به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۰۶ ساعت ۲۳:۵۶
کد مطلب : ۱۲۷۵۴۰

اولین نشست هیات دولت در سال 96

گروه اقتصادی: وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در دولت تدبیر و امید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بدون مداخله گری و با ارئه فهم ، درک و نظریه جدید ابعاد مختلف مسائل مرتبط را با دیدگاه جدید بررسی و درسه حوزه تعاون،رفاه و کار پارادایم سازی کرد .
به گزارش ایلنا، علی ربیعی امروز یکشنبه (ششم فروردین ماه) دردیدار نوروزی با کارکنان این وزارتخانه ضمن تبریک سال جدید در ادامه افزود : همان طور که بیمه  10میلیون حاشیه نشین  در این دولت محقق شد تمام تلاش ما براین است که بتوانیم درسال جدید بیمه اجتماعی  و فراگیر را دردولت تدبیر وامید عملی کنیم . وی با اشاره به حضور خوددر مرکزبهزیستی درهنگام تحویل سال و سفر به سنندج همراه با رئیس جمهورکشورمان ، از مشارکت پررنگ وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی در پروژه های اقتصادی خبرداد و گفت : همواره کارگران را کارفرمایان خود می دانیم وبرای آنان احترام بسیار زیادی قائل هستیم . 
وزیرتعاون،کارورفاه اجتماعی اشاره کرد : دولت تدبیروامید در سال اول 25درصد به دستمزد ها اضافه کرد که در عمل به 31 درصد رسید ، در سال دوم 17 درصد افزایش رقم دستمزد داشتیم که در عمل  به 21 درصد رسید ، سال سوم نیز این رقم 14درصد افزایش داشت که در عمل 3/15 بود و امسال نیز  5/14 درصد افزایش دستمزد تعیین شد . گرچه هنوز سفره ها خالی است اما ما شیب و جهت را درست کردیم .
ربیعی تصریح کرد : سیاست حمایت غذایی نیز به منظور رفع سوء تغذیه دنبال شد و خوشحالم که امروز مردم جامعه با ابعاد مختلف فعالیت های وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی آشنایی دارند و فعالیت های این وزارتخانه همواره مورد توجه وتاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهوربوده و هست و نام گذاری سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال سال سخت تر و پرمسئولیت تری را برای ما به دنبال دارد به طوری که اولین نشست هیات دولت در سال 96 با برنامه های ما برای اشتغال آغاز می شود . 
وی دربخشی دیگر از سخنان خود تاکید کرد که در مدت زمانی که مسئولیت وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی را عهده دار بوده است همواره حافظ منافع این وزارتخانه و کارگران بوده و هست و هرگزاجازه نداده است که این وزارتخانه و سازمان های تابعه آن به حیاط خلوت تبدیل شود. 
ربیعی همچنین به دست آوردهای وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی در حوزه رفاه اجتماعی درسال های گذشته اشاره کرد و افزود : انجام کار  برای بیماران اوتیسمی، کولبران،غربالگری، سبدهای حمایت غذایی، حمایت از معلولان و ناتوانان جسمی و ...ایده های خاص خودمان بوده و خوشحالیم که توانستیم دلی را شاد کنیم و این ها مواردی هستند که جنبه های انسانی و اخلاقی پررنگی دارند . 
وی دربخش هایی دیگر از سخنان خود به اهمیت توجه به خانواده اشاره واضافه کرد : خانواده اصلی ترین کانون دنیاست واصل زندگی است . 
وزیرتعاون،کارورفاه اجتماعی در ادامه یادآورشد : درسالی که گذشت همه شادی ها و غصه های زیادی را تجربه کردیم و باید آن چه را یادگرفته ایم پایه ای سازیم برای سال های بعدی زندگی هایمان . 
تشکر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ازبیمه کولبران 
گفتنی است در این گردهمایی نوروزی رسول خضری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیزحضورداشت و از ربیعی برای تحت پوشش بیمه قراردادن کولبران تشکر و قدردانی کرد . 
وی بیکاری را درسه نظام اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بررسی وتاکید کرد : اگر نظام اجتماعی درست باشد نظام های اقتصادی و سیاسی نیزدرریل درست خود قرارمی گیرند و مسائل راحت تر حل می شوند . 
نقش سازمان فنی و حرفه ای در رفع بیکاری برجسته است 
رسول خضری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص آموزش های فنی و حرفه ای ، این سازمان را متولی آموزش های علمی، کاربردی ومهارت آموزی دانست و گفت : متاسفانه امروزه مدرک گرایی درجامعه نهادینه شده و به جای بیکار ، بی سواد داریم و نقش سازمان آموزش فنی و حرفه ای در توانمند سازی افراد ورفع بیکاری بسیار برجسته است . 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد : دولت تدبیروامید در دوران پسابرجام برگه های زرین خود را نشان داد و افتتاح کارخانه لاستیک بارز که روزگذشته با حضور رئیس جمهور انجام شد و همچنین پرداخت بدهی های سازمان تامین اجتماعی به بهترین شکل ممکن از دیگر برگه های زرین وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی به شمار می رود . 
شایان ذکراست سید حمید کلانتری معاون امور تعاون وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی نیز در این نشست ضمن تبریک سال نو از دست اندرکان خانواده بزرگ این وزارتخانه خواست که با میثاق و فکر جدید سال خود را آغاز کنند . 
گفتنی است دراین گردهمایی معاونان وزیر و رئیس سازمان بازنشستگی کشوری حضور داشتند و کارشناسان از نزدیک و در گپ و گفتی صمیمانه مسائل ومشکلات درون سازمانی خود را با وزیرتعاون،کارروفاه اجتماعی درمیان گذاشتند که ربیعی با یکایک آن ها پاسخ داد.