به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۲۰ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب : ۱۲۸۰۵۰

برانکو: گزینه‌ای جز پیروزی نداریم

گروه ورزشی: سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است تیمش موظف است مقابل الریان قطر به پیروزی برسد.
برانکو: گزینه‌ای جز پیروزی نداریم
به گزارش ایسنا، برانکو ایوانکوویچ پیش از دیدار تیمش مقابل الریان قطر در چهارمین دیدار لیگ قهرمانان آسیا در نشست خبری حاضر شد و درباره این دیدار، گفت: مشتاقانه منتظر دیدار فردا هستیم. این اولین بازی آسیایی ما در تهران است و انتظار داریم هواداران‌مان ورزشگاه آزادی را پر کنند. نتایج ما در لیگ می‌تواند انگیزه کافی برای حمایت آنها از ما باشد.وی ادامه داد: گروهی که ما در آن قرار داریم گروه نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیاست. قهرمانان ایران، عربستان و قطر و همچنین یکی از بهترین تیم‌های امارات در آن قرار دارند. بازی با الریان برای ما بسیار مهم است و گزینه دیگری به جز پیروزی مقابل این تیم نداریم. این مسئولیت ماست و باید آن را انجام دهیم.

برانکو درباره حضور تماشاگران در بازی فردا، گفت: انتظار کمک از تماشاگران را دارم و امیدوارم با حضورشان تاثیر خوبی در بهتر بازی کردن ما داشته باشند.وی همچنین درباره وضعیت جسمی بازیکنان گفت: همه بازیکنان در سلامت کامل هستند و آماده‌اند و تنها فرشاد احمدزاده را در بازی فردا نداریم.برانکو ادامه داد: ریتم بازی‌ها به گونه‌ای است که ما هر چهار روز یک بار بازی داریم اما علیرغم این مسائل انتظار دارم بازیکنان ما این مشکلات را پشت سر بگذارند و با ارائه یک بازی با کیفیت بتوانیم بر حریف پیروز شویم.

وی درباره اتفاقاتی که احتمال دارد با حضور تماشاگران در بازی فردا رخ دهد، گفت: من به طور کلی هفت سال است که در ایران حضور دارم و مربی هستم که در برخی بازی‌ها بیش از ۱۰۰ هزار نفر برای تماشای بازی‌ها به استادیوم آمدند و فقط دو بار شاهد پرتاب ترقه بوده‌ام. یک بار مقابل کره شمالی زمانی که سرمربی تیم ملی بودم و بار دیگر برابر تراکتورسازی در فصل گذشته بود. در همین‌جا باید از هواداران‌مان تمجید کنم که باشگاه و بازیکنان‌شان را بسیار دوست دارند و با شوق فراوان برای تماشای بازی به استادیوم می‌آیند. امیدوارم بازی فردا در فضایی جوانمردانه و ورزشی برگزار شود و حضور تماشاگران باعث شود بازی با کیفیت بالایی برگزار شود.

برانکو درباره تاکتیک‌های تیمش در مقابل نماینده فوتبال قطر، گفت: قبل از هر چیز تلاش می کنیم بهترین هدیه که پیروزی است را تقدیم هواداران کنیم که البته این پیروزی باید با بازی زیبا همراه باشد. تیم الریان ضعیف‌تر از تیم ملی قطر نیست. تعداد زیادی بازیکن خارجی و بین المللی دارد که مقابل آنها کار سختی پیش‌رو داریم اما امیدواریم جوی که هواداران در دیدار فردا ایجاد خواهند کرد باعث شوق و انگیزه بازیکنان ما شود. سرمربی کروات سرخ پوشان درباره تفاوت الریان با سایر تیم‌های گروه D و همچنین شناخت از سرمربی الریان، بیان کرد: همانطور که گفتم گروه ما به گونه‌ای قدرتمند است که می‌توان آن را گروه نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا نامید. الریان شبیه الهلال بازی می‌کند و با توجه به شناختی که از مربی این تیم و فلسفه کاری‌اش دارم می‌دانم آنها حفظ توپ همراه با پاسکاری را در دستور کارشان قرار می‌دهند. آنها سه بازیکن قوی دارند که تفاوت‌ این تیم با سایر تیم‌ها را نشان می‌دهد.

تاباتا، سوریا و گارسیا این سه بازیکن هستند. همه تیم‌های گروه D کیفیت بالایی دارند. الهلال بیش از ۶۰ قهرمانی دارد و معمولا در نیمه نهایی و فینال لیگ قهرمانان حضور دارد. الریان توانست سال گذشته با قاطعیت قهرمان قطر شود و الوحده تیم خوبی از امارات است. تمام تیم‌ها از بازیکنان با کیفیت خارجی استفاده می‌کنند اما ما تنها تیمی هستیم که از بازیکنان بومی و ایرانی استفاده می‌کنیم و به این تیم و نتایجی که این بازیکنان گرفتند افتخار می‌کنیم. برانکو در پاسخ به این سوال که در آخرین تقابلش با میشل لادروپ سرمربی کنونی الریان که دو سال پیش سرمربی لخویای قطر بود ۲ بر صفر بازنده بازی شد، گفت: من برای لادروپ احترام زیادی قائلم. وی در دوران بازیگری‌اش جزو بهترین بازیکنان جهان بود و همین‌طور مربی است که کارش را در اسپانیا و کشورهای دیگر به خوبی شروع کرد. به نظرم حضور وی یک امتیاز مثبت برای تیم الریان است. هر چند مهمترین مساله بازیکنان و واکنش آنها در زمین است اما اگر درباره آن بازی برابر لخویا صحبت کنم باید گفت که ما تنها دو بازیکن از آن تیم پرسپولیس را هم اکنون در اختیار داریم و آن دو مهدی طارمی و علی علیپور هستند که اکنون ما را همراهی می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که شش بازیکن کلیدی پرسپولیس مثل کامیابی‌نیا دو کارته هستند، گفت: ما بازی به بازی پیش می‌رویم و به چیز دیگری فکر نمی‌کنیم. فردا مهمترین بازی ماست و بعد از آن بازی برابر ماشین‌سازی تبریز مهمترین بازی ما خواهد بود. ما قبل از هر بازی با بازیکنان تعارف نداریم و برای استفاده از آنها صرفه‌جویی نمی کنیم.برانکو درباره اینکه پرسپولیس در داخل و خارج از ایران دو روی متفاوت دارد و در لیگ روند بهتری نسبت به لیگ قهرمانان آسیا داشته، گفت: طبیعی است سطح لیگ قهرمانان بسیار بالاتر است و بازی‌ها در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود. این شرایط برای عربستانی‌ها، اماراتی‌ها و قطری‌ها هم به همین گونه است. در این بازی‌ها تیم‌ها قوی‌تر و محکم‌تر بازی می‌کنند و نتایج اصلا معلوم نیست و کوچک‌ترین اشتباه تاوان دارد. بازیکنان باید سریعتر واکنش نشان دهند هر چند بازی‌های گروه ما بسیار سخت تر از گروه‌های دیگر است.

وی درباره محرومیت پرسپولیس از میزبانی برابر تیم‌های عربستانی و تاثیر منفی این امر بر روند پرسپولیس، اظهار کرد: اینکه ما در برخی بازی‌ها که باید میزبان باشیم، نیستیم برای ما یک کمبود محسوب می‌شود چون عملا هواداران ما یار دوازدهم ما هستند و بسیار در طول فصل پرسپولیس را حمایت کردند. اینکه ما برابر تیم های عربستانی در عمان بازی می کنیم در اختیار ما نیست اما امیدوارم تماشاگران از بازی ما لذت ببرند. برانکو درباره خط دفاع ضعیف پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا، گفت: ما سعی می‌کنیم در این مسابقات تیم منسجمی داشته باشیم. خط دفاع ما سعی می‌کند استحکام خودش را پیدا کند. از شش گلی که ما در این مسابقات دریافت کردیم می‌توان دید که حریفان‌مان شانس کمی برای به ثمر رساندن گل داشتند و این تفاوت لیگ قهرمانان آسیا با سایر مسابقات است زیرا کوچک‌ترین اشتباه باعث تاوان سنگینی می‌شود. باید سعی کنیم اشتباهات‌مان را به حداقل برسانیم تا موفق شویم. سطح لیگ قهرمانان آسیا بالاتر است و در آن مسابقات سخت‌تری را پشت سر می‌گذاریم.

وی ادامه داد: بارها گفته‌ام که مهمترین مساله بازیکنان هستند و نتایج آنها در لیگ برتر فوتبال ایران نشان از توانایی و دانش آنها دارد. آنها مستحق‌ترین بخش کار برای نتایج‌مان در لیگ هستند. دو سال قبل تیم ضعیف‌تری در اختیار داشتم ولی علیرغم تمام مسائل اهدافم را گفته بودم. اکنون نیز هم نیرو، هم دانش و هم توانایی پیروزی و موفقیت در مسابقات پیش‌رو را در اختیار داریم و باید بتوانیم از همه آنها به نحو احسن استفاده کنیم.