کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

امروز چه کسانی ثبت‌نام کردند؟

روحانی هم ثبت نام کرد

25 فروردين 1396 ساعت 16:22


چهارمین روز ثبت‌نام داوطلبان کاندیداتوری ریاست جمهوری ساعت ۸ صبح روز جمعه آغاز شد. این در حالی است که تا پایان زمان ثبت نام روز سوم 638 نفر اعلام داوطلبی کرده بودند. به گزارش ایسنا، ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری صرفا در ستاد انتخابات کشور واقع در محل وزارت کشور انجام می‌شود و تا روز ۲۶ فروردین؛ فردا شنبه ادامه می‌یابد.
امروز چه کسانی ثبت‌نام کردند؟
مهدی کلهر

به گزارش ایسنا، مهدی کلهر مشاور رسانه‌ای دولت دهم از اولین داوطلبان شناخته شده‌ای بود که برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور آمد.
وی در بدو ورود با بیان اینکه در هر صورت به قانون تمکین خواهد کرد ،گفت :برای کاندیاتوری در انتخابات با احمدی‌نژاد هماهنگ نکرده است.
تنگ کردن حلقه انقلاب گام برداشتن در زمین دشمن است
مشاور رسانه‌ای رییس دولت دهم گفت: من به صورت مستقل در انتخابات شرکت کرده‌ام و نامزد احمدی نژاد نیستم.
مهدی کلهر پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: من از سال 89 از احمدی نژاد جدا شدم و کاندیدای او نیستم، هرچند زمانی که با احمدی نژاد همکار بودم، ما دو نفر مکمل هم بودیم.
وی در پاسخ به این سوال که نظر شما در مورد ثبت نام احمدی نژاد در انتخابات چیست، تصریح کرد: از خود او بپرسید، این مسأله من نیست.
کلهر همچنین در پاسخ به این پرسش که اگر به هر دلیلی تأیید صلاحیت نشدید چه واکنشی خواهید داشت، پاسخ داد: خیلی خوشحال می‌شوم چون باری از دوش من برداشته می‌شود.
وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا احمدی نژاد و بقایی را رقیب خود می‌دانید، اظهار کرد: به هیچ وجه این دو را رقیب خود نمی‌دانم.
در ادامه خبرنگاری درباره گرایش سیاسی کلهر پرسید که او در پاسخ گفت: من بسیاری از دیدگاه‌های اصلاح‌طلبان و اصولگرایان را قبول دارم و به معنای واقعی اصولگرا هستم ولی اصلاح‌طلب هستم. اصولگرا نمی‌تواند به اصلاحات فکر نکند.
وی درباره شکل ظاهری خود و تفاوت ظاهری‌اش با سایر سیاستمداران ایران، خاطرنشان کرد: من از اول انقلاب ظاهر خود را عوض نکرده‌ام و همیشه ظاهرم همین‌گونه بوده است.
کلهر در بخش ابتدایی سخنان خود نیز با اشاره به سخنان رهبری در خصوص ورود جریان انقلابی و غیرانقلابی، تصریح کرد: نباید یک گروه کوچک خود را انقلابی بنامند و بقیه مردم را غیرانقلابی. این تقسیم غیرواقعی و گام زدن در زمین دشمن است.
انقلاب اسلامی ایران سه شعار محوری یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی دارد و هر کسی به فکر آزادی شهروندان و دنبال استقلال یا مردم‌سالاری دینی باشد او انقلابی است. من خواهش می کنم عده‌ای عرصه انقلاب را محدود نکنند.
مشاور رییس دولت دهم همچنین ادامه داد: هر کسی در هر نقطه دنیا از پیشرفت و افتخار کشور خوشحال شود با هر شکل و شمایلی که باشد انقلابی است. تماشاگران مسابقات ورزشی ایرانی در خارج از کشور هم ایرانی هستند. نباید صف مردم را به خاطر شکل و شمایل آنها از انقلاب جدا کرد. هر کس غرور و حمیت ملی دارد انقلابی است. امام (ره) هم تأکید می‌کرد همه اقشار شریک انقلاب هستند. اختصاصی کردن انقلابیون به یک گروه محدود هر چند غیرآگاهانه هم باشد بازی کردن در پازل دشمن است.
وی در پایان تأکید کرد: ما باید درهای انقلاب را باز کنیم زیرا انقلاب آمده که به جهان صادر شود و نباید به یک گروه کوچک در ایران محدود شود.
حسن نوروزی

حسن نوروزی سخنگوی کمیسون قضایی مجلس دهم  نیز با حضور در ستاد انتخابات شکور برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو اعلام آمادگی و ثبت نام کرد.
برای مبارزه با فساد آمده‌ام
نماینده رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی که امروز برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد مبارزه با فساد را اصلی‌ترین دلیل ثبت‌نام خود عنوان کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن نوروزی ظهر امروز پس از ثبت‌نام برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اصلی‌ترین دلیل حضورم مبارزه با فساد است. اگر مبارزه با فساد را جدی بگیریم و همگرایی داشته باشیم موفق خواهیم شد. آنچه مرا وادار به ثبت‌نام کرد این بود که تصمیم جدی برای مبارزه با فساد وجود ندارد و احساس می‌کنم جای این نکته خالی است.
وی در پاسخ به پرسشی درباره جبهه نیروهای مردمی انقلاب یادآور شد: من در جبهه شرکت کردم ولی چون قاضی بوده‌ام حزبی نیستم، البته اصولگرا هستم ولی چون تاکنون ندیدم هیچ کس مبارزه با فساد را جدی بگیرد برای ثبت‌نام آمدم.
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پاسخ به این سوال که اگر تأیید صلاحیت نشود واکنش‌اش چیست، تأکید کرد: من طبق قانون آمده‌ام و بر مبنای قانون عمل می‌کنم و اگر به هر دلیلی رد صلاحیت شوم اعتراضی ندارم و افتخار هم می‌کنم.
نوروزی با بیان اینکه یکی از طراحان حذف اعدام قاچاقچیان است، افزود: من یکی از طراحان این طرح هستم اما متأسفانه هنوز هیچ نهادی آمار واقعی نداده که اگر اعدام صورت گیرد نتیجه بهتری دارد یا اگر صورت نگیرد. اما به هر حال اعدام قاچاقچیان به عنوان قانون اولیه کارگشا نبوده است.
محسن غرویان

هم‌چنین حجت الاسلام  محسن غرویان مدرس حوزه علمیه قم جهت ثبت نام در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به ستاد انتخابات کشور رفت.
حاضرم به نفع روحانی از کاندیداتوری کنار بروم
یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد حاضر است به نفع رییس دولت یازدهم از کاندیداتوری انصراف دهد.
حجت‌الاسلام محسن غرویان پس از ثبت نام در انتخابات اعلام کرد که حاضرم به نفع روحانی از کاندیداتوری کنار بروم .
مصطفی کواکبیان

مصطفی کواکبیان برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد.
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و دبیرکل حزب مردم‌سالاری با حضور در ستاد انتخابات شکور برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو اعلام آمادگی کرد.
با آمدن احمدی نژاد انگیزه‌ام تقویت شد که بیایم
مصطفی کواکبیان گفت: بعید می دانم احمدی نژاد و بقایی تایید صلاحیت شوند اما با آمدن احمدی نژاد انگیزه ام تقویت شد که بیایم.
دبیرکل حزب مردم سالاری و نماینده مردم تهران در مجلس دهم پس از ثبت نام در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگارن مستقر در ستاد انتخابات کشور گفت: حضور احمدی نژاد برای داوطلبی انتخابات داوزدهمین دوره ریاست جمهوری انگیزه مرا تقویت کرد که بیایم.
وی افزود: بعید می دانم احمدی نژاد و بقایی تایید صلاحیت شوند.
کواکبیان درباره این که آیا به نفع روحانی یا فردی دیگر کنار می رود، اظهار کرد: فعلا قرار شده تا آخر بایستیم.
نماینده مردم تهران در مجلس همچنین در پاسخ به این که آیا کاندیدای پوششی کسی هستید؟ گفت: به قیافه من نمی خورد که کاندیدای پوششی باشم.
علیرضا زاکانی

علیرضا زاکانی یکی از کاندیداهای پنج نفره جمنا بعد از ظهر روز جمعه برای اعلام داوطلبی کاندیداتوری ریاست جمهوری دوازدهم وارد ستاد انتخابات کشور شد.
تا آخر می‌ایستیم/ جمع‌بندی جمنا را تایید و دنبال می‌کنیم
نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر حضور خود تا پایان انتخابات گفت: جمنا به هر جمع‌بندی برسد ان‌شاءالله همه باید با وحدت نظر آن را تأیید و دنبال کنیم.
علیرضا زاکانی با حضور در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا به نفع کسی کناره‌گیری می‌کند،‌ گفت: ما ان‌شاءالله تا آخر می‌ایستیم.
وی که با شعار «دولت اقدام و اصلاح» به وزارت کشور آمد، افزود: جمنا به هر جمع‌بندی برسد ان‌شاءالله همه باید با وحدت نظر آن را تأیید و دنبال کنیم.  زاکانی از پاسخ  دادن به سوالاتی در خصوص کاندیداتوری محمود احمدی نژاد نیز خودداری کرد.

حسن روحانی هم ثبت نام کرد

حسن روحانی هم عصر روز جمعه جهت ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات کشور شد.
ایشان با حضور در ستاد انتخابات كشور در دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوری نام‌نويسی كرد.
***

تعداد کاندیداهای ریاست جمهوری پیش از ظهر روز جمعه به 717 نفر رسید
به گزارش ایسنا ، علی اصغر احمدی رییس ستاد انتخابات کشور در چهارمین روز ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری  اعلام کرد : آمار ثبت نام کنندگان انتخابات ریاست جمهوری  تا پیش از ظهر روز جمعه را 717 نفراست .
وی با تأکید بر اینکه بر اساس قانون آخرین مهلت نام نویسی از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فردا پایان می‌رسد، اظهار کرد: از کسانی که خود را واجد شرایط می‌دانند و علم دارند که برای چه کاری به ستاد انتخابات مراجعه می‌کنند می‌خواهیم که هر چه زودتر و تا پایان مهلت اعلام شده در قانون ثبت‌نام خود را انجام دهند.
رییس ستاد انتخابات کشور همچنین درباره حضور بسیاری از پدیده‌های ناشناس در مرحله ثبت‌نام، گفت: ویژگی‌هایی که در قانون برای کاندیداتوری ریاست جمهوری اشاره شده ویژگی‌های عام است و میدان برای حضور باز گذاشته شده است و این موضوع حتماً در آینده باید مورد بازنگری قرار بگیرد.
احمدی ادامه داد: اینکه فضای بازی برای ثبت‌نام‌ها وجود دارد نشان از دموکراسی است، اما افراد باید بدانند که برای ثبت‌نام در چه عرصه‌ای ثبت‌نام می‌کنند.
رییس ستاد انتخابات کشور در پایان خاطرنشان کرد: مهلت ثبت‌نام از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تحت هیچ شرایطی تمدید نخواهد شد.
تعداد ثبت‌نام کنندگان به 863 نفررسید
رییس ستاد انتخابات کشور نیز در اخبار تکمیلی در این زمینه  از ثبت نام 863 نفر برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری تا ظهر امروز خبر داد. احمدی با اعلام این خبر گفت که از این تعداد 807 نفر مرد و 56 نفر زن هستند.
وی ادامه داد: امروز (جمعه) به عنوان روز چهارم ثبت‌نام (جمعه) 251 نفر برای ثبت نام به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند که ثبت‌نام 222 نفر قطعی شده و از این میان و 22 نفر زن هستند.
235احمدی افزود: 235 نفر از ثبت‌نام کنندگان امروز  لیسانس هستند و 59 نفر با سابقه ایثارگری ثبت نام کردند. جوانترین و مسن ترین ثبت‌نام کننده هم به ترتیب دارای 18 و 88 سال سن هستند.


کد مطلب: 128318

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/128318/روحانی-هم-ثبت-نام

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir