمت دروازه ایران شوت پر قدرتی زد که توپ پس از برخورد به پورعلی‌گنجی دور شد.
دقیقه 48: حسن الهیدوس ضربه آزاد را خیلی سریع برای سوریا فرستاد اما قبل از او بیرانوند با خروج موفق توپ را دور کرد.
دقیقه 57: سانتر غفوری را طارمی با ضربه عنکبوتی به طرف دروازه قطر زد که شعیب برابر آن ایستاد.
دقیقه 58: جهانبخش با شوت چرخشی راه دور دروازه قطر را تهدید کرد که شعیب توپ را دراختیار گرفت.
دقیقه 60: ضربه پای چپ جونیور از پشت محوطه جریمه با فاصله زیادی از دروازه ایران راهی اوت شد.
دقیقه 64: ابراهیم ماجد شوت پر قدرتی از راه دور زد که بیرانوند روی این توپ دفع ناقصی داشت اما پیش از آنکه سوریا گلزنی کند دروازه‌بان ایران اشتباه خود را با پرش بلند به سمت توپ جبران کرد.
دقیقه 70: پاس عالی جهانبخش از بین پاهای مدافع قطری آزمون را در فرصت گلزنی قرار داد که شوت او بی‌حاصل در دستان شعیب جای گرفت.
دقیقه 70: پاس آزمون در شرایط سختی به جهانبخش رسید که شوت پای چپ زمینی او از پشت محوطه جریمه بدون خطر به اوت رفت.
دقیقه 72: تاباتا با نفوذ به محوطه جریمه ایران با بیرانوند برخورد کرد و اعتقاد به پنالتی داشت اما داور هنگ کنگی یک کرنر برای قطری‌ها گرفت.
دقیقه 73: ضد حمله تند و تیز ایران آنها را در موقعیت 4 به 2 قرار داد اما پاس بد آزمون و برگشت آن توسط طارمی را آزمون بی‌حاصل به اوت زد.
دقیقه 74: سر توپ و شوت پای چپ جهانبخش پس از برخورد به ماجد در دستان شعیب قرار گرفت.
دقیقه 75: پاس امیری و ضربه بغل پای طارمی از بالای دروازه قطر به اوت رفت.
دقیقه 88: پرتاب دست دیدنی بیرانوند به پشت مدافعان قطری، حاج‌صفی را در بهترین فرصت گلزنی قرار داد اما شوت او پس از حمل توپ زیاد حاصلی در پی نداشت.
دقیقه 89: فرار امیری و پاس او را طارمی با شوت کم دقت به بیرون زد.
دقیقه 2+90: ضربه فنی امیری از داخل محوطه جریمه با کمترین فاصله به اوت رفت.
دقیقه 3+90: بوعلم خوخی قصد داشت با شوت بغل پا از  پشت 18 قدم دروازه بیرانوند را باز کند اما توپ با اختلاف کمی از کنار تیرک راهی اوت شد.
دقیقه 4+90: بیرانوند برابر شوت سوریا بهترین واکنش را داشت تا دروازه ایران برای ششمین مسابقه متوالی بسته بماند.
 
بهترین بازیکن
سعید عزت‌اللهی با وجود سن پایین مثل همیشه نقش یک با تجربه را ایفا کرد و با میدان‌داری‌ای که به نمایش گذاشت اجازه نداد حملات قطری‌ها شکل بگیرد و فرصت چندانی داشته باشد؛ او با قطع توپ‌های بازیکنان مقابل خود و نظم دادن به بازی ایران نمایش موثری در پیروزی ایران داشت.
پورعلی‌گنجی و منتظری هم از بازیکنان موثر ایران در این دیدار بودند.
اتفاق ویژه
تیم ملی ایران که در 1590 روز گذشته هیچ باختی در بازی‌های رسمی نداشت امشب هم موفق شد به این روند ادامه دهد و در دوحه به پیروزی یک بر صفر برسد تا صعود به جام جهانی 2018 را نزدیک‌تر از همیشه به خود ببیند.
 
در حاشیه
* سرمربی و تعدادی از بازیکنان تیم ملی پیش از شروع مسابقه در زمین چمن ورزشگاه حاضر شدند.
* هواداران ایرانی به مانند همیشه استقبال خوبی از این بازی داشتند.
* مهدی تاج و اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال این بازی را از نزدیک تماشا خواهند کرد.
* حاج‌صفی کاپیتان ایران در این مسابقه است.
* برخلاف تصور هواداران قطری حضور پُر رنگی در استادیوم ندارند.
* نیمکت‌نشینی رامین رضاییان، رضا قوچان‌نژاد، امید ابراهیمی و سید جلال حسینی از نکات قابل توجه ترکیب ایران است.
* کی‌روش به اعتراض‌های لحظات ابتدایی فوساتی به داوری مسابقه معترض شد و درگیری لفظی با او پیدا کرد.
* در دقیقه 14 بعد از خطای ماجد روی آزمون، بازیکنان ایران اعتقاد به دادن اخطار به بازیکن قطری داشتند که داور چنین تصمیمی نگرفت.
* پس از حضور شجاعی در زمین، بازوبند کاپیتانی به او داده شد.

سیدمحمد خادمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۱/۰۴ ۰۹:۰۷
کیروش مربی مغرور حیله گر و ...وخوش شانس هم هست مثلا در بازی با قطر در تهران در دقیقه 90 دربازه بان قطر پاس اشتباه داد یا بازی با کره در سول و... انشاا... صعود ما قطعی بشه و این مربی بعد چندسال از ایران بره و مربی جدید با تفکرات جدید بیاد (350295)
۱۳۹۶/۰۱/۰۴ ۱۲:۲۴
کی روش مربی بزرگی است و در درجه اول نتیجه مهم هست که واقعا داره عالی جلو میره و احتمالا تیم ایران دو بازی مانده به اخر به جام صعود خواهد کرد ان شاالله (350304)
۱۳۹۶/۰۱/۰۵ ۰۱:۴۰
حتما بعد از ایشان مربی بزرگی مثل مایلی کهن و یا قلعه نوعی و ... مد نظرتونه که مارو برگردونه به بیست سال قبل! واقعا چه زود همه چی رو فراموش میکنیم که این مرد چقدر از هر مربی داخلی با تعصب تر و با دانش تر بوده و هست.من مطمئن هستم بعد از کی روش تا مدتها باید حسرت همین روزها رو بخوریم (350335)