به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۲۳ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : ۱۲۸۱۹۴

هزینه یک سال ترامپ برابر با 8سال اوباما

گروه اقتصادي: هزینه‌های سفر دونالد ترامپ به اقامتگاه لوکسش در ایالت فلوریدا در مدت 80 روز ریاست‌جمهوری وی از 20 میلیون دلار فراتر رفت.
به گزارش العالم، هزینه های سفر دونالد ترامپ به اقامتگاه لوکس‌اش در ایالت فلوریدا در مدت 80 روز ریاست جمهوری، حکایت از آن دارد که هزینه سفرهای وی در مدت یک سال از مجموع هزینه های باراک اوباما در دو دوره ریاست جمهوری فراتر خواهد رفت.به نوشته روسیه الیوم، ترامپ در حالی چنین هزینه های سرسام آوری برای آمریکایی ها دارد که در زمان تبلیغات ریاست جمهوری از ریاضت اقتصادی دولتش سخن به میان می‌آورد و همواره از اوباما به علت خرج گذاشتن روی دست مالیات دهندگان آمریکایی انتقاد می کرد.
 
براساس گزارش دیوان محاسبات دولت آمریکا، اوباما سال 2016 در سفری 4 روزه به فلوریدا در مجموع 3.6 میلیون دلار هزینه کرد این درحالی است که ترامپ تاکنون 6 تعطیلات آخر هفته به مدت 21 روز در فلوریدا را با هزینه 21.6 میلیون دلار گذرانده است.به گفته شبکه تلویزیونی سی ان ان، کل هزینه سفر اوباما در 8 سال دوران ریاست جمهوری‌اش 97 میلیون دلار بوده است که میانگین آن سالانه 12/1 میلیون دلار محاسبه شده است. این در حالی است که ترامپ این مبلغ را در اولین ماه ریاست جمهوری خود خرج کرده است. وی در سه تعطیلاتی که برای بازی گلف گذرانده، ده میلیون دلار هزینه کرده است.
 
در عین حال هزینه سفر و اقدامات امنیتی برای کل خانواده ترامپ احتمالا بسیار بیشتر است زیرا ملانیا، بانوی اول آمریکا و بارون، کوچکترین پسر ترامپ، دست کم تا سپتامبر در نیویورک زندگی می‌کنند و اداره پلیس نیویورک اعلام کرده است برای حفاظت از بانوی اول و پسرش در برج ترامپ، روزانه بین 127 تا 146 هزار دلار هزینه می شود.ترامپ پیش از مراسم تحلیف خود، بارها از گلف بازی اوباما در دوران ریاست جمهوری‌اش انتقاد کرده بود.وی در اکتبر 2014 در توئیتر نوشته بود: "چطور می‌توان باور کرد که با همه مشکلات و گرفتاری‌هایی که آمریکا دارد، اوباما رییس جمهور آمریکا یک روز را صرف بازی گلف کند؟"ترامپ افزوده بود عاشق گلف است؛ اما اگر به کاخ سفید برود، دیگر هرگز روی بسیاری از مکان هایی که برای گلف می رود را نخواهد دید و تمام مدت در کاخ سفید می‌ماند و کار می‌کند.