به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۰۴ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب : ۱۲۷۴۵۰

جزییات تازه درباره حمله تروریستی لندن

گروه بين الملل: در پی حمله روز چهارشنبه در محدوده ساختمان پارلمان بریتانیا، چهار نفر کشته و ۴۰ نفر زخمی شده‌اند.
آنچه رخ داد:
 
ساعت ۱۴:۴۰ به وقت لندن، فرد مهاجم با خودرو وارد پیاده رو پل وستمینستر در نزدیکی ساختمان پارلمان بریتانیا شد. دست‌کم دو عابر پیاده کشته و تعداد زیادی زخمی شدند.
 
درباره حمله لندن چه می‌دانیم؟
 
بعد، خودروی مهاجم به میله‌های اطراف ساختمان پارلمان برخورد کرد.
 
فرد مهاجم که چاقو به دست داشت، از خودرو بیرون آمد و به سمت ساختمان دوید و در همین حین، ماموران پلیس سعی کردند جلو او را بگیرند. در درگیری بین مهاجم و پلیس، کیث پالمر، یکی از ماموران پلیس با ضربات چاقوی مهاجم کشته شد.
 
ماموران پلیس لندن در بیشتر موارد مسلح نیستند و ماموری هم که حین تلاش برای متوقف کردن فرد مهاجم کشته شد، اسلحه‌ای به همراه نداشت. در نهایت، فرد مهاجم به ضرب گلوله ماموران مسلح کشته شد.
 
مهاجم که بود؟
 
نام فرد مهاجم هنوز به طور رسمی اعلام نشده است، ولی ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا، گفت که او متولد بریتانیا بود و پیش از این، نیروهای امنیتی تحقیقاتی درباره ارتباط او با افراط‌گرایی خشونت‌آمیز انجام داده‌اند.
 
او اضافه کرد که این فرد به عنوان یک "عنصر حاشیه‌ای" در نظر گرفته می‌شد و نهادهای امنیتی هم اطلاعاتی درباره نیت او برای دست زدن به این حمله دریافت نکرده بودند.
 
مقامات پلیس گفته‌اند که "در حال بررسی برای پیدا کردن هم‌دستان" احتمالی او هستند.
 
داعش مسئولیت حمله را بر عهده گرفته است.
 
بازداشت‌ها
 
تاکنون هشت نفر در نقاط مختلف از جمله در لندن و بیرمنگام بازداشت شده‌اند.
 
شاهدان چه می‌گویند؟
 
شاهدان عینی، صحنه را ترکیبی از ترس و وحشت و هیاهو توصیف کرده‌اند.
 
ریچارد تایس گفت که حدود ساعت ۱۴۴۵ او در حال خروج از ایستگاه مترو وستمینستر بود که متوجه ماموران پلیس در محل شد. آنها او را به سمت پل وستمینستر هدایت کردند.
 
به او گفته شد که یک خودرو در حال حرکت وارد پیاده‌رو شده و از جنوب تا شمال پل وستمینستر -در سراسر پل- آدم‌ها را زیر گرفته است.
 
در پی حمله، جلسه پارلمان متوقف شد و نمایندگان، خبرنگاران و بازدیدکنندگان، برای چهار تا پنج ساعت پشت درهای بسته ساختمان نگه داشته شدند.
 
برای تامین امنیت، صدها نفر از ساختمان پارلمان به کلیسای وستمینستر منتقل شدند.
 
از قربانیان چه می‌دانیم؟
 
کیث پالمر، مامور پلیسی که کشته شد، ۴۸ سال داشت. او عضو نیروهای فرماندهی حفاظت پارلمانی و دیپلماتیک بریتانیا بود و ۱۵ سال سابقه کار داشت، ازدواج کرده بود و فرزند داشت.
 
قربانی دیگری که نامش اعلام شده است، آیشا فرید است که در کالج دی‌ال‌دی لندن کار می‌کرد. او یکی از کسانی بود که فرد مهاجم با خودرو زیر گرفت.
 
قربانی سوم، کرت کوچران، یک گردشگر آمریکایی است.
 
وضعیت هفت نفر هم وخیم گزارش شده است و ۲۹ نفر دیگر در بیمارستان تحت درمان قرار گرفته‌اند.
 
گروهی از دانش آموزان فرانسوی هنگام حمله روی پل وستمینستر بودند و سه نفر از آنها زخمی شدند.
 
پنج گردشگر اهل کره جنوبی هم زخمی شدند که جراحات یکی از آنها جدی بود. گفته شد که آنها بعد از حمله و در میانه هجوم جمعیت برای خروج از منطقه گرفتار شده و زیر دست و پا مانده‌اند.
 
تمهیدات امنیتی
 
نشست‌های پارلمان بریتانیا طبق معمول و در ساعات معمول برگزار می‌شود.
 
پلیس اعلام کرده است که در روزهای پیش رو، تعداد گشت‌های ماموران پلیس مسلح و غیرمسلح در لندن و دیگر شهرها افزایش می‌یابد.
 
ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا سطح هشدار امنیتی را در حد "شدید" اعلام کرده است که به معنای آن است که احتمال زیادی دارد حمله دیگری رخ دهد.