به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۰۸ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب : ۱۲۷۵۹۷

فناوری‌های پوشیدنی همگی در جیبتان!

گروه علمي: فناوری‌های پوشیدنی با سرعتی چشمگیر بازار را احاطه کرده و محبوبیت زیادی بین افراد پیدا کرده‌اند.
به گزارش ایسنا، این فناوری‌ها همه چیز از دستبندهای تناسب اندام تا ساعت‌های هوشمند را در برگرفته که در این گزارش به معرفی برخی از آنها خواهیم پرداخت:
دستبند تناسب اندام TomTom Touch

این دستگاه پوشیدنی یک گام فراتر از دستگاه‌های پیشین برداشته و علاوه بر گام‌ها، کالری‌های سوزانده شده و ضربان قلب و با شیوه‌ای علمی‌تر میزان عضلات و چربی‌های بدن را نیز اندازه‌گیری می‌کند.
فیت بیت فلکس2 (Fitbit Flex 2)

فیت بیت سال‌هاست که غول فناوری‌های پوشیدنی نام گرفته است. اما ردیاب‌های تناسب اندام زمانی معنا پیدا می‌کنند که بتوان از آنها در همه زمان‌ها و در همه جا حتی حمام، استخر و تخت خواب استفاده کرد.

Flex 2 که محصول فوق‌العاده این شرکت است بسیار سازگار بوده و می‌توان از آن در استخر نیز استفاده کرد. این فناوری دارای ظاهری زیبا بوده و می‌توان از آن به عنوان زیور الات نیز استفاده کرد.

دستگاه تصفیه هوا جیبی Plume Flow

Flow شبیه ابزارهای پوشیدنی رایج نیست. این دستگاه  کیفیت هوا در نزدیکی شما را مورد بررسی قرار داده و کمک می‌کند تا از آلودگی هوا از جمله گرد و غبار، دود اگزوزها و دیگر گازهای خطرناک دوری کنید.
این فناوری دارای یک بند بوده که می‌تواند به کوله پشتی یا حلقه کمربند شلوار متصل شود. این فناوری برای سفر به شهرهای بزرگ مفید است.
ساعت هوشمند Vapor

شرکت  Misfit در نمایشگاهCES 2017   از ساعت هوشمند جدید خود که دارای نمایشگر لمسی است رونمایی کرد. این ساعت هوشمند که Vapor نام دارد دارای صفحه نمایش 1.4 اینچی و مجهز به  GPSو حسگر ضربان قلب است.
این فناوری همچنین دارای حافظه داخلی 4 گیگابایتی برای گوش دادن به موسیقی است.
تعیین مسیر با تی‌شرت هوشمند

یک شرکت هندی به نام Broadcast Wearables موفق به طراحی و تولید یک تی‌شرت ردیاب سلامت شد که مجهز به سیستم مسیریابی است.
این تی‌شرت هوشمند که سیگنال( (Sygnalنام دارد، می‌تواند تعداد قدم‌های کاربر، میزان کالری سوزانده شده، طبقات پیموده شده را شمارش کند و همچنین مسیر را به کاربر نشان دهد.
این تی‌شرت دارای قطعات الکترونیکی است که در آن تعبیه شده و یک اپلیکیشن همراه با این فناوری همگام سازی می‌شود.
ساعت هوشمند Garmin Vivoactive HR

این فناوری یک ساعت هوشمند جی‌پی‌اس دار با صفحه نمایش لمسی رنگی قابل مشاهده در زیر نور خورشید بوده که دارای برنامه‌های کاربردی ورزشی روی ساعت شامل دو، دوچرخه سواری، شنا و ورزش های دیگر با جی‌پی‌اس فعال و بدون نیاز به اتصال ساعت به گوشی هوشمند است.
هدست واقعیت مجازی Microsoft Hololens

این دستگاه پیشرفته‌ترین کامپیوتر هولوگرافیکی است که تاکنون ساخته شده است. این دستگاه از پردازنده گرافیکی (GPU) و پردازنده‌ی اصلی (CPU) مخصوص بهره می‌برد و می‌تواند صدای دور و اطراف شما را دریافت کند و شما را حتی از اتفاقاتی که در دنیای مجازی در پشت سر شما در حال رخ دادن هستند، آگاه کند    .
ساعت هوشمند Samsung Gear S3

ساعت هوشمندGear S3 در دو مدلClassic  و Frontier وجود دارد که مدل کلاسیک ظاهری ساده‌تر با بند چرمی داشته اما مدلFrontier ظاهری مدرن‌تر و بدنه فلزی دارد.
ساعت هوشمند Apple Watch Series 2

اپل واچ 2 نسل دوم از ساعت هوشمند اپل با سیستم عامل Watch OS 3 و بدنه‌ ضد آب تا عمق 50 متری آب و پردازنده‌ دو هسته‌ای است.
مدل 2016 این محصول ضد آب بوده، صفحه نمایش شفاف‌تری دارد و  دارای جی‌پی‌اس است.
دستگاه پوشیدنی برای کنترل استرس

محققان موفق به توسعه یک دستگاه پوشیدنی جدید برای نظارت بر عملکرد قلب شدند که میزان استرس و اضطراب فرد را نشان می‌دهد.
این پچ هوشمند که lief نام دارد، برای آغاز تمرینات آرام بخش در زمانی طراحی شده است که ضربان قلب و تنفس نشان دهنده سطوح بالایی از استرس هستند.
کلاهی برای جلوگیری از عفونی شدن سینه ورزشکاران

هوای سرد زمستان باعث می‌شود ورزشکارانی که در فضای باز تمرین می‌کنند، مریض شوند، از این رو محققان انگلیسی و آلمانی نوعی کلاه طراحی کرده‌اند که احتمال ابتلا به عفونت سینه را کاهش می‌دهد.
این کلاه صورت‌پوش طی همکاری محققان دانشگاه ناتینگهام ترنت انگلیس و شرکت Stoll GmBH در آلمان با فناوری سه بعدی طراحی شده و شامل یک محیط گرم در اطراف دهان و بینی است که از الیاف رسانای برق ساخته شده است.
نظارت بر سلامت قلب با دستگاه الکترونیکی کوچک‌تر از چسب زخم

محققان آمریکایی یک حسگر پوشیدنی کوچک و نرم را توسعه دادند که ارتعاشات بدن انسان را اندازه‌گیری کرده و بر سلامت قلب انسان نظارت می‌کند.
این حسگر که توسط محققان دانشگاه کلرادو در بولدر و دانشگاه نورث وسترن در ایالات متحده توسعه یافته، شبیه یک چسب زخم کوچک بوده و وزن آن کمتر از یک صدم اونس است که می‌تواند تقریبا در هر سطحی از بدن نصب شود.
این حسگر همچنین به فناوری بازشناسی گفتار مجهز است.
ساخت یک میکروسکوپ پوشیدنی

محققان موفق به توسعه یک میکروسکوپ پوشیدنی شدند که نشانگرهای زیستی برای تشخیص سرطان را دنبال کرده و بر ارائه دارو به محل‌های مورد نظر نظارت می‌کند.
محققان در دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس و شرکت تحقیقاتی Verily موفق به توسعه یک میکروسکوپ پوشیدنی شدند که در آینده نزدیک می‌تواند نقش بسزایی در کمک به پزشکان داشته باشد.
این دستگاه به گونه‌ای طراحی شده که نشانگرهای زیستی فلورسنت در داخل پوست را نظارت کرده و می‌تواند یک ابزار حیاتی برای شناسایی سرطان‌های خاص و نظارت بر تحویل دارو در داخل بدن افراد باشد.