به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۲۵ ساعت ۱۶:۲۷
کد مطلب : ۱۲۸۳۰۷

تکمیلی: اختلال تلگرام صوتی برطرف شد؟

گروه فناوری: مدیر تلگرام با انتشار پستی دلیل اصلی اختلال در تماس صوتی این پیام‌رسان برای کاربران ایرانی را توضیح داد.
تکمیلی: اختلال تلگرام صوتی برطرف شد؟
پاول دوروف، مدیر شرکت تلگرام دقایقی پیش با انتشار پستی در توییتر دلیل اصلی اختلال تماس صوتی این پیام‌رسان را اعلام کرد. وی در این پست در پاسخ به یکی از کاربران ایرانی نوشته است:"بله ما تماس صوتی را برای کاربران ایرانی فعال کردیم اما اپراتورها در ایران آن را فیلتر کردند. فکر میکنم شما باید به آنها اعتراض کنید". یادآوری می‌شود در آخرین ساعات شب گذشته، امکان تماس صوتی تلگرام برای کاربران ایرانی فعال شد اما ساعاتی بعد با اختلالاتی مواجه شد.

تکمیلی: اختلال تلگرام صوتی برطرف شد؟
سرویس جدید تلگرام صوتی در ایران که تا ساعتی پیش در بسیاری از سرویس‌دهنده‌های اینترنت شامل موبایل و ثابت قطع شده بود، لحظاتی قبل در تمام سرویس‌دهنده‌ها در دسترس قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، شب گذشته حوالی ساعت 22 و 30 دقیقه، قابلیت تماس صوتی تلگرام برای کاربران ایرانی به صورت عجیبی فعال و به صورت رسمی عرضه شد و حالا کاربران ایرانی نیز پس از مدت‌ها شایعه و صحبت‌های وزیر اطلاعات، محمود واعظی مبنی بر بررسی شدن قابلیت تماس صوتی، از این پس می‌توانند از بستر تماس رایگان تلگرام در قالب این پیام رسان محبوب و کاربردی که یکی از برترین اپلیکیشن‌های مورد استفاده ایرانیان نیز تلقی می‌شود، استفاده کنند. اگر شما قصد فعال سازی، استفاده از قابلیت تماس صوتی تلگرام را دارید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.
فعالسازی قابلیت تماس صوتی تلگرام
شما برای فعالسازی قابلیت تماس صوتی تلگرام ابتدا نیاز دارید تا اپلیکیشن تلگرام خود را به آخرین نسخه یعنی نسخه 3.18.1 تلگرام از طریق گوگل پلی برای گوشی و تبلت‌های اندرویدی و از طریق اپ استور برای آیفون و آیپد بروزرسانی کنید سپس یکی از افرادی که از این قابلیت برخوردار شده است، با شما تماس حاصل کند؛ به همین دلیل اگر شما قصد دارید تماس صوتی تلگرام را فعال کنید، به آیدی تلگرام ILNA_TELEGRAM@ یک پیام دهید تا با شما تماس حاصل شود و یا به آدرس Settng>recent calls>show calls tab جهت فعالسازی علامت تماس در گوشی موبایل خود مراجعه کنید تا از این پس بتوانید به صورت کاملا رایگان و تنها با دسترسی به اینترنت همراه یا اینترنت وای فای از این قابلیت کاربردی بهره ببرید.
چگونگی استفاده از قابلیت تماس صوتی تلگرام
30000000000000000
بعد از فعالسازی قابلیت تماس صوتی رایگان تلگرام برای دستگاهتان که در بالا به آن اشاره کردیم، شما می‌توانید با وارد شدن به صفحه پروفایل فرد مورد نظرتان و با کلیک (تاچ کردن) علامت تماس در بالای صفحه اقدام به برقراری تماس با فرد مورد نظر خود کنید. گفتنی است که برای برقراری تماس باید فرد مورد نظر دارای نسخه 3.18.1 تلگرام باشد و به اینترنت متصل باشد.
در صورتی که همه موارد بالا رعایت شده باشد، تماس با فرد مورد نظر برقرار می‌شود و شما می‌توانید تا هر چند دقیقه که علاقه دارید از تماس صوتی رایگان و امن تلگرام  بدون هیچگونه محدودیتی استفاده کنید و کیفیت تماس صوتی در صورت بالا بودن سرعت اینترنت بسیار عالی و بدون هیچگونه نویزی است اما در صورت پایین بودن سرعت اینترنت، تلگرام به صورت هوشمند مکالمه را تنظیم می‌کند تا بتوانید از صحبت با فرد مورد نظرتان لذت ببرید. 
جالب است بدانید که تلگرام برای بهبود کیفیت تماس‌های دریافتی شما، بخش مکالمه صوتی را به سیستم ثبت رای بعد از هر مکالمه مجهز کرده است تا شما پس از هر مکالمه باید از ۱ تا ۵ ستاره به تماس، رای دهید  تا تلگرام قادر به کنترل کیفی خدمات صوتی خود در آینده باشد.
5066666
در نهایت باید گفت که شما می‌توانید با مراجعه به بخش Setting (تنظیمات) اپلیکیشن تلگرام و بخش Calls (تماس‌ها) اقدام به مشاهده و مرور لیست تماس‌های خود از زمان استفاده تا به امروز بکنید.
*برای مشاهده تصویر راهنمای بالا در ابعاد بزرگ کلیک کنید*
آیا استفاده از تلگرام صرفه اقتصادی برای کاربران دارد؟
5000000000002121212121212121
قطعا یکی از مهمترین سوالات کاربران ایرانی در استفاده از قابلیت مکالمه صوتی، هزینه تمام شده و صرفه اقتصادی آن نسبت به مکالمات  رایج درون و خارج از اپراتوری یعنی همراه اول، ایرانسل و رایتل  است تا در صورت صرفه اقتصادی بالا اقدام به خریداری بسته‌های اینترنتی بکنند و بسیاری از تماس‌های خود را از طریق تلگرام حاصل کنند. در جواب به این سوال باید بگوییم که طبق بررسی‌های انجام شده توسط خبرگزاری ایلنا، استفاده از قابلیت مکالمه صوتی دارای صرفه اقتصادی بسیار بالایی است چرا که شما می‌توانید با یک بسته اینترنت 200 مگابایتی یک روزه همراه اول با قمیت 1/500 تومان، بسته اینترنت 200 مگابایتی یک روزه ایرانسل با قیمت 1/200 تومان و بسته اینترنت 200 مگابایتی یک روزه رایتل با قیمت 2/000 تومان اقدام به مکالمه با بالاترین کیفیت ممکن تا  8 ساعت یعنی 480 دقیقه از طریق تلگرام تماس صوتی با افراد مورد نظر خود داشته باشید که این میزان نسبت به هزینه مکالمه درون و برون شبکه‌ای بسیار پایین‌تر و نشان از صرفه اقتصادی آن مخصوصا در زمان استفاده از اینترنت نامحدود خانگی دارد.
چگونه از حریم شخصی خود در تماس صوتی تلگرام محافظت کنیم؟
8ac16147-a424-4a2f-97bd-cfdfca29c02b
یکی از مشکلاتی که معمولا کاربران در سطح جهان و مخصوصا کشور ایران در دادگاه‌ها و دادسراها درگیر آن هستند، تجاوز به حریم شخصی افراد و عدم ایجاد مزاحمت در فضای مجازی است به همین دلیل طبیعی است که تلگرام نیز قابلیت‌هایی را برای محافظت از ایجاد مزاحمت‌های عمد و غیر عمد ایجاد کند تا این موارد به صورت جدی کاهش پیدا کند. تلگرام به منظور حفاظت از حریم خصوصی افراد اقدام به ایجاد یک بخش جدید به آدرس Settng>Pricacy and Security>Calls کرده است که در آن می‌توانید از میان گزینه‌های ایجاد شده و تنظیم دستی انتخاب کنید که چه کسانی بتوانند با شما امکان تماس صوتی داشته باشند.
گزینه اول این لیست یعنی Everybody  همه افراد قادر به تماس با شما خواهند بود که به عنوان گزینه پیش فرض نیز انتخاب شده است اما گزینه دوم مربوط به تماس تمامی مخاطبین شما است و این مخاطبین می‌توانند با شما تماس صوتی حاصل کنند. همچنین در گزینه سوم هیچ فردی قادر به ایجاد تماس صوتی با شما نخواهد بود پس اگر شما قصد استفاده از این قابلیت جدید تلگرام را ندارید، گزینه Nobody را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که در گزینه Add exceptions شما می‌توانید برخی افراد را از لیست مخاطبین خود انتخاب کنید تا فقط آنها بتوانند با شما قابلیت مکالمه صوتی از طریق تلگرام داشته باشند. جالب است بدانید، افرادی که توسط شما  بلاک (Block) شده باشند علاوه بر عدم قابلیت ارسال پیام به شما، از قابلیت تماس صوتی با شما نیز تا زمان خروج از بلاک محروم هستند.
امنیت تماس صوتی تلگرام چقدر است؟
0186f98b-4753-4fec-8aef-12e30a0ae5ae
اگر یکی از افرادی هستید که همیشه دغدغه امنیت در تماس‌های خود را دارید باید به شما بگوییم که تلگرام با سیستم رمزنگاری محبوب و ایمن End-to-End که پیش از این، در سکرت چت‌های تلگرام استفاده شده بود توانسته است تا امنیتی درجه یک را برای کاربران ایجاد کند و گفتگوی صوتی شما در فضایی کاملا امن با فرد مورد نظرتان انجام شود به‌طوری که حتی سازندگان برنامه نیز قادر به شنود صحبت‌های شما نخواهند بود. همچنین بهتر است در ابتدای مکالمات خود اقدام به بررسی 4 ایموجی بالای صفحه با کاربر مقصد خود بکنید، در صورت یکسان بودن ایموجی‌ها در موبایل تماس گیرنده با موبایل فرد پاسخ دهنده، امنیت تماس به صورت 100 درصد برقرار است.
 
مزایای تماس صوتی تلگرام چیست؟
photo_2017-04-14_02-34-42
  • تماس رایگان صوتی با کیفیت بالا از طریق اینترنت و کاهش هزینه‌های تماس نسبت به مکالمه صوتی داخل و بین اپراتوری به میزان بسیار زیاد
    مصرف پایین حجم اینترنت و صرفه اقتصادی بالا
    قابل استفاده با استفاده از هر سرعت اینترنت به صورت هوشمند ( وای فای و اینترنت تلفن همراه)
    امنیت رمزنگاری شده و بالا
    قابلیت محدود کردن تماس‌ها برای جلوگیری از تماس‌های ورودی
    مانیتورینگ مناسب از حجم استفاده شده طی تماس‌ها
معایب تماس صوتی تلگرام چیست؟
  • فاقد استفاده برای بسیاری از تماس‌های رایج و روزانه مخصوصا تماس‌های اداری به دلیل نیازمندی به آنلاین بودن کاربر تماس گیرنده و پاسخ دهنده
    ایجاد مزاحمت‌های شدید برای برخی از کاربران ناآگاه
    فقدان قابلیت استفاده در تلگرام نسخه دسکتاپ
    امکانات نسبتا پایین در صفحه تماس و محدود شدن به حالت بلندگو، قطع صدا و بازگشت به صفحه چت تلگرام با شخص در حال گفتگو
    دارا بودن رقبای زیاد با قابلیت گفتگو محور صوتی و تصویری از جمله اسکایپ، ایمو، ویسپی و ...
 
لازم به ذکر است که طبق گفتگوی ایلنا با یک پژوهشگر رسانه امکان فیلترینگ قابلیت صوتی تلگرام وجود ندارد به همین سبب می‌توانید با خیال راحت از این قابلیت کاربردی و اقتصادی استفاده کنید. همچنین به زودی اخبار، اطلاعات و مقالات کاربردی بیشتری در رابطه با قابلیت محبوب تماس صوتی پیام رسان تلگرام در حوزه فن‌آوری سرویس اقتصادی خبرگزاری ایلنا، تهیه و گردآوری خواهد شد.