به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۲۴ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۱۲۸۲۵۳
نجفی:

بیشتر هاشمی را خواهیم شناخت

گروه سياسي: دبیر علمی همایش دیده بان اعتدال گفت: ویژگی بزرگ مردان تاریخ این است که با گذشت زمان بیشتر وجوه شخصیتی آنها روشن می شود، آیت الله هاشمی رفسنجانی هم جزء مردان بزرگ تارخ هستند که با گذشت زمان بیشتر با آرا و اندیشه هایش آشنا می شویم.
بیشتر هاشمی را خواهیم شناخت
به گزارش ایسنا، محمد علی نجفی که در  همایش دیده بان اعتدال سخن می‌گفت، اظهار کرد: 95 روز از حادثه تلخ رحلت آیت الله  هاشمی رفسنجانی گذشته است ،حادثه تلخی که ملت را در اندوه و حیرت فرو برده است. تجربه این روزها به ما نشان داد که هاشمی با مرگش تمام نشد و همانطور که امام(ره) گفتند تا نهضت زنده است "آیت الله"  هم زنده است.وی ادامه داد: بی تردید ایشان یکی از تاثیرگزارترین شخصیت های ایران است. در تاریخ ایران کم نظیر است که فردی به مدت 40 سال در رأس خدمت باشد.
نجفی یادآور شد: امروز ما و فردا فرزندان ما به اندیشه و راه ایشان نیازمند هستیم و هستند. راه اول شناخت افکار و آرای این بزرگوار است. شاید این همایش نقطه خوبی برای شروع شناخت ایشان باشد.وی همچنین گفت: وجه سیاسی آیت الله  باعث شد مابقی وجوه شخصیتی ایشان پنهان بماند و یا کمتر مورد توجه قرار بگیرد، ما فکر می‌کنیم که باید به همه وجوه شخصیتی ایشان پرداخت.نجفی در همین راستا تصریح کرد: به همین دلیل جمعی از دوستانی که افتخار همراهی ایشان را داشتند با کسب اجازه از خانواده آیت الله  اقدام به برگزاری این همایش کردند.
دبیر علمی همایش دیده بان اعتدال خاطر نشان کرد: ما مطمئن هستیم هرچه از نظر زمانی با آیت الله  هاشمی رفسنجانی فاصله بگیریم وجوه بیشتری از شخصیت ایشان برای ما روشن می شود. این ویژگی همه شخصیت های بزرگ تاریخ است که نقش و تاثیرگزاری شان در تحولات تاریخی پس از فوتشان مشخص می شود.نجفی دربخش دیگری از این سخنرانی تصریح کرد که تاریخ این همایش به دلیل مشکلاتی در برگزاری از پایان سال 95 به امروز رسید.وی در همین رابطه خاطر نشان کرد: در یک روز نمی شود به همه ابعاد شخصیتی "آیت الله"  پرداخت و ما امید واریم در همایش های بعدی بتوانیم به موضوعات دیگری از آرا و نظرات" آیت الله " بپردازیم.