کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عضو ارشد حزب اعتماد ملی خبر داد:

اعتماد ملی موافق کاندیدای پوششی

21 فروردين 1396 ساعت 14:00


روزنامه بهار
موضوع حضور یا عدم حضور کاندیدای پوششی در کنار حسن روحانی در رقابت انتخابات ریاست جمهوری به نظر تا آخرین ساعت‌های آخرین روز مهلت ثبت‌نام نامزدهای شرکت در این هماورد مهم ادامه خواهد داشت. اصلاح‌طلبان در این زمینه به دودسته موافقان و مخالفان تقسیم‌شده‌اند اما همگی آن‌ها این موافقت‌ها و مخالفت‌ها را نه نشانه شکاف و انشقاق که بحث راجع به موضوعی مهم و از سر دلسوزی می‌دانند و آن‌طور که به‌نظر می‌رسد جملگی در تلاش‌اند تا برای پیروزی دوباره شیخ حسن روحانی از هیچ‌چیز مضایقه نکنند. در روزهای گذشته و نظر بسیاری از احزاب و شخصیت‌های اصلاح‌طلب راجع به موضوع کاندیدای پوششی مطرح‌شده اما به جهت اهمیت بسیار این موضوع و همچنین اطلاع از نقطه نظرات حزب اعتماد ملی در مورد طرح کاندیدای پوششی به سراغ ابراهیم امینی یکی از اعضای برجسته شورای مرکزی این حزب رفتیم. امینی در این گفتگو نه‌تنها از حمایت خود از طرح کاندیدای پوششی گفت بلکه برآیند نظر اعتماد ملی را نیز در حمایت از این موضوع دانست. وی در این گفتگو تأکید کرد کاندیدای پوششی اصلاح‌طلبان باید از توانایی اداره کشور برخوردار باشد و باید در شرایطی که آقای روحانی به مشکلی برخورد نکرد از حضور در انتخابات کناره گیرد و این دو موضوع را مهم‌ترین نکات برای رسیدن به فرد موردنظر دانست.

***
در ارتباط با موضوع کاندیدای پوششی در کنار آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو که بحث داغ این روزهای اصلاح‌طلبان است شما در اردوگاه موافقان این مسئله قرار می‌گیرید یا مخالفان آن؟
بنده موافق حضور کاندیدای پوششی در کنار آقای روحانی در صحنه انتخابات ریاست جمهوری پیش رو هستم.

موضع حزب اعتماد ملی که شما در شورای مرکزی آن قرار دارید در ارتباط با این موضع چیست؟
در ارتباط با این موضع در حزب اعتماد ملی بحث‌های بسیاری داشتیم و برآیند نظر دوستان شورای مرکزی حزب نیز در حمایت از این ایده است.

شما مهم‌ترین دلایل موافقان حضور کاندیدای پوششی را در چه مواردی می‌دانید؟
مهم‌ترین مسئله‌ای که باید دراین‌ارتباط بدان توجه شود این است که باید به تجربه انتخابات 92 بازگردیم و از این تجربه مفید در رسیدن به نتیجه دراین‌ارتباط بهره‌برداری کنیم. تصور کنید که اگر در سال 92 به‌احترام آقای هاشمی هیچ‌کدام از دوستان کاندیدا نمی‌شدند با رد صلاحیت ایشان اصلاح‌طلبان قبل از انتخابات صحنه رقابت را واگذار می‌کردند در همان زمان هم برخی دوستان اصلاح‌طلب معتقد بودند به احترام حضور آقای هاشمی نباید کاندیدایی از سوی جریان اصلاح‌طلب مطرح شود اما دیدیم که سیر وقایع چطور پیش رفت و در نهایت حضور کاندیدای دیگر از سوی اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان بازی جریان رقیب را به هم زد. ما نباید چنین واقعیاتی را ازنظر دور کنیم. این دوره نیز باید چنین مسئله‌ای را موردتوجه داشته باشیم و نباید در چنین شرایطی روزه شک دار بگیریم. یکی از مهم‌ترین دلایل برای حضور کاندیدای پوششی این تجربه مهم است. ما باید مشی‌ای را اتخاذ کنیم که بتوانیم بازی انتخابات را تا آخر مدیریت کنیم.

این روزها اسامی برخی چهره‌های اصلاح‌طلب به‌عنوان گزینه‌های مطرح برای نامزد شدن در کنار آقای روحانی مطرح‌شده. با توجه به اینکه برخی از این چهره‌ها همچون آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و یا آقای پزشکیان نایب‌رئیس مجلس که از مطرح‌ترین چهره‌های موردتوجه به‌عنوان کاندیدای پوششی بوده‌اند حضور خود را در این عرصه منتفی دانسته‌اند، موافقان این مسئله چه کسان دیگری را برای حضور در عرصه انتخابات موردتوجه دارند؟
افراد زیادی در جریان اصلاح‌طلب حضور دارند که توان حضور در این صحنه را داشته باشند، اگرچه برخی ممکن است با توجه به رفتاری که از شورای نگهبان در ادوار گذشته سراغ داریم نتوانند از سد تأیید صلاحیت توسط این شورا بگذرند اما این بدان معنی نیست که نمی‌توان کسی را برای این منظور معرفی کرد.
دو نکته راجع به کاندیداهایی که توسط اصلاح‌طلبان در این زمینه موردتوجه قرار می‌گیرند وجود دارد که توجه به آن‌ها  بسیار مهم است. اولین مورد و مشخصه چنین فردی باید این باشد که او از توانایی اداره کشور برخوردار باشد و دیگری هم اینکه وی باید در شرایطی که آقای روحانی به مشکلی برخورد نکرد از حضور در انتخابات کناره گیرد و به نفع آقای روحانی انصراف دهد.


کد مطلب: 128106

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/128106/اعتماد-ملی-موافق-کاندیدای-پوششی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir