به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۰۴ ساعت ۰۲:۰۷
کد مطلب : ۱۲۷۴۱۷

افزایش سه برابری داوطلبان شوراها

گروه جامعه: رئیس ستاد انتخابات کشور از افزایش سه برابری ثبت نام کنندکان انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور نسبت به دوره قبل در پایان سومین روز نام نویسی خبر داد.
 
علی اصغر احمدی در بازدید از فرمانداری تهران و روند نام نویسی نامزدهای انتخابات شوراها به خبرنگاران، گفت: تا پایان وقت نام نویسی روز گذشته، 58 هزار و 937 نفر در کل کشور ثبت نام کردند که 15 هزار و 562 نفر برای شورای شهر و 43 هزار و 375 نفر برای شوراهای روستا خود را نامزد کرده اند. به گفته این مسئول، سه هزار و 220 نفر از این افراد را بانوان تشکیل می دهند.

احمدی گفت: پیش بینی می کنیم هرچه به پایان نام نویسی نزدیک تر شویم، شمار مراجعین و داوطلبان بیشتر شود. وی با استناد به بیانات رهبرمعظم انقلاب درسخنرانی آغاز سال نو درمشهد، گفت: مهمترین پیام ایشان این بود که زمینه مشارکت حداکثری را فراهم کنیم و ما هم در این رستا همه تلاش خود را بکار می گیریم و به نظر می رسد که حضور گسترده نامزدها در این انتخابات ، نویدبخش مشارکت حداکثری باشد.

احمدی تاکید کرد اجرای قانون انتخابات و دفاع از حقوق و رای مردم بعنوان حق الناس را وظیفه می دانیم.
وی به نامزدها و داوطلبان توصیه کرد که اخلاق مدار باشند و فقط به توانایی و برنامه های خود متکی باشند و از رویه های تخریبی و خلاف شرع و اخلاق بپرهیزند. احمدی از همه فرمانداران وبخشداران کشور خواست با توجه به اینکه ممکن است در روز آخر بر شمار داوطلبان حضور درانتخابات شوراها افزوده شود حتما تعداد کاربران را افزایش و زمینه سهولت در ثبت نام را فراهم کنند.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات کشور، نيز جمع‌بندی روز چهارم ثبت‌نام داوطبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را اعلام کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، سید رمضان شجاعی کیاسری، رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات کشور، جمع‌بندی روز چهارم ثبت‌نام داوطبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را اعلام کرد. بنا بر این گزارش، وضعیت داوطلبان ثبت‌نام شده در روز چهارم ثبت‌نام برای عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا بدین شرح است:
کل ثبت‌نام 28582 نفر؛ شامل 1498 زن و 27084 مرد
داوطلبان ثبت‌نام شده برای شوراهای اسلامی شهر:
5559 نفر شامل 622 زن و 4937 مرد
داوطلبان ثبت‌نام شده برای شوراهای اسلامی روستا:
23023 نفر شامل 876 زن و 22147 مرد.
گفتنی است، گزارش روزانه ثبت‌نام، هر روز علاوه‌بر این پایگاه در کانال مجازی وزارت کشور به آدرس @moinews اعلام می‌شود. ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تا 6 فروردین 96 در فرمانداری‌ها و بخشداری‌های سراسر کشور ادامه دارد.

صحرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۱/۰۵ ۰۰:۳۸
بوی پول بوی عیدی بوی قدرت
می آیدهد.
تا ملت درست نشود مملکت درست نخواهد شد. (350333)