به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۷:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۲۱ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۱۲۸۱۰۸
واکنش تند روحانی به بازداشت مدیران کانال‌های تلگرامی

کسی که مشکلات را یک شبه حل می‌کرد، یکی دیگر بود، نه من!

فقط یک آدم بی‌عقل می‌تواند بگوید مشکلات را در صد روز حل می‌کنم
کسی که مشکلات را یک شبه حل می‌کرد، یکی دیگر بود، نه من!
گروه سياسي: رييس‌جمهور در مصاحبه مطبوعاتي امروز در واكنش به بازداشت مديران مسئول كانالهاي اصلاح طلب گفت: بعضی‌ها می‌گویند اقتصاد را باید لمس کرد، آزادی را هم باید لمس کرد. معنا نداره کسی به خاطر حمایت از شخص‌، گروه و جناح  زندان شود. یکی از شیوه هایی که بعضی به کار می برند این است که طرف را میخواهند مثلا شنبه بازداشت کنند، پنجشنبه بازداشت میکنند تا امكان دادن وثيقه نباشد. به قول خودشان اب خنک خوردن مستحب است! این‌ها در شب تعطیلات یک مشت جوان را دستگیر کردند، وزیر اطلاعات در گزارشی گفت آن‌ها جرمی انجام نداده‌اند. الان هم من تاکید می کنم وزیر کشور ، اطلاعات و دادگستری باید پی گیری کنند به من گزارش کتبی بدهند. گزارش اولیه اي كه به من دادند خدا كند درست نباشد در غير اين صورت موضوع را من به مردم خواهم گفت.

روحاني در پاسخ به سووال جهت دار خبرنگار روزنامه شهرداري تهران (همشهري) كه چرا طبق وعده شما مشكلات كشور 100 روزه حل نشد، گفت: چند سال است منتظر طرح اين سووال بودم تا در پاسخ بگويم: یک دروغ بزرگی در برخی روزنامه‌ها و سایت‌ها پخش می‌شود که دروغ است. من کی گفتم مشکلات را صدروزه حل می‌کنم؟ من گفتم اگر در انتخابات موفق شوم، کارهایی که در صد روز حل کردم، اعلام می‌کنم. کسی که می‌گفت مشکلات را یک شبه حل می‌کنم، یکی دیگر بود، نه من!

گفتم اگر در انتخابات موفق شوم اقدامات 100 روزه اول را اعلام می‌کنم اما عده‌ای تخریب‌گر گفتند که من اظهار کرده‌ام مشکلات را 100 روزه حل می‌کنم. فردی که یک‌شبه مشکلات را حل می‌کرد یک نفر دیگر بود ما نیستیم. رئیس جمهور با بیان اینکه دولت اقداماتی در 100 روز اول داشت که آنها را اعلام کرد، خاطرنشان کرد: در 100 روز اول ما برنامه‌هایی تدوین و تصویب کرده و آن را اجرا کردیم که نتیجه آن کاهش تورم و افزایش رشد اقتصادی بود. اینکه تورم از 45 درصد به تک‌رقمی رسید از آسمان هفتم که نازل نشد. من اعلام کردم در سال 96 تورم را تک‌رقمی می‌کنیم اما این اتفاق در 95 رخ داد. من گفتم رشد اقتصادی را مثبت می‌کنم که درسال 93،‌ 94 و 95 رشد ما مثبت بود. برای اولین بار بعد از ابلاغ سند چشم‌انداز توسط رهبری ما امسال رشد اقتصادی را بالای 8 درصد رساندیم. برنامه اقتصادی و کار ما روشن است.
وی افزود: ما در گندم، گازوییل و گاز خودکفا شدیم و در بنزین هم امسال خودکفا می‌شویم. من چهار سال منتظر این سوال بودم تا جواب این دروغ را بدهم. حافظه من کم نیست. دقیق می‌دانم چه گفته‌ام. من اعلام کردم در پایان 100 روز دولت خود اعلام می‌کنم که چه کرده‌ام. آدمی که عقل نداشته باشد می‌گوید در 100 روز مشکلات را حل می‌کند. مشکلات باید قدم به قدم حل شود. کار دولت باید مثبت بوده و از شما هم ممنونم که به آن دروغ بزرگ اشاره کردید. ما از روز اول برنامه‌ریزی کرده‌ایم و رشد اقتصادی و نرخ تورم کنونی نتیجه همان برنامه‌ریزی‌های ما است.

دکتر روحانی درباره وعده يكي از كانديداها درباره افزايش يارانه نقدي به 250 هزار تومان گفت: عوام فریبی در شان ملت مانیست. اینکه کسی میگوید من 100تومن میدم دیگری می‌گوید 200 تومن میدم ؛مگر مزایده است، مگر حراجي كالايي گذاشته شده است! هر کسی می‌گوید بیشتر می‌دهم بگوید از کجا می‌دهد. مگر نبايد با تصويب مجلس باشد؟ ديوان محاسبات رسما گزارش داده كه بخشی از پرداخت یارانه در دولت قبل غیر قانونی بود.

بعضی مانند ماشین دودی فقط در کشور دود پخش می‌کنند
رییس جمهور در پاسخ به سوالی درخصوص وعده انتخاباتی او در سال 92 مبنی بر بهبود وضعیت اقتصادی مردم به طوری که نیازی به 45 هزار تومان یارانه نقدی نداشته باشند، گفت: ما باید به جایی برسیم که مردم ما به یارانه نقدی نیازمند نباشند اما آیا این کار در چهار سال به نتیجه می رسد؟
روحانی تصریح کرد: کاری که ما کردیم این بوده که به جای اینکه یارانه نقدی را اضافه کنیم آن را به بخش های دیگر از جمله بخش های تولیدی و خدماتی بردیم. در این راستا همه مردم باید مشغول به کار شده و بیکار نداشته باشیم . همه مردم باید درآمد کافی برای زندگی داشته باشند که این شرایط بدون فناوری، سرمایه گذاری، امنیت اجتماعی و فرهنگی امکان پذیر نیست.
رئیس‌جمهور کشورمان خاطر نشان کرد: نباید آینده را سیاه و تاریک کنیم. بعضی ها مانند ماشین دودی هستند و فقط دود پخش می‌کنند.  ما ایرانی آباد داریم و حتما در سالهای بعد ایران بهتری خواهیم داشت، پس برای چه به جامعه عدم قطعیت القاء کنیم.
روحانی تصریح کرد: باید فضا را امیدوارانه کرد. باید سرمایه جذب شود. به طور مثال تعدادی هواپیما به کشور آمد و به بعضی برخورد، ورود این هواپیماهای نو به برخی برخورد. این درحالی است که ما درسال گذشته تا 4 میلیارد دلار برای گرفتن صندلی هواپیما به شرکت های خارجی می دادیم حالا چه اشکالی داردکه ما خودمان این هزینه را درکشور دریافت کنیم؟
وی با تاکید بر توسعه صنعت گردشگری گفت: کشور ما باید به جایی برسد که کسی نیازمند به یارانه نقدی نباشد. و برای اینکار همه دستگاه ها، قوای سه گانه و مردم باید دست به دست هم دهند و دولت به تنهایی نمی تواند پای کار باشد.

وضعیت زندگی مردم در سال گذشته بهتر از پیش‌بینی ما بود
رییس جمهور با بیان اینکه با رهنمودهای رهبری، دولت در اهدافی که مدنظر داشته به حمدلله موفق بوده است، ادامه داد: در سال ۹۵ شرایط زندگی مردم از لحاظ سیاسی و خدمات دولت و از لحاظ اقتصادی طبق همه مراکز آمار رسمی کشور و جهانی بهتر از حدی بود که از در آغاز سال ما پیش‌بینی می‌کردیم.
او تاکید کرد: در طول دولت تدبیر و امید اقشاری که درآمد کمتری دارند مانند حقوق بگیرانی که حقوق آنها حقوق حداقلی است و بازنشستگان و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، دریافتی آنها به دو برابر و یا بیشتر افزایش پیدا کرده است و در سال ۹۶ برای مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی ۲۰درصد حداقل حقوق به دریافتی آنها اضافه خواهد شد که ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود.
روحانی با بیان اینکه در طول این چهار سال تمام حقوق افراد کم درآمد حداقل دو برابر افزایش یافته است، گفت: اولین دغدغه دولت در طول چهار سال اخیر افزایش حقوق افراد کم درآمد بوده است.
او ادامه داد: این دولت شاید اولین دولتی باشد که همه ساله افرادی که دارای حقوق و دسمتزد هستند، اضافه حقوقشان بیش از تورم سالانه بوده است.
رییس‌جمهور به بهبود وضع کشاورزان در طول سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: کشاورزان جز اقشار پردرآمد ما نیستند و برخی از آنها جز اقشار کم درآمد هستند با این وجود در دولت یازدهم نسبت به گذشته وضع آنها بسیار بهتر شده است. در سال ۹۱ پول گندمی که به کشاورزان پرداخت شده ۸۰۰ میلیارد تومان است اما در سال ۹۵ پول گندمی پرداخت شده حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان است. این رقم را با آن سال مقیاسه کنید و ببینید چند برابر شده است.
او ادامه داد: تراز تجاری ما در مواد غذایی در سال ۹۲ منهای ۱ /۸ بوده است. اما در سالی که گذشت تراز تجاری منهای ۶ /۲ است. باوجود اینکه همچنان منفی است اما این کاهش فاصله نمایانگر تولید، تلاش و خوداتکایی بیشتر ما است.
رییس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه در سال ۹۲ تولیدات کشاورزی ما حدود ۹۷ میلیون تن بوده است در سال ۹۵، به  ۱۱۸ هزار تن رسیده است. مجموعا ۲۱ میلیون تن تولید موادغذایی در این دولت بیشتر شده است. این هم به معنای زندگی بهتر شدن کشاورزان و باغ‌داران است وهم به معنای خوداتکایی بیشتر و اقتصاد مقاومتی است.
برای اولین بار در تاریخ ایران تمام حاشیه‌نشینان تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفتند
او با بیان اینکه بیماری و هزینه درمان بر زندگی مردم فشار زیادی می‌آورد گفت: این دولت بیشترین توجه را به مسئله سلامت و محیط زیست داشته و این دو مسئله ارتباط تنگاتنگی با هم  دارند و توجه به این موضوعات از اولویت‌های این دولت بوده است.
روحانی ادامه داد: برای اولین بار در تاریخ ایران تمام مردم تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفتند و تمام حاشیه‌نشین‌ها تحت پوشش بیمه درمانی و خدمات درمانی قرار گرفته‌اند و این نشان می‌دهد که این دولت به فکر محرومین و مستضعفین و حاشیه‌نشین‌ها بوده‌است.
اضافه شدن ۲۱هزار تخت بیمارستانی در دولت یازدهم
رییس جمهور با اشاره به تخت‌های بیمارستانی اضافه شده در طول دولت یازدهم گفت: در طول دولت یازدهم ۲۱هزار تخت بیمارستانی اضافه شده البته وزیر بهداشت وعده داده‌اند که تا پایان دولت این رقم به ۲۳ یا ۲۴ هزار تخت می‌رسد اما مهم این است که دولت توانسته به وعده خود در این باره عمل کند. معنی این  ۲۱ هزار تخت بیمارستانی این است که به اندازه یک چهارم طول تاریخ ایران تخت بیمارستانی اضافه شده است و این یعنی توسعه امکانات کشور برای درمان بیماران .
او با بیان اینکه این دولت به روستاییان که اقشار کم درآمدی هستند توجه زیادی داشته گفت: توجه این دولت به روستاها که به طور کلی اقشار کم درآمدی هستند و با مشکلات زیادی هم روبرو هستند بسیار بوده و اقداماتی که دولت برای روستاییان انجام داده در مقایسه با گذشته بسیار متفاوت است. در این دولت تمام روستاهای گاز کشی شده . از آغاز انقلاب  تا سال ۹۲ ٫ ۱۴ هزار روستا بوده است در این دولت ۹ هزار روستا گاز کشی شده است. تمام روستاهایی که از ده خانوار بیشتر هستند امروز دارای برق هستند. همچنین برای آبرسانی در روستاها کار بزرگی انجام شده و تمام روستاها در این دولت دارای آب بهداشتی هستند.
در طول سال‌های اخیر خیابان‌ها و دانشگاه‌ها کمتر امنیتی شده است
او ادامه داد: راه‌های روستایی و کارهای درمانی  بسیاری انجام گرفته همچنین بخش آموزشی ارتباطات و اینترنت توسعه یافته و ۲۵ هزار روستا به اینترنت متصل شده اند و دولت افتخار می‌کند که شبکه ملی ارتباطات را  تا پایان دولت نهایی می‌کند  و با اینکه کیفیت اینترنت افزایش پیدا کرده اما قیمت ثابت مانده است. همچنین جامعه و فضای آن در خیابان و دانشگاه‌های ما کمتر امنیتی شده است و همه تلاش این دولت این بوده که فضا ها دوستانه و با محبت و برداری در کنار هم باشند
دروغ بالاترین خیانت به مردم است
رییس جمهور با اشاره به او انتخابات بزرگ پیش رو  گفت: حواسمان باشد انتخابات برای نزدیک‌تر شدن ما است باید جناح‌ها، احزاب و گروه‌ها صحبت‌هایشان را بگویند اما سخن دقیق بگویند و به مردم دروغ نگویند چراکه این بالاترین خیانت به ملت است مخصوصا دروغی که باعث یاس و ناامیدی مردم شود.
روحانی افزود: مردم همواره امیدوار بوده و شرایط منطقه و جهانی را می‌دانند و اطلاع دارند که مسیرهای پرافتخار تر برای کشور در سایه وحدت و اتحاد و همدلی امکان‌پذیر است.
او خاطر نشان کرد: در سال ۹۵، ۴۲ پروژه مهم در حوزه فناوری هسته‌ای به ثمر رسید و دیروز در روز ملی هسته‌ای آن‌ها را افتتاح کردیم. این به معنی این است که در مسیر پیشرفت هستیم مخصوصا بعد از برجام در مقایسه با قبل از برجام در هر زمینه‌ای پیشرفت داشتیم و آمار به ما می‌گوید که فضا برای تحرک و حرکت ما بیشتر شده و ما از همه دستگا‌ها که از این فضا به خوبی استفاده می‌کنند تشکر می‌کنیم.
رییس جمهور تاکید کرد: ایام انتخابات باید نتیجه‌اش وحدت و اتحاد بیشتر و شکاف کمتر و ترس بیشتر دشمنان از ما و امید بیشتر دوستان به ما باشد.
او گفت: روز گذشته ابلاغیه‌هایی به تمام دستگا‌های اجرایی ارسال شده است. برنامه امسال برای تولید ملی و اشتغال مشخص شده و همه دستگاه‌ها اقداماتی را که از امروز باید شروع کنند را می‌دانند و برای همه آنها زمان‌های لازم برای اجرای برنامه‌ها مشخص شده و امیدواریم پایان سال ۹۶ ، دولت آمار افتخار آمیزی در زمینه تولید ملی و اشتغال به ملت ارائه داد و آنچه که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده را انجام دهیم.
رییس جمهور در پاسخ به سوال روزنامه دنیای اقتصاد درباره وجه تمایز اولویت‌های اقتصادی دولت در صورت پیروزی در انتخابات با دوره کنونی و به طور مشخص در پرداخت یارانه و تسریع رونق اقتصادی و تفاوت سیاست‌ها گفت: در این جلسه ما راجع به بحث‌های انتخاباتی صحبت نمی‌کنیم اما  اینکه دولت برای آینده چه فکری کرده را می شود در غالب آن به سوال شما پاسخ داد.
پولی که برای خرید گندم به کشاورز می‌دهیم دو برابر قیمت بازار جهانی است
ادامه داد: مساله یارانه برای کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه بوده و در چارچوب قانون باید اجرا می‌شد. این دولت سعی کرد این برنامه را در چارچوب قانون اجرا کند و بخشی از یارانه را در بخش هایی برده که اهمیت داشته مثلا کشاورزی. ما پولی که برای گندم به کشاورز می دهیم با قیمت در بازار بین‌المللی خیلی متفاوت است و تقریبا دو برابر است. ما ‌۱۳۰۰ تومان از کشاورز می‌خریم در حالی که بازار بین المللی قیمت  ۷۰۰ تومان است.
یارانه یکسان به همه مطلوب نیست
او افزود : این یارانه ای که دولت در زمینه درمان می دهد به گونه ای است که پولی که مردم می دادند ۳۷ درصد بود که  الان ۷ درصد شده است.  ما در این زمینه  باید تابع قانون باشیم. به نظر ما در چارچوب آنچه مجلس تصویب کرده این دولت اجرا خواهد کرد و دولت بعد هم در چارچوب قوانین اجرا می‌کند.
روحانی گفت : من گفته ام؛  ما یک سری اقشاری داریم که آسیب پذیرتر هستند. یارانه یکسان به همه مطلوب نیست. اقشار آسیب پذیر باید بیشتر بگیرند ما از پارسال برنامه ریزی‌هایی کردیم و یارانه اقشار کم درآمد اضافه خواهد شد.
باید به جایی برسیم که مردم ما نیاز به یارانه نقدی نداشته باشند
او در پاسخ به سوال خبرنگار رادیو درباره قول‌هایی که به مردم از سوی دولت داده شده است و آن هایی که محقق شده و اینکه روحانی قبلا گفته بود وضعیت اقتصادی مردم باید به نحوی بهبود داشته باشد که نیازی به یارانه نقدی نداشته باشند و اینکه آیا این محقق شده است یا خیر و سوال دیگری در خصوص انتقادات او از  نظام بانکی و انتقاد و امکان اصلاح نظام بانکی به طور ریشه ای گفت: دو نکته ای که شما گفتید مهم است. ما باید به جایی برسیم که مردم ما نیاز به یارانه نقدی نداشته باشند اما آیا در ظرف چهار سال به نتیجه می رسیم؟  
رییس جمهور یادآور شد: کاری که ما کردیم این است که یارانه نقدی را به بخش‌های دیگر بردیم. باید وضع زندگی مردم قدری خوب شود که مردم نیاز نداشته باشند. ما باید همه مردم را مشغول به کار کنیم. همه باید درآمد به اندازه کافی برای زندگی داشته باشند. اگر بخواهیم همه شغل داشته باشند بدون فناوری و سرمایه گذاری و امنیت اجتماعی و فرهنگی امکان پذیر است؟  ما باید سرمایه زیادی را بیاوریم. کارآفرین‌های ما باید سرمایه های زیادی را جذب کنند.
او با طرح این پرسش که برای چه فضا را دود آلود کنیم و مردم را به تردید بیاندازیم؟ اظهار کرد:  روشن است که باید مردم را امیدوارتر کنیم.باید سرمایه جذب شود . مثلا یک تعداد هواپیما آمد برخی بهشان برخورد با هواپیمایی نو. من هنوز نفهمیده ام. گفتند چرا ما هواپیمایی نو سوار شویم همین کهنه‌ها خوب است. آنهایی که می‌خواهند کهنه سوار شوند خب بشوند. ما در سال بیش از چهار میلیارد دلار به شرکت‌های خارجی می‌دادیم برای صندلی‌های سفر. اشکال دارد ما این را از مردم بگیریم و به شرکت‌های خارجی ندهیم؟ برخی می‌گویند لازم نیست. ما به فعالیت گردشگری نیاز داریم و گردشگری یکی از جاهایی است که باید پیش ببریم.
پرداخت ۴۳۰ هزار میلیارد تسهیلات به مردم
رییس جمهور درباره انتقاداتی که به ساختار بانکی کشور وارد است، گفت:‌من الان هم می‌گویم "و البانک و ما ادراک مالبانک". البته من از کاری که بانک‌ها در سال ۹۵ انجام دادند تشکر می‌کنم. بانکهای ما در این سال ‌‌۴۳ درصد بیشتر تسهیلات به مردم دادند که بیش از چهارصد و سی هزار میلیارد تسهیلات به مردم پرداخت شد.
او با بیان اینکه ۲۴ هزار واحد صنعتی تسهیلات دریافت کردند، ادامه داد: برخی مدیران بانک ها در قضاوت ظلم و بی انصافی کردند اما بانک‌هایی ما نیاز به تحول دارد. این دولت اولین دولتی است که دارد بدهی اش را پرداخت می‌کند. همه بدهی درست می‌کردند و می‌گفتند بعدی پرداخت می‌کند. سرمایه بانک‌های دولتی تقریبا دو برابر شده و این کار بزرگی است که انجام شده.
روحانی با بیان اینکه سیستم بانکی نیاز به اصلاحات فراوان دارد و از این رو سال گذشته به معاون اول دستور العمل دادم، افزود: ما مسیر هایی را شروع کردیم. در بعضی مسیرها سرعت خوب بود و در بعضی سرعت کم بود. در مبارزه با فساد ما حرکت بزرگ را دنبال می‌کردیم منتها همه باید می آمدند.

تورم تک‌رقمی از آسمان نازل نشده است
روحانی با اشاره به اینکه تورم تک‌رقمی از آسمان نازل نشده گفت: تورم ۴۵ درصد در دولت ما تک‌رقمی شد چرا که ما از روز اول برنامه‌ریزی و کار خود را درست انجام دادیم و توانستیم تورم را به تدریج کاهش دهیم.
او ادامه داد: در زمان انتخابات وعده دادیم که رشد منفی اقتصادی را مثبت خواهیم کرد و در سال ۹۳ توانستیم به رشد ۶.۸ درصدی برسیم و برای اولین بار بعد از سال‌ها سند چشم انداز مقام معظم رهبری در طول ۱۲ سال گذشته رشد اقتصادی را بالا بردیم.  
فقط یک آدم بی‌عقل می‌تواند بگوید مشکلات را در صد روز حل می‌کنم
او با اشاره به اینکه فقط یک آدم بی‌عقل می‌تواند بگوید مشکلات را در صد روز حل می‌کنم ادامه داد: ما در این دولت در گندم، گازوئیل و گاز خودکفا شدیم و در بنزین نیز به زودی امسال خودکفا خواهیم شد. من چهار سال منتظر این سوال بودم.  مشکلات در چهل سال که هیچ، در صد سال دیگر هم مشکلات ادامه خواهد داشت. این سخن دروغ بزرگی بود که برخی انسان‌های مخرب آن را تکرار کردند.

۱۳۹۶/۰۱/۲۲ ۰۱:۱۵
یه کم به روحانی دلسرد شده بودم... ولی امروز که اینو دیدم بهش رای میدم (350727)
شسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۱/۲۳ ۱۱:۲۲
یه کم دلسرد شدی اخی نشون میده بازم جادارید (350768)
توسیوند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۱/۲۲ ۰۷:۳۰
روحانی قول بده کابینه بعدیش از اصلاح طلبان متخصص و جوان و سالم باشه رای میاره البته نه چهره های خیلی سیاسی (350728)
دانیال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۱/۲۲ ۲۳:۰۸
یاد صحبت مهندس میرحسین موسوی افتادم... دروغ گفتن مسئولین کشور، بزرگترین خیانت به مردم است (350756)