به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۲۷ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۱۲۸۴۱۱

احمدی‌‎نژاد: اوباما تا روز آخر نامه می‌داد!

گروه سياسي: محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق در گفت و گو با خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس گفت: آقای اوباما هم تا روز آخر نامه می داد و برای گفت و گو و همکاری اظهار علاقه می کرد. ما معتقدیم که همه چیز را می شود برپایه گفت وگوی مبتنی بر احترام حل وفصل کرد.
به گزارش نامه نيوز،  رئیس جمهور سابق در گفت و گو با خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس ، تاکید کرد که ایران کشوری بزرگ و قدرتمند است و امثال ترامپ و دولت آمریکا نمی توانند به ایران صدمه ای وارد کنند. اهم اظهارات احمدی نژاد در ادامه می آید:

* چهره ای که از آقای ترامپ دارند ترسیم می کنند این است که رفتار و اقدامات او از منطق خاصی تبعیت نمی کند. وی یک فرد خشن است، حمله می کند و زیر بار هیچ منطقی نمی رود. در واقع چهره ای است که برای ایفای یک نقش ساخته و پرداخته می شود. نقشی که سناریو نویسان و کارگردانان پشت صحنه برای او طراحی کرده اند.

* (در پاسخ به این سوال اگر شما به عنوان رئیس جمهور انتخاب شوید فکر می کنید که آمریکا و اسرائیل چه واکنشی نشان خواهند داد؟): منطقی که باید بر جهان حاکم باشد این است که به حقوق و رای ملت ها و تعامل و همکاری میان کشورها احترام گذاشته شود. امروز تنها منطق سردمداران و مسئولان دولت آمریکا ، منطق تهدید است . دورانی که برخی دوست داشتند دنیا را برپایه امیال خود اداره کنند، تمام شده و این مدل از رفتار به پایان خود رسیده است. ما باید دنیا را برمبنای منطق عدالت ، احترام ، دوستی و برادری اداره کنیم و همگان کمک نمایند تا با گسترش همکاری های سیاسی و اقتصادی ، صلح و امنیت پایدار در جهان برقرار شود و ثانیا با فعال شدن همه استعدادهای اقتصادی، همگان از آن بهره مند گردند. متاسفانه معدودی از سرمایه داران اقتصادی نیز وجود دارند که فقط به فکر جیب خودشان هستند و می خواهند جهان را در بند نگه دارند. انتظار ما غیرحق نیست بلکه به حق است و دوست داریم در دنیا احترام به قوانین و حقوق ملت ها و عدالت حاکم باشد.

* (در پاسخ به این سوال که به نظر شما چرا مردم ایران باید به یکی از یاران شما یعنی آقای بقایی شانس انتخاب بدهند؟): از من نباید بپرسید بلکه سئوال شما متوجه مردم ایران است که چرا به آقای بقایی رای می دهند. تشخیص با مردم است . می توانید از مردم استعلام کنید. مردم صاحب تحلیل هستند و برای تصمیمات خود معیار دارند. نمی شود به مردم بگویید که چرا حق خودتان را اعمال می کنید! هر رایی بدهند محترم است.
 
* کشور بزرگ ایران دارای آرمانهای متعالی و فرصت های فراوان خدمت است و سیاست خارجی بخشی از آن محسوب می شود که مبتنی بر عدالت و احترام به همگان است و این ریشه اصلی صلح و ثبات در جهان است. همانطور که در سال 1384 که ما آمدیم ، آقای بوش ایران را تهدید و اعلام جنگ کرد و گفت که ایران محور شرارت است و می خواهد به افغانستان ، عراق و ایران حمله کند اما او در مقابل منطق دولت نهم مجبور شد تغییر رویه بدهد و ما در باره بیرون رفتن آمریکا از عراق و نه درباره باقی ماندن نیروهایش در عراق یا حمله به ایران ، مذاکره کردیم.
 
البته او مایل بود در سایر موضوعات هم با ایران مذاکره کند که دوره اش تمام شد. آقای اوباما هم تا روز آخر نامه می داد و برای گفت و گو و همکاری اظهار علاقه می کرد. ما معتقدیم که همه چیز را می شود برپایه گفت وگوی مبتنی بر احترام حل وفصل کرد.