به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۰۷ ساعت ۰۰:۱۸
کد مطلب : ۱۲۷۵۳۳
سه عضو فعلی شورای شهر که داوطلب نشدند

بزرگترین منتقد قالیباف چرا ثبت‌نام نکرد؟

یاشار صادقی نامزد انتخابات شوراها شد
گروه جامعه: ثبت‌نام انتخابات شورای شهر تهران به پایان رسید و سه عضو کنونی شورا در این انتخابات ثبت‌نام نکردند.
 ثبت‌نام از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران از سی اسفند ماه آغاز و ساعتی پیش درب‌های فرمانداری تهران به روی داوطلبان بسته شد. از ۳۱ عضو کنونی شورای شهر تهران، ۲۸ نفر ثبت‌نام کرده و سه نفر از آنان یعنی عباس شیبانی، رحمت‌الله حافظی و معصومه آباد به ستاد ثبت‌نام داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شورای شهر نرفتند. البته از این سه نفر، معصومه آباد روز گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: "به احترام نسل دهه شصت که باید وارد چرخه مدیریتی نظام شوند تا بتوانند با اندیشه های نو گره گشا باشند از ثبت نام در دور پنجم شورا صرفنظر کردم." عباس شیبانی که متولد سال ۱۳۱۰ است، در دوره‌های دوم، سوم و چهارم شورای شهر تهران حضور داشت.
 
رحمت‌الله حافظی نیز که در سال گذشته از منتقدان جدی عملکرد قالیباف و شهرداری تهران بود، بارها در صحن علنی شورای شهر پیگیر تخلفات شهرداری از جمله در بحث واگذاری املاک به برخی از اعضا شورای شهر، مدیران و کارکنان شهرداری و نیز استخدام‌های بدون ضابطه در شهرداری تهران بود، از ثبت‌نام در این دوره از انتخابات امتناع کرد.

اما یاشار سلطانی با حضور در فرمانداری در انتخابات شورای شهر تهران ثبت‌نام کرد. او مدیر سایت معماری نیوز بود که پس از افشای واگذاری املاک از سوی شهرداری تهران به برخی از اعضای شورا و مدیران و کارمندان شهرداری مدتی در بازداشت بود.

بزرگترین منتقد قالیباف چرا ثبت‌نام نکرد؟

خبرآنلاین هم نوشت: رحمت‌اله حافظی، رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای‌شهر چهارم تهران، برای انتخابات شورای پنجم ثبت‌نام نکرد. اما دلیل چه بود؟ درحالی که ثبت‌نام برای انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا به پایان رسید که در تهران یک غایب بزرگ در روزهای ثبت‌نام وجود دارد؛ رحمت‌اله حافظی، بزرگترین منتقد محمدباقر قالیباف، شهردار ۱۲ ساله تهران. او در سه سال گذشته همیشه منتقد مدیریت شهری بوده است؛ به ویژه عملکرد مالی شهرداری.
 
میزان درگیری او با مدیریت شهری تا حدی بود که قالیباف در سخنرانی‌هایی با کنایه‌های بعضا مستقیم به تندی پاسخ او را داد. اما حافظی همچنان منتقد ماند. او در آخرین گفتگویش درباره نظارت شورا بر شهرداری و ترکیب منتقدان مدیریت شهری گفت: «این ترکیب و تعداد در موضوعات مختلف متفاوت است. تیمی که همه جا ایستاده‌اند و منتقد هستند حدودا ۷ نفر هستند و در موضوعات مختلف بین ۵ تا ۷ نفر متغیر است؛ یعنی کمتر از یک چهارم اعضا. این‌ها افرادی هستند که نقادانه ایستاده‌اند و در زمان رای گیری و تصویت تخلفات شهرداری این ۷ نفر رای نمی‌دهند ولی بقیه رای مثبت می‌دهند و همه چیز تمام می‌شود.»
 
حافظی همچنی درپاسخ به این سوال که «می‌گویند هرکسی وارد شورای شهر می‌شود، درگیر لابی‌های اقتصادی در حوزه شهرداری می‌شود. این شائبه چقدر توانست در صف‌بندی شورای چهارم، تاثیرگذار باشد؟» گفت: «مشکل اصلی همین است، علت اصلی اینکه بجای دو جریان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی، دو جریان حامی و نقاد مدیریت شهری حاکم می‌شود، این بحث‌هاست؛ عده‌ای پیمانکاری دارند، عده‌ای مراوده دارند و ... عده‌ای هم انگشت‌شمار در طیف منتقد شهردار هستند که وارد فضاهای مالی نشده‌اند، در سوی دیگر اصولگرایان تندرویی هستند که خودشان را موظف می‌دانند کورکورانه از شهردار حمایت کنند، چون که شهردار مدعی اصولگرایی است، که البته این موضوع هم جای تامل دارد. بنده قبول ندارم که باید با چشم بسته از فردی که مدعی اصولگرائی است، حمایت کرد ولی برخی دوستان اصولگرای شورا چون ایشان را تنها مهره‌ای می‌دانند که شانس تصاحب پست‌ها و جایگاه‌های دیگر را دارد، از او در هر صورت حمایت می‌کنند و چشمشان را روی انحرافات و تخلفات می‌بندند.»
 
حافظی اما پس از منتفی شدن تحقیق و تحفص از شهرداری تهران، در یادداشتی تند و تیز نوشت: «متاسفانه مبارزه با فساد اگر رنگ و بوی جناحی و سیاسی به خود بگیرد، اولین ضربه را با افزایش بی‌اعتمادی مردم به کارگزاران نظام خواهیم خورد. این مجلس حتی اگر دغدغه‌های سیاسی و جناحی می داشت، کاش برای نشان دادن پاکدستی شهردار تهران بعنوان همفکر سیاسی خود، به این تفحص رای می‌داد تا درعرصه آزمون و سنجش، اثبات شود که تخلف و فساد در بدنه شهرداری تهران رخنه نکرده است. اگر رسالتی از رای شما مردم برای برخورد با فساد، هر چند اندک تا آخرین روز کار شورای شهر تهران نبود، همین امروز استعفا می‌دادم تا بار سنگین انجام وظیفه با دستان بسته، اینگونه اینجانب را در برابر رهبری و شما مردم، شرمنده نسازد.»

سیدمحمد خادمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۱/۰۷ ۰۶:۵۰
برای خانواده ایشان ارزوی سلامتی دارم و برای ایشان ارزوی موفقیت به امیدموفقیت لیست امید (350368)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۱/۰۷ ۱۱:۰۶
برای ایشان ارزوی موفقیت و برای همسرشان ارزوی شفای عاجل دارم انشاا...انتخابات مجلس 11 کاندیدای اصلاحات باشد (350369)