به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۰۴ ساعت ۰۲:۳۵
کد مطلب : ۱۲۷۴۱۹

ایران تا شنبه بارانی است

گروه جامعه: نیمه غربی، بخش هایی از مرکز، سواحل شمالی و شمال شرق کشور از امروز تا شنبه آینده بارانی است.
باران، مهمان آسمان ایران
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: اوج و شدت بارش ها امروز در استان های غربی و دامنه های زاگرس و البرز است. خانم احمدی افزود: استان های کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، بخش های شمالی استان خوزستان، زنجان، قزوین، البرز، بخش هایی از سواحل غربی دریای خزر، بخش هایی از غرب آذربایجان غربی و جنوب آذربایجان شرقی بارش ها شدت بیشتری دارد. 
 
وی ادامه داد: بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد نسبتاً شدید در این مناطق پیش بینی می شود که منجر به آب گرفتگی معابر عمومی خواهد شد. در نواحی کوهستانی و سردسیر، غرب، شمال غرب و دامنه های زاگرس و البرز تگرگ و برف می بارد. بارش ها به تدریج به شمال شرق کشور، خراسان شمالی، رضوی و بخش های شمالی استان سمنان می رسد و برای روز جمعه پیش بینی می شود بارش ها شدت بگیرند و در بیشتر مناطق کشور باران ببارد. 
 
وی ادامه داد: جمعه شدت بارش ها در مناطق جنوب کشور متمرکز می شود. احمدی گفت: روز شنبه نیز این شرایط ادامه می یابد ولی از بارش ها در غرب کشور کاسته می شود. وی تاکید کرد: با این حال در روزهای جمعه و شنبه بارش ها شدیدتر می شود و مسافران حتماً مراقب باشند و پیش بینی های لازم بکنند و از اقامت در کنار رودخانه های فصلی خودداری کنند. احمدی در پایان گفت: آب های جنوبی کشور نیز مواج و متلاطم و هوای تهران در سه روز آینده بارانی است.