کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فارین پالسی:

شانس پیروزی رييسي در حد صفر است

25 فروردين 1396 ساعت 9:41


گروه سياسي: فارین پالسی نوشت: به نظر می رسد ابراهیم رئیسی کاندیدای مورد اجماع اصولگرایان باشد. او البته نه کاریزماتیک است، نه از سوی ایرانیان شناخته شده، و به نظر می آید شانس پیروزی او مقابل روحانی تقریبا در حد صفر است. رئیسی عهده دار مدیریت حرم امام رضا (ع) است که میلیون ها نفر در سال آن را زیارت می کنند. او پیش از این معاون اول قوه قضائیه بود و سال ها در پست های قضایی خدمت کرده بود.

به نظر می رسد روحانی یا هر کاندیدای معتدل دیگری می توانند در صندوق های رای حریف رئیسی شوند و او را شکست دهند. باتوجه به اینکه روحانی در عمل به وعده هایی که در انتخابات سال 2013 داده، خوب عمل کرده، رای دهندگان ایرانی که سابقه ی ثابت شده ای در رای به چهره های اعتدال گرا دارند، به روحانی رای دهند. رئیسی تابه حال سابقه ی سیاسی نداشته است و این می تواند باعث شود که علاقه و تمایل افکار عمومی نسبت به او کاهش یابد. تنها امید رئیسی می تواند ارتباطش با اصولگرایان و اجماع این گروه بر روی او باشند.

در همین حال، گلف نیوز نیز نوشت: باوجود سروصدای فراوان اصولگرایان، حسن روحانی همچنان از جایگاه قدرتمدی برخوردار است. او موفق شد با پایان دادن به تحریم های بین المللی و حصول برجام، دستاوردهای اقتصادی برای ایران به بار اورد. جبهه پایداری که در طیف اصولگرا است، از جمله گروه هایی بود که به شدت از حصول برجام عصبانی شد و آن را خیانت توصیف کرد. با این حال، در طول سال های گذشته،  کاندیداهای جبهه پایداری مجموعا بیش از 10 یا 20 درصدد آرا نتوانسته اند از آن خود کنند. با این حال، رئیسی اصلی ترین رقیب اصولگرای روحانی در انتخابات پیش رو است. انتخابات در ایران قابل پیشبینی نیست، چراکه در اخرین لحظات ممکن است یک کاندیدا به نفع دیگری کناب بکشد. با این حال ،انچه مشخص است، آن است که جناح راست می خواهد روحانی را به چالش بکشد.


کد مطلب: 128282

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/128282/شانس-پیروزی-رييسي-حد-صفر

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir