به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۲۱ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : ۱۲۸۱۱۴

برانكو: طارمی ديگر پنالتی نمی‌زند

برانكو: طارمی ديگر پنالتی نمی‌زند
گروه ورزشي: سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه دیگر به مهدی طارمی اجازه پنالتی زدن نمی دهد، گفت: خوشبختانه مقابل الریان قطر مجازات نشدیم و گل نخوردیم تا همچنان در کورس صعود باقی بمانیم.

برانکو ایوانکوویچ در پایان دیدار پرسپولیس با الریان قطر در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: قبل از هرچیز به خاطر هواداران و بازیکنان متاسفم که بازی با برد تمام نشد. تلاش کردیم تا پیروز شویم. می دانستیم الریان تیم خوبی است ولی ما بهتر بودیم. ۱۴ کرنر داشتیم و فرصتهای گل زیادی هم داشتیم. عجیب است که نهایتا ما مجازات نشدیم و تاوان ندادیم چون قانون فوتبال است که اگر گل نزنید، گل می خورید. وی افزود: خوشبختانه گل نخوردیم و همین یک امتیاز ما را در کورس نگه می دارد. طبیعی است که بازی با الهلال سرنوشت ساز است.

سرمربی پرسپولیس درباره تعویض دیرهنگام محسن ربیع خواه گفت: ربیع خواه به زمین رفت تا اتفاقی که نباید رخ بدهد، نیافتد. او به زمین رفت تا میانه بازی را محکم کند و گل نخوریم. برانکو درباره نتیجه رفت و برگشت بازی با الریان و اینکه چرا نتوانست از ضعف حریف استفاده کند، گفت: لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر ایران با هم تفاوت دارند و ابعادشان فرق می کند. کیفیت بازی های آسیایی بالاتر است. در لیگ ایران شما بازیکنی مثل تاباتا، گارسیا و سوریا ندارید. اینها بازیکنان باتجربه و بین المللی بزرگی هستند و نمی شود مقابل آنها راحت بازی کرد.

وی افزود: سعی کردیم از کناره ها و وسط زمین موقعیت خلق کنیم و حتی پنالتی را از دست دادیم. پنالتی دوم روی علی علیپور هم گرفته نشد. امروز اولین بار یک تیمی آمد که واقعا شانس گل روی دروازه ما ایجاد کرد ولی بیرانوند خیلی عالی واکنش نشان داد. در لیگ قهرمانان کوچکترین اشتباه تاوان سنگینی دارد. آن پنالتی هم که گل نشد تاثیرش را روی بازیکنان گذاشت. اگر گل می زدیم وضعیت جور دیگری می شد ولی شوق بازیکنان ما بخصوص ۱۵ دقیقه پایانی باعث شد تا سازماندهی بازی ما به هم بخورد. 

سرمربی پرسپولیس درباره زمان حل شدن مشکل گلزنی پرسپولیس یادآور شد: گلزن باید مادرزاد گلزن باشد. موافقم که فرصتهای زیادی از دست می دهیم و بازیکنان انرژی زیادی صرف می کنند. اگر می شد راحت این مشکل را حل کرد همه چیز راحت پیش می رفت. اینها بازیکنانی هستند که با هم متفاوتند و خیلی پیش می آید که یک حرکت آنها سرنوشت ساز است. بله می توانیم از طارمی ناراحت باشیم ولی به الهلال و الوحده گل زده است و در لیگ برتر هم آقای گل است. خیلی از مهاجمان در یک ماه هم یک گل نمی زنند.
برانکو درباره ناراحتی هواداران پرسپولیس گفت: فقط می توانم بگویم ببخشید.

برانکو در خصوص اینکه طارمی پنالتی زن خوبی نیست و چرا پنالتی را به او داد، گفت: طارمی تمرین پنالتی دارد و واقعا هم خوب کار می کند. اینکه چرا تصمیم گرفتند پنالتی را بزند نمی دانم. وی درباره میزان شانس صعود پرسپولیس به مرحله بعد تاکید کرد: ما هنوز در کورس صعود هستیم. نشان دادیم هیچ تیمی بهتر از ما نیست. سرمربی پرسپولیس درباره بازی احساسی بازیکنانش یادآور شد: ما آگاهانه این ریسک را پذیرفتیم. به بازیکنان گفتیم که قلبشان داغ باشد و ذهنشان سرد. ولی بازیکنان ایرانی احساسی هستند. الریان روی ضد حملات خطرناک بود. خوشبختانه نباختیم و برای بازی با الهلال آماده می شویم. هرچند حسینی و رفیعی را در اختیار نداریم.

وی درباره حرکت مهدی طارمی که به نشانه سکوت انگشتش را به هواداران نشان داد گفت: ندیدم طارمی چه کار کرد ولی تا زمانی که سرمربی پرسپولیس هستم این پنالتی ای که طارمی که زد، آخرین پنالتی ای بود که می زند. (تا زمانی که من سرمربی باشم دیگر اجازه پنالتی زدن به طارمی نمی دهم)
سرمربی پرسپولیس در پایان در پاسخ به این سئوال که نقش کادر فنی در حل مشکل گلزنی تیم چیست گفت: ما هم کار کرده ایم که طارمی در لیگ آقای گل است. این فوتبال است، پلی استیشن نیست. بعضی بازیکنان ضعفهایشان را برطرف می کنند و بعضی ها نه. طارمی تا الان گلهای زیادی زده و مهاجم اول ماست. ما مدام روی طارمی کار می کنیم. نمی شود طی یک هفته، یک ماه و حتی شش ماه کاری کرد. حتی شاید اگر سن طارمی بالا برود می تواند این موضوع را جبران کند. طارمی دومین سال پیاپی آقای گل است. وقتی آمدم فصل اول شش گل زد، فصل دوم ۱۶ گل و تا الان هم ۱۴ گل. به هر حال ما هم کاری کرده ایم.