به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۰۸ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب : ۱۲۷۵۹۵

انتخاب شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان

گروه سياسي: هیأت رییسه شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب با حضور دبیران کل 18 حزب و تشکل سیاسی اصلاح طلب انتخاب شدند.
به گزارش ایرنا، نشست شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب کشور با حضور دبیران کل 18 حزب و تشکل سیاسی اصلاح طلب در محل دفتر مرکزی «مجمع نیروهای خط امام (ره)» تشکیل شد. در این جلسه آیین نامه جدید این شورا با اصلاحاتی به تصوب رسید که طبق آن، هیات رئیسه شورا به صورت دوره ای سه ماهه و با قرعه کشی تعیین می شوند.

محمدرضا راه چمنی دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردمسالاری، اعظم طالقانی دبیرکل جامعه زنان انقلاب اسلامی، احمد شریف دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران(هدا) و سید جمشید اوشال دبیرکل حزب ایثارگران انقلاب اسلامی به عنوان اعضای هیأت رئیسه دوره ای سه ماه اول سال 96 انتخاب شدند.

در این جلسه قرار شد که حجت الاسلام و المسلمین محسن رهامی به عنوان رئیس کمیته انتخابات، نسبت به صدور احکام رئیس ستاد مرکزی انتخابات، روسای ستاد مناطق تهران، استان ها و شهرستان ها ومسئولان کمیته ها و کارگروه ها اقدام کند. موافقت با درخواست پیوستن «حزب وفاق» و « حزب وحدت ایران اسلامی» در شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب، دیگر موضوع این نشست بود و به این صورت، تعداد احزاب عضو این شورا به 20 حزب افزایش یافت. بر اساس این گزارش؛ رسیدگی به درخواست سایر احزاب به جلسه بعدی موکول شد. انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری به طور همزمان با پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در 29 اردیبهشت امسال در سراسر کشور برگزار می شود.