به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۰۶ ساعت ۲۳:۵۵
کد مطلب : ۱۲۷۵۳۲

پیام ویژه فرهادی برای مخاطبان هندی

گروه فرهنگی: اصغر فرهادی پیش از اکران عمومی فیلمش در هند نسبت به آینده سینمای این کشور ابراز امیدواری کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه «The Stattesman»، در پیش‌نمایش ویژه فیلم «فروشنده» قبل از آغاز اکران عمومی این فیلم در هند که توسط آکادمی تصاویر متحرک هند تدارک دیده شده بود، «اسمریتی کایران» رئیس جشنواره فیلم بمبئی پیام ویژه‌ای را از سوی اصغر فرهادی برای مخاطبان هندی خواهند.

در این پیام آمده است: "تاکنون چندین بار به هند و جشنواره فیلم بمبئی آمده‌ام و انچه برایم بسیار قابل توجه بوده عشق و علاقه سینمادوستان جوان هندی است. انها سینما را به شکلی بسیار جدی دنبال می‌کنند و بسیار پرشور هستند. من نسبت به آینده سینمای هند بسیار خوشبین هستم. پیام‌ها، ایمیل‌ها و نامه‌های فراوانی از سینمادوستان هندی دریافت می‌کنم و این چیزی است که مایه آرامش است و من میبینم که نگرش و رابطه مخاطبان هندی با سینما بسیار مهم و شفاف است.

فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی برنده دو جایزه از جشنواره کن و همچنین اسکار بهترین فیلم خارجی زبان از تاریخ 31 مارس (11 فرودین) در سینماهای هند اکران عمومی می‌شود.

ساخته فرهادی تاکنون به فروشی بالغ بر 2.24 میلیون دلار در سینماهای آمریکا دست یافته و در میان سایر کشورهای خارجی بهترین عملکرد را با بیش از 1.8 میلیون دلار در سینماهای فرانسه به ثبت رسانده است. سینماهای ایتالیا و اسپانیا نیز به ترتیب با بیش از 828 و 426 هزار دلار و یونان و بریتانیا با 220 و 110 هزار دلار از دیگر بازارهای موفق خارجی فیلم «فروشنده» بوده‌اند.