به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۲۳ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب : ۱۲۸۱۸۹

هشدار درباره رفتار خطرناک احمدی‌نژاد

گروه سياسي: سايت نامه نیوز در مقدمه گفتگو با حسن غفوري فر نوشت: صریح و بی پرده به احمدی‌نژاد هشدار می دهد که به فکر درافتادن با نظام و ایجاد مشکل نباشد و حتی سرنوشت بنی صدر را مصداق سخنانش می کند. حس غفوری فرد از اصولگرایانی که نقد جدی به احمدی نژادی ها دارد از رفتارهای اخیر رییس دولت سابق ابراز نگرانی می کند خاصه سخنانش در اهواز. می گوید نه اصولگرایان او را از خود می داند نه او حس تعلقی به اصولگرایان دارد. این را هم می گوید که نباید تاثیر رفتار احمدی نژادی ها بر شورای نگهبان بود. از این عضو حزب موتلفه درباره کاندیداتوری میرسلیم هم پرسیدیم، او تاکید دارد نامزد حزب متبوعش تا پایان مناظرات در صحنه خواهد ماند و بعد از نظرسنجی اگر آراء بالاتری داشته باشد ممکن است نظر جمنا را هم جلب کند حتی با اینکه در سازوکار جمنا وارد انتخابات نشده است. مشروح گفتگوی با حسن غفوری فرد، نماینده سابق مجلس و وزیر اسبق نیرو را در ادامه بخوانید؛
 
 
نامزد حزبی موتلفه به مکانیزم جمنا نپیوست و گویا تا پایان انتخابات می خواهد در صحنه بماند؟
آقای میرسلیم با دوستان جمنا قبلا صحبت کرد که در مناظرات شرکت می کند. آقای حبیبی نیز اعلام کرده است اگر کل جبهه مردمی نیروهای انقلاب به هر تصمیم رسید موتلفه به آن تصمیم عمل می کند.

برنامه جمنا این است که بعد از مناظرات نامزدها، در هفته پایانی مانده به انتخابات ریاست جمهوری نظرسنجی می کند هر کس با اقبال بیشتری مواجه بود در صحنه می ماند و بقیه باید به نفع او کنار بروند، آیا آقای میرسلیم نیز از تصمیم جمنا تبعیت می کند؟

قرار شده آقای میرسلیم در مناظرات شرکت کند و دیدگاه ها و برنامه های خودش را بگوید بعد نظرسنجی در کل کشور شود 5 نامزد جمنا نیز همین رویه را دنبال می کنند، آن موقع است که مشخص می شود طبق نظرسنجی علمی چه کسی شانس بیشتری دارد، همه او را همراهی می کنند.

اگر مقبولیت آقای میرسلیم طبق نظرسنجی بالاتر از نامزد جمنا بود آیا در صحنه انتخابات می ماند؟

اگر جمنا نیز بررسی کرد و دید آقای میرسلیم بالاتر است آنها نیز او را انتخاب می کنند.

اما جمنا یک مکانیزمی را برای انتخاب نامزد نهایی خود طراحی کرد که آقای میرسلیم وارد این مکانیزم نشد.

باشد اشکال ندارد. هدف جمنا انتخاب یک نامزد رأی آور، با تجربه و با برنامه است که بیشترین شانس را برای پیروزی در انتخابات داشته باشد، حالا چه از داخل مکانیزم طراحی شده باشد چه از خارج آن فرقی نمی کند.

اما شرط گذاشته از کسی حمایت می کند که میثاق نامه جمنا را امضا کرده باشد اما آقای میرسلیم که چنین کاری نکرد.

می دانم در کل مواضع اعضای جمنا را وقتی بررسی می کنیم همه این را می گویند که می خواهند از نامزدی حمایت کنند که اول شانس پیروزی اش بالا باشد و ثانیا بتواند مشکلات مملکت را حل کند. حالا اگر نظرسنجی ها نشان داد که مردم معتقدند برنامه های آقای مهندس میرسلیم بهتر و عملی تر است و مشکلات مملکت را حل می کند قاعدتا جمنا هم باید به این نتیجه برسد.

در واقع موتلفه یک حرکت تاکتیکی کرده است یعنی موقتی نامزد حزبی خودش را از مکانیزم جمنا بیرون آورد تا بعد از مناظرات درصورتی که دست برتر را داشت او را وارد مکانیزم جمنا کند؟

موتلفه کاندیدای خود را دارد و این برای نخستین مرتبه است که موتلفه به طور مستقل کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری معرفی می کند. اما در عین حال به نظر جمعی احترام می گذارد.

نظرتان درباره تحرکات اخیر آقای احمدی نژاد و مواضعی ساختارشکنانه ای که اتخاذ می کند چیست؟ او در نشست خبری خودش گفت اصولگرایان سال 84 از من حمایت نکردند و نسبت به وقایع سال 88 نیز طفره رفت موضع صریح نگرفت.

آقای احمدی نژاد هیچ گاه خودش را جزء اصولگرایان به حساب نیاورد. گرچه اصولگرایان او را قبول داشتند و به شهردار شدن و رئیس جمهور شدنش کمک کردند. احمدی نژاد خودش را امت واحده می داند هیچ وقت نخواست که خودش را اصولگرا بداند و به تبع اصولگرایان نیز دیگر او را جزء خود تعریف نمی کنند. متنها صحبت های اخیری که از آقای احمدی نژاد نقل می شود حالت خوبی ندارد. خدا کند اشتباه باشد یا منظورشان چیز دیگری باشد. اینکه آقای احمدی نژاد گفته 80 میلیون نفر یک چیز می گویند و یک نفر چیز دیگری می گوید.

در واقع آقای احمدی نژاد به سمت ساختارشکنی پیش می رود؟

خدا کند این طور نباشد ولی بوی این کارها به مشام می رسد. اگر اصلاح نکند یا شفاف صحبت نکند بالاخره این تصور عمومی پیش می آید که احمدی نژاد دارد به سمت ساختارشکنی نسبت به رأس هرم کشور پیش می رود. معتقدم این کار خطرناکی است.

هشدار غفوری‌فرد درباره رفتارهای خطرناک رئیس‌جمهور سابق: احمدی‌نژاد اگر با نظام دربیفتد حتما ضرر خواهد کرد /شاید میرسلیم نامزد نهایی جمنا شود

برخی معتقدند آقای احمدی نژاد این دوره دارد بین خودش و نظام دو قطبی ایجاد می کند تا آقای بقایی تأیید صلاحیت شود چون در نشست خبری اش هم گفت اگر آقای بقایی تأیید صلاحیت نشود ما یکسری راهکارهای دیگری را دنبال می کنیم اگر آقای احمدی نژاد در این مسیر قرار گیرد فکر می کنید چه کسی ضرر کند؟

شورای محترم نگهبان خیلی خیلی قوی تر و دقیق تر از آن است که با این حرف ها تغییر موضع بدهد. در شورای نگهبان شش مجتهد و شش حقوقدان حضور دارند و هیچ کدام زیر بار این حرف ها نمی روند و به نظری که می رسند عمل می کنند. حالا آقای احمدی نژاد هر توضیحی بدهد یا هر راهکار دیگری را به کار گیرد یا به جای آقای بقایی 5 نفر دیگر را معرفی کند هر کس دیگری را هم معرفی کند اما صلاحیت نداشته باشند شورای نگهبان بدون هیچ گونه مصلحت اندیشی او را ردصلاحیت می کند بدون آنکه نگرانی پیش بیاید.

پس کسی که این وسط ضرر می کند شخص آقای احمدی نژاد است؟

اگر بخواهد با شورای نگهبان در بییفتد یا دور بزند حتما ضرر خواهد کرد. ساختار نظام خیلی خیلی قوی تر از آن است که براساس حرف یک نفر مثل آقای احمدی نژاد تغییر ایجاد کند. بنی صدر هم که آمد دیدیم چه طور از بین رفت. ساختار نظام خیلی خیلی قوی تر از آن است که با حرف یکی دو نفر ساختار تصمیم گیری اش را تغییر دهد. ساعت 10.5 شب 15 خرداد امام نوشت "آقای سرلشکر فلاحی آقای بنی صدر از فرماندهی کل قوا عزل می شود." همین نیم خط پرونده بنی صدر را بست کلا او را محو کرد. از همان ساعت تا هفتم مرداد که از کشور فرار کرد گم شد و دیگر هیچ کس او را ندید. تازه این برای اوایل انقلاب بود که ما در جنگ بودیم ساختار نظام تکمیل نشده بود و مدیران مثل من صفر کیلومتر بودند. به نظر من اگر آقای احمدی نژاد فکر می کند با این نظام در بیفتد و مشکل ایجاد کند به هدفش می رسد بداند مسلما برای خودش مشکل ایجاد خواهد کرد.

مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۱/۲۳ ۱۵:۳۱
اقای غفوری فرد شما ودارودسته شما در سال ۸۸طلم.بزرگی به مردم کردید و فردی را به زور به مردم تحمیل کردید که الان دردسر برای خودتان شده (350799)