به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۱۷ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب : ۱۲۷۹۱۴

اشتغالزایی در دستور کار امسال دولت

گروه سياسي: رئیس جمهور: برنامه امسال دولت، اشتغالزایی برای بیش از 700 هزار نفر در کشور است.
اشتغالزایی برای 700 هزار نفر در دستور کار امسال دولتدكتر حسن روحاني در مراسم بهره برداری از طرح های عمرانی و اقتصادی استان سمنان با بیان این مطلب گفت : پارسال یک میلیون و 200 هزار نفر جویای کار داشتیم و برای آنها 714 هزار شغل خالص ایجاد کردیم و امسال نیز برای اشتغالزایی بیش از 700 هزار نفر برنامه ریزی داریم.

روحانی تاکید کرد: دولت قادر نیست به تنهایی این اشتغال ها را ایجاد کند بلکه باید سایر قوا و نیروهای مسلح هم وارد عمل شوند و با مشارکت مردم، بیکاری را رفع کنیم. رئیس جمهور افزود: صادرات غیر نفتی پارسال 43 میلیارد و 900 میلیون دلار و واردات 43 میلیارد و 600 میلیون دلار بود که برای دومین سال پیاپی در 63 سال اخیر توانستیم صادرات غیر نفتی را بر واردات پیشی دهیم و این یعنی تحقق اقتصاد مقاومتی.

روحانی توجه به مهارت آموزی در مدارس و دانشگاه ها را ضروری دانست و افزود : اغلب بیکاران ، تحصیل کرده های بی مهارت هستند درحالیکه افراد ماهر در هیچ شرایطی بیکار نمی مانند. رئیس جمهور با بیان اینکه برای توسعه کشور باید تولید ملی و اشتغال به گفتمان ملی تبدیل شود افزود:با وحدت، همدلی و برادری مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال هموار می شود.

وی با بیان اینکه روزانه پنج کیلومتر در کشور ریل گذاری می شود، توسعه حمل و نقل ریلی را زمینه ساز توسعه معادن، صنعت و کشاورزی عنوان کرد. رئیس جمهور همچنین بر لزوم توجه به درآمدهای مالیاتی، کاهش اتکا به درآمدهای نفتی، توسعه کشت گلخانه ای و استفاده بهینه از آب برای توسعه صنعت و کشاورزی تاکید کرد. در این مراسم 18 طرح با اعتبار هزار و 167 میلیارد تومان به صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح شد.