به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۰۵ ساعت ۰۱:۱۷
کد مطلب : ۱۲۷۴۶۲
پس از شش سال حبس؛

حسنی مبارک آزاد شد

گروه بين الملل: رییس‌جمهور سابق مصر پس از ۶ سال از زندان آزاد شد.
حسنی مبارک آزاد شد
به گزارش رویترز، «محمد حسنی مبارک» رییس‌جمهوری برکنار شده مصر روز جمعه پس از ۶ سال از زندان آزاد شد. مبارک بیمارستان نظامی که در آن زندانی بود را ترک کرده و به منزل خود منتقل شد. دادگاه عالی تجدیدنظر مصر اتهام دست داشتن مبارک در کشتار تظاهرات کنندگان در سال ۲۰۱۱ را رد کرده و دستور آزادی وی را صادر کرده بود.
وکیل حسنی مبارک رئیس جمهوری پیشین مصر گفت: موکلش که به جرم غارت بیت المال و نیز کشتار مردم در انقلاب مردمی این کشور در ژانویه سال 2011 متهم شده بود، با حکم دادگاه مصری آزاد شد.
 

به گزارش ایرنا، وکیل مدافع رئیس جمهور پیشین مصر امروز اعلام کرد که حسنی مبارک پس از شش سال حبس به منزلش بازگشته است. پایگاه الیوم السابع ضمن اعلام این خبر نوشت: حکم آزادی حسنی مبارک بلافاصله به اجرا درآمده است. اتهامات حسنی مبارک و همراهانش پس از انقلاب مصر در پرونده‌ای قطور با بیش از 50 هزار صفحه به رشته تحریر درآمد.

مهمترین اتهامات وارده به مبارک را می‌توان در جنایت قتل عمد، کشتار تظاهرکنندگان مصری، زیر گرفتن عمدی تظاهرات‌کنندگان با هدف کشتن آنها، ایجاد رعب و وحشت در میان تظاهر‌کنندگان، واداشتن آنها به چشم پوشی از خواسته‌های خویش، حمایت از مقامات و مسئولان رژیم و باقی ماندن برمسند قدرت خلاصه کرد.