به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۰۸ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۱۲۷۵۸۸

ماجراي ساپورت‌پوشي در یونایتد ایرلاینز

گروه جامعه: شرکت هواپیمایی “یونایتد ایرلاینز” در آمریکا پس از آنکه اجازه نداد دو دختر که ساپورت (لگینز/شلوار یوگا) پوشیده بودند به هواپیما سوار شوند، در شبکه‌های اجتماعی مورد انتقاد شدید قرار گرفته‌ است.

به گزارش بی بی سی، به گفته شنن واتز، از فعالان اجتماعی، این حادثه روز یکشنبه ۲۶ مارس (۶ فروردین) در پرواز این شرکت از دنور به مینیاپولیس رخ داده است. او در توییتر خود نوشته که مسئول ورود مسافران به داخل هواپیما از ورود ۵ دختر جلوگیری کرد. به آنها که یکیشان ۱۰ سال بود، گفته شد تا لباسهای خود را عوض کنند و یا چیزی روی ساپورتش بپوشند؛ به سه نفر از آنها که چیزی روی لباسشان پوشیدند در نهایت اجازه سوار شدن به هواپیما داده شد؛ اما دو دختر دیگر از پرواز بازماندند.

شرکت هوایی یونایتد ایرلاینز در توییتی گفته است که آنها دارای بلیط “مسافران مخصوص یونایتد” بوده‌اند.
این شرکت هوایی گفته که این بلیط مخصوص کارمندان و بستگان خاص آنهاست که براساس آن مسافران حامل اینگونه بلیطها باید مقررات پوشش شرکت را رعایت کنند. دارندگان این بلیطها می‌توانند رایگان یا با تخفیف زیاد سفر کنند. آیین‌نامه پوشش یونایتد ایرلاینز به دارندگان این بلیطها اجازه نمی‌دهند برخی لباسها را به تن کنند مثل: لباسهای بسیار چسبان مانند ساپورت و یا شلوار یوگا و یا تاپهای بسیار چسبان و کشی، تاپهایی که بین سینه و کمر را نمی‌پوشاند و یا دامنهای بسیار کوتاه و دمپایی‌های ابری (فلیپ فلاپ).

این شرکت هوایی همزمان تاکید کرده است که مشتریانی که بلیطهای عادی دارند می‌توانند ساپورت بپوشند، اما دارندگان بلیط مخصوص، “نمایندگان” شرکت هستند. منتقدان می گویند که اقدام یونایتد ایرلاینز جنسیت زده است و اعمال چنین مقرراتی در مورد یک دختر ۱۰ ساله مناسب نیست. بعضی منتقدان ابراز تردید کرده اند که مقررات لباس در مورد پسرها یا مردان هم چنین سختگیرانه اعمال شود.