به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۰۴ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب : ۱۲۷۴۳۴

احتمال غرق شدن 200 مهاجر در آب های مدیترانه

گروه بین الملل: یک سازمان امداد اسپانیا بعد از پیدا کردن پنج جسد در آبهای مدیترانه، برآورد کرده است که احتمالاً بیش از 200 مهاجر در امتداد سواحل لیبی غرق شده‌اند.
یک سازمان اسپانیایی اعلام کرد که بیش از 200 مهاجر احتمالاً در قایقی که در امتداد سواحل لیبی واژگون شده است، غرق شده‌اند و جان خود را از دست داده‌اند.
شبکه «بی بی سی» در این گزارش نوشت، این سازمان امدادرسانی اسپانیایی اعلام کرد که پنج جسد را که در نزدیکی دو قایق واژگون شده، بر روی آب شناور بودند، پیدا کردند.

این امدادگران اعلام کردند که هر یک از این دو قایق احتمالاً بیش از 100 پناهجو را جابجا می‌کرده است.یکی از اعضای این سازمان اعلام کرد که پنج نفری از دریای مدیترانه بیرون کشیده شدند، مردان جوانی بودندکه ظاهراً غرق شده بودند و سپس بر روی آب شناور شدند.

یکی از سخنگویان گارد ساحلی ایتالیا مرگ 5 پناهجو در آبهای مدیترانه را تأیید کرده است اما ادامه داد که نمی‌تواند برآورد سازمان امداد اسپانیا از تعداد تلفاتی که احتمالاً در دریای مدیترانه غرق شده‌اند را تأیید کند.

بنا به گزارش بی  بی سی، تعداد مهاجرانی که تلاش می‌کنند از لیبی از طریق ایتالیا به اروپا وارد شوند، در سال جاری میلادی افزایش چشمگیری داشته است زیرا مسیر بین ترکیه و یونان بسته شده است.گارد ساحلی ایتالیا اعلام کرده است که در چند روز گذشته، بیش از  40 عملیات نجات را سازماندهی کرده‌اند.سازمان بین‌المللی مهاجران می‌گوید که تابحال در سال جاری میلادی، بیش از 20 هزار مهاجر وارد ایتالیا شده‌اند و 559 نفر نیز در این مسیر جان خود را از دست داده‌اند یا اینکه ناپدید شدند.
مرجع : فارس