به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۲۶ ساعت ۲۱:۲۱
کد مطلب : ۱۲۸۳۹۰
نام‌نویسی جهانگیری و قالیباف

آخرین روز ثبت‌نام داوطلبان ریاست‌جمهوری

گروه سیاسی: ثبت نام از داوطلبان نامزدی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران، ساعت ۱۸ امروز پایان یافت و نام نویسی ۱۶۳۶ نفر نهایی شد.
به گزارش مهر، آخرین روز ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دقایقی پیش در وزارت کشور آغاز شد.
تا پایان روز گذشته و طی چهار روز، حدود ۱۰۴۵ نفر برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده اند. از دقایق اولیه صبح امروز نیز، تعداد زیادی از اقشار مختلف مردم برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور حضور یافتند.
حضور چهره های ناشناس و غیرمنتظره در ستاد انتخابات کشور برای نامزدی همچنان ادامه دارد.
محمد اونگی دانشجوی بازیگری از بیرجند با ۱۷ سال سن، از اولین اشخاصی بود که امروز نام نویسی کرد؛ وی معتقد است که حداقل ۱۰ میلیون رای دارد.
حسین کردلو با مدرک دیپلم انسانی و متولد ۶۳ که به گفته خودش بیکار است، فرد ناشناس دیگری بود که امروز ثبت نام کرد؛ وی گفت: دیدم همه می آیند و ثبت نام می کنند، گفتم من هم بیایم، خواستم رئیس جمهور بشوم بروم سر کار٬ مدبر هستم اما رجل سیاسی نیستم!
دو خواهر هم در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند که یکی از آنها کارمند هلال احمر و دیگری  مدیر موسسه فرهنگی هنری الهام فیلم و ایده پرداز در مسائل فرهنگی است. این دو خواهر به خبرنگاران گفتند: مردم در شرایط حساسی هستند؛ باید ورود می کردیم.
ابوالفضل عاملی دیگر فرد ناشناس ثبت نام کننده در روز آخر است؛ وی می گوید: با شمع میخواهم مملکت را مانند حمام اصفهان روشن کنم!
خانم نایب اقا ۷۵ ساله به گفته خودش برای خدمت به مردم کاندیدا شده است؛ وی می گوید: دیپلمه و خانه دار بوده ام، دو تا ازبچه ها در جریان نامزدی من هستند!
ثبت نام مجدد وزیر سابق کشاورزی
صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی دولت احمدی نژاد اولین چهره سیاسی حاضر در آخرین روز ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بود. وی در انتخابات دوره قبل هم ثبت نام کرده بود که انصراف داد.
حاجی بابایی هم آمد
همچنین حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش دولت دهم و یکی از پنج نامزد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی هم دقایقی پیش برای ثبت نام، در ستاد انتخابات حضور یافت.
عوض حیدرپور شهرضایی عضو کمیسیون امنیت ملی مجالس هفتم تا نهم هم با حضور در ستاد انتخابات کشور، ثبت نام کرد.
سید احمد موسوی سفیر اسبق ایران در سوریه و معاون امور مجلس دولت نهم هم امروز در ستاد انتخابات کشور ثبت نام کرد.
بازدید هیئت مرکزی اجرایی از ستاد انتخابات
دقایقی قبل اعضای هیات مرکزی اجرایی انتخابات ریاست جمهوری (حسینعلی امیری، حمید میرزاده  و غلامرضا تاجگردون) از ستاد انتخابات کشور بازدید کردند.
هاشمی هم آمد
محمد هاشمی برادر مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی هم در آخرین روز ثبت نام ها به ستاد انتخابات کشور آمد.
وی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت که نماینده ام را برای ثبت نام به وزارت کشور فرستادم اما آن ها قبول نکردند و هم اکنون خودم به ستاد انتخابات آمدم. باید ببینم که شرایط چگونه رقم می خورد و در صورت مهیا بودن، رقابت هم خواهم کرد.
بازدید کدخدایی از ستاد انتخابات
حوالی ظهر، عباسعلی کدخدایی سخنگو و عضو حقوقدان شورای نگهبان از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد و در جریان روند ثبت نام ها و فعالیت اجرایی ستاد قرار گرفت.
ثبت نام عضو سابق شورای شهر
حسن بیادی عضو سابق شورای شهر تهران هم از دیگر ثبت نام کنندگان در روز آخر است. وی که در انتخابات شورای شهر هم ثبت نام کرده است، در جمع خبرنگاران گفت: من تا امروز نیامده بودم چون صلاح نمی دانستم، اما امروز دائم به مردم توهین می کنند و به همین دلیل، برای حمایت از مردم در انتخابات حضور یافته ام.
زاهدی هم ثبت نام کرد
محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس و وزیر علوم دولت نهم هم با حضور در ستاد انتخابات کشور، ثبت نام کرد.
آمار ثبت نام همچنان بالا می رود!
بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، تا ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه امروز ۱۲۷۰ نفر ثبت نام کرده اند.
ثبت نام کنندگان به ۱۳۶۱ نفر رسیدند
علی اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور ساعت ۱۴ امروز و پس از بازدید از ستاد انتخابات در جمع خبرنگاران گفت: در اخرین روز ثبت نام ۳۵۲تا این لحظه برای ثبت نام مراجعه کردند در مجموع ۱۳۶۱نفر ثبت نام داشتیم.
نام نویسی معاون سازمان تبلیغات اسلامی
در میان ثبت نام کنندگان روز آخر، حجت الاسلام سید جواد موسوی هوایی معاون پژوهشی آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی هم قرار دارد که دقایقی پیش ثبت نام کرد.
ثبت نام علیرضا منادی در انتخابات
علیرضا منادی سفیدانی  نماینده سابق مجلس با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کرد. 
عبدالحسن مقتدایی هم ثبت نام کرد/ روحانی اصلاح طلب نیست
عبدالحسن مقتدایی استاندار  سابق خوزستان  با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.
وی سپس در جمع خبرنگاران گفت: دوره قبل به روحانی رای دادم و وزارت کشور از من دعوت کرد اما در دولت به گونه ای حرف زدم که انتخاب نشوم.
مقتدایی با بیان اینکه در دولتم از همه استان ها استفاده می کنم اظهار داشت: من در روز اول با اقای روحانی موافق نبودم به مصلحت هایی کمک کردم. هیچ کس نمی تواند بگوید اقای روحانی اصلاح طلب است و کسی هم نمی تواند ثابت کند من اصلاح طلب نیستم.
ثبت نام محسن رهامی
محسن رهامی فعال سیاسی اصلاح طلب با حضور در وزارتکشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.
وی در جمع خبرنگاران گفت: کاندیدای پوششی نیستم و مستقل آمده ام؛ فعلا آمده ام تا رییس جمهور شوم و با برخی گروههای اصلاح طلب و بزرگان این جناح مشورت کردم.
قالیباف ثبت نام کرد
محمدباقر قالیباف شهردار تهران در آخرین روز نام نویسی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری وارد وزرات کشور شده و ثبت نام کرد.
نام نویسی جهانگیری
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.
بذرپاش انصراف داد
مهرداد بذرپاش دقایقی پیش با حضور در وزات کشور در جمع خبرنگاران اعلام کرد که به نفع جریان انقلابی انصراف داده است.
حشمتیان ثبت نام کرد
قدرتعلی حشمتیان رئیس خانه احزاب با حضور در وزارت کشور در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ثبت نام کرد.
وی همچنین گفت: کاندیدای نهایی جبهه مستقلین و اعتدال گرایان است.
پایان ثبت نام؛ ۱۶۳۶ نفر داوطلب ریاست جمهوری دوازدهم شدند
با پایان یافتن ثبت نام ها، رئیس ستاد انتخابات کشور آمار نهایی داوطلبان ریاست جمهوری دوازدهم را ۱۶۳۶ نفر اعلام کرد.
از فردا، کار بررسی صلاحیت این افراد در هیات های نظارت شورای نگهبان آغاز می شود.