به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۰۸ ساعت ۰۰:۳۵
کد مطلب : ۱۲۷۵۶۶

دور دوم سفرها؛ با 141 تماس بگیرید

گروه جامعه: هموطنان به‌نحوی برنامه‌ریزی کنند تا استان‌های کمتر دیده‌شده را به‌عنوان مقصد سفر انتخاب شود و سفر به استان‌های پُرمسافر را به وقت دیگری موکول کنند. سامانه ۰۹۶۲۹ اطلاعات این مقصدها و جاذبه‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.
به گزارش تسنیم،ستاد مرکزی هماهنگی خدمات‌سفر، عنوان کرد: «با عنایت به شروع دور دوم سفر هموطنان به نقاط مختلف کشور، ستاد مرکزی هماهنگی خدمات‌سفر طی اطلاعیه‌ای مواردی را به‌شرح ذیل به هم‌وطنان عزیز توصیه می‌کند:مطابق گزارش وضعیت آب‌وهوایی واصله، مجدداً تأکید می‌شود که با توجه به شرایط جوی ناپایدار بهاری، قبل از سفر، مسافران طی تماس با شماره 134 سازمان هواشناسی نسبت به کسب اطلاع از وضعیت آب‌وهوای مقصد سفر اقدام کنند. هموطنان در مکان‌هایی که توسط ستاد اجرایی خدمات‌سفر استان‌ها و شهرداری‌ها تعیین شده به برپایی چادر اقدام کنند و از برپایی چادر در سایر مکان‌های عمومی، به‌خصوص در حاشیه رودخانه‌ها و مناطقی که احتمال آب‌گرفتگی دارد، جداً خودداری نمایند.
 
به مردم عزیز کشورمان توصیه می‌شود که برای سفر از ناوگان حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند.قبل از آغاز سفر ضمن بازبینی فنی خودروی شخصی طی تماس با شماره 141 یا سایر سامانه‌های پلیس از شرایط تردد محورهای مواصلاتی و جاده‌های منتهی به مقصد سفر اطلاع حاصل کنند.هموطنان برای رسیدن به مقصد سفر، زمان بیشتری در نظر بگیرند و از جاذبه‌های طول مسیر نیز دیدن کنند.مسافران و گردشگران نسبت به رعایت بهداشت و حفظ محیط‌زیست دقت و همکاری لازم را داشته باشند.

هموطنان به‌نحوی برنامه‌ریزی کنند تا استان‌های کمتر دیده‌شده را به‌عنوان مقصد سفر انتخاب شود و سفر به استان‌های پُرمسافر را به وقت دیگری موکول کنند. سامانه 09629 اطلاعات این مقصدها و جاذبه‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.ستاد مرکزی هماهنگی خدمات‌سفر همواره بر حفظ ایمنی و سلامت مسافران، گردشگران و زائران در سرتاسر کشور تأکید و از تمام نهادهای متولی درخواست همکاری و مساعدت لازم را دارد.همچنین شماره 09629 به عنوان سامانه جامع اطلاعات گردشگری و پاسخ‌گویی به شکایات در خدمت مسافران است.