به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۷ - ۲۱:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۰۵ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب : ۱۲۷۴۷۴
محسن هاشمی:

مشکلات جدی در خدمات شهری تهران

گروه سیاسی: محسن هاشمی گفت: برر اساس توصیه پدرانه و دلسوزانه مقام معظم رهبری در ملاقات اخیر، مسیر انقلابی همراه با تعقل را برای شهر تهران پیشنهاد می‌کنم و امیدوارم با همفکری و همکاری به توسعه پایدار در شهر تهران دست پیدا کنیم.
مشکلات جدی در خدمات شهری تهران
محسن هاشمی در نشست خبری خود که پس از اتمام مراحل نام نویسی در انتخابات شوراهای شهر تهران انجام شد، گفت: در موضوع حمل و نقل عمومی و حمل و نقل انبوه بر به ویژه مترو سابقه فعالیت دارم و حدود ۳۰ سال است پس از اتمام تحصیلاتم وارد کار اجرایی شده و فکر می‌کنم درصورت اعتماد مردم لازم است تجربیاتم را در اختیار مردم تهران قرار دهم.

او گفت: تهران علی رغم سابقه ۲۰۰ ساله با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند و اگر از مردم سوال شود، مردم پیش از هرچیز موضوع آلودگی هوا را مطرح می‌کنند و پس از آن نیز به موضوع ترافیک اشاره می کنند.

مدیرعامل سابق مترو افزود: اخیرا مشکلات جدی‌تری همچون بارگذاری شهری و مشکلات جدی‌تر در خدمات شهری دیده می‌شود که در صورت اعتماد مردم سعی خواهم کرد کمکی به حل این مشکلات داشته باشم.

او یادی از آیت الله هاشمی کرد و گفت: ایشان حتی در روزهای بحرانی جنگ هم دغدغه توسعه و خدمت رسانی به مردم داشتند و نگاه ویژه‌ای به قانومند بودن فعالیت‌ها داشتند که در ذهن مردم هست.

هاشمی یادآور شد: بر اساس توصیه پدرانه و دلسوزانه مقام معظم رهبری در ملاقات اخیر، مسیر انقلابی همراه با تعقل را برای شهر تهران پیشنهاد می‌کنم و امیدوارم با همفکری و همکاری به توسعه پایدار در شهر تهران دست پیدا کنیم.

او در ادامه توضیحاتی را به صورت مکتوب میان خبرنگاران توزیع کرد و در پاسخ به سوالی درباره نامگذاری یک خیابان به نام آیت الله هاشمی گفت: مسلما یاد ایشان در هزاران کتاب ثبت است و مسئولان با توجه به لطفی که دارند سعی می کنند از این طریق نیز یاد ایشان را زنده نگه دارند. او گفت: این تصمیمی است که باید در شورا اخذ شود و درصورتی که از ما دعوت شود، نظرمان را به این کمیسیون ارائه می‌کنیم.

هاشمی در پاسخ به سوالی درباره احتمال انتخابش به عنوان شهردار تهران در دوره بعدی گفت: اجازه بدهید درباره شهردار شدن یا شهردار نشدن صحبتی نکنم. صحبت در این باره انحرافی است. انتخاب شهردار باید توسط نیم به اضافه یک اعضای شورای شهر انتخاب شود و فعلا باید ببینیم چه کسانی به شورای شهر راه خواهند یافت.

او درپاسخ به سوال ایلنا درباره احتمال سرلیستی اش در لیست اصلاح طلبان نیز گفت: سرلیستی هم موضوع مهمی نیست. در تهران با این تعداد کاندیدا که امروز از مرز ۱۴۰۰ عبور خواهدکرد، قطعا لیست‌های فراوانی منتشر می‌شود و هرگروهی به من اعتماد کند، استقبال می کنم.

او گفت: مدتی است که توصیه‌هایی با بنده انجام شده و رایزنی‌هایی که با برخی گروه های سیاسی و نه همه این گروه ها انجام دادم، نظرات مثبت خواهد بود.

هاشمی در پاسخ به سوال دیگر ایلنا درباره برخی انتقادها نسبت به عملکرد شهرداری تهران در ادوار اخیر گفت: تهران شهری ۲۰۰ ساله است که در این مدت بیش از ۱۰۰ شهردار را به خود دیده و متوسط عمر فعالیت شهرداران ۲ سال بود که بعضی شهرداران همچون قالیباف، کرباسچی و آقای بوذرجمهری در دوران پیش از انقلاب حدود یک دهه شهردار بوده و قالیباف رکورددار این مسئله است.

هاشمی همچین درپاسخ به سوال دیگر ایلنا درباره برخی مشکلات فرهنگی شهر تهران در دوره قالیباف ازجمله تعطیلی کلاس های موسیقی فرهنگسراها در یک مقطع چندماهه، گفت: مسائل فرهنگی تهران کمتر از گذشته است. معاونت فرهنگی شهر تهران براساس یک اساسنامه مشخص فعالیت می کند و باوجود اینکه نقش شهردار مهم است، اما تاثیرگذاری‌هایی از بیرون نیز وجود دارد. طبیعتا امروز نمی‌توان همه مسائل را مطرح کرد و در ادامه بیش از این درباره این موضوعات صحبت خواهیم کرد.
مرجع : ایلنا