به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۰۴ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب : ۱۲۷۴۴۷

آب و هوای کشور در چهارم فروردین ماه

گروه جامعه: در حال حاضر یک سامانه بارشی جبهه‌ای در نیمه غربی، مرکز و شمال شرق کشور فعال است که تاکنون موجب بارش باران گاهی همراه با رگبار در غرب، شمال و شمالغرب کشور و بارش برف در ارتفاعات شمال غرب، دامنه‌های البرز و استان اردبیل شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، بر اساس داده‌های اندازه گیری و تصاویر ماهواره ای، اکنون جبهه سرد این سامانه بارشی روی غرب عراق و شرق سوریه قرار دارد و بر اساس خروجی مدلهای عددی طی دو روز آینده بتدریج از نیمه غربی کشور عبور کرده و روز سوم در شرق کشور قرار خواهد گرفت در این مدت پیامد فعالیت این سامانه بارش باران در غالب نیمه غربی و سپس شرق کشور، بارش برف در مناطق و جاده‌های کوهستانی البرز و نیمه شمالی و ارتفاعات مرکزی زاگرس در چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد، غرب اصفهان و مناطق کوهستانی نواحی مرکزی خواهد بود.

در جنوب و جنوب غرب بخصوص در مناطق کوهپایه‌ای وقوع صاعقه، وزش باد شدید، برخی نقاط بارش تگرگ و همچنین بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلاب در مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر عمومی نیز بسیار محتمل است کاهش دما از روز جمعه تا شنبه در شمال شرق کشور به مقدار قابل توجه بین ۸ تا ۱۳ درجه سلسیوس پیش بینی می‌شود که هوای سرد نسبی تا یکشنبه حاکم خواهد بود و از یکشنبه بتدریج گرمترمی شود.

فعالیت این سامانه طی روزهای یکشنبه تا دوشنبه عمدتا در نیمه شرقی کشور خواهد بود شدت بارش امروز تا صبح جمعه در جنوب کردستان، کرمانشاه، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد لرستان، دامنه‌های البرز در شمال استانهای قزوین، البرز وتهران و غرب سمنان پیش بینی می‌شود. بر اساس خروجی مدل‌های عددی در روزهای جمعه و شنبه شدت بارش بتدریج از غرب به شرق در نیمه جنوبی فارس، بوشهر، غرب هرمزگان و نیمه جنوبی کرمان پیش بینی می‌شود که گاهی با توفان تندری (رگبار باران، تگرگ، باد شدید و صاعقه) خواهد بود خلیج فارس از امروز تا روز شنبه مواج خواهد بود.
 
شایان ذکر است پنجشنبه و جمعه بارش برف در مناطق کوهستانی البرز و نیمه شمالی زاگرس موجب لغزندگی جاده‌های کوهستانی میشود و برای تردد در مسیرهای کوهستانی البرز به شمال و مسیرهای کوهستانی غرب و شمال غرب کشور ضروری است که مسافران نوروزی ضمن کسب اطلاعات جاده ای، به تجهیزات زمستانی شامل لباس گرم و زنجیر چرخ مجهز باشند.
آب و هوای کشور در چهارم فروردین ماه 
آب و هوای کشور در چهارم فروردین ماه 
آب و هوای کشور در چهارم فروردین ماه 
آب و هوای کشور در چهارم فروردین ماه