کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کسانی که برای احمدی‌نژاد سینه می‌زدند امروز پشت او را خالی کردند

صدا وسیما نمی‌تواند خود را تطهیر کند

27 فروردين 1396 ساعت 10:53

گروه سياسي: يک مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به رویکرد صدا و سیما در آستانه انتخابات گفت: شاهد هستیم که رسانه ملی تصاویر سید محمد خاتمی را پخش می‌کند باید گفت این به معنی رفع ممنوع التصویری خاتمی نیست قطعا استفاده ابزاری است.


حجت‌الاسلام محمدتقی فاضل میبدی در گفت‌وگو با  ایلنا درباره آرایش سیاسی کشور در آستانه دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه هرکسی حق دارد براساس قانون اساسی در انتخابات شرکت کند، گفت: هر شخصی می‌تواند بر اساس قانون کاندید شود که این نشان‌دهنده انتخاباتی آزاد است.او خاطرنشان کرد: باید به یاد داشته باشیم قانون صلاحیت اشخاص را تعیین می‌کند. ما باید یاد بگیریم بر مبنای توانایی‌های خودمان در عرصه حاضر شویم. حذف رقیب آن هم با روش‌های غیراخلاقی صحیح نیست. امروز شاهد هستیم کسانی که ۸ سال پشت سر احمدی‌نژاد سینه می‌زدند و دولت او را بهترین دولت بعد از مشروطه می‌دانستند، در حال حاضر  مقابلش ایستاده‌اند، این نوع حرکت‌ها برای نظام ضرر دارد.

این استاد دانشگاه مفید خاطرنشان کرد: ما باور داریم که احمدی‌نژاد به درد اداره کشور نمی‌خورد و اگر بیاید باز هم شاهد نابسامانی‌ها هستیم اما این رفتارها درست نیست. باید شخصیت‌ها و الگوهای سیاسی در عرصه حضور داشته باشند تا مردم بتوانند انتخابی اصلح داشته باشند.او  به فضاسازی صداوسیما در آستانه انتخابات اشاره کرد و گفت: متاسفانه اخلاقی در  رسانه ملی ما به وجود آمده و آن تبلیغات یک سویه است که باید گوشزد کرد این به نفع کشور نیست.

میبدی تاکید کرد: صداوسیما باید فرصت را در اختیار همگان قرار دهد تا مردم خوب را از بد تشخیص دهند و انتخاب کنند.او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شاهد هستیم در روزهای ثبت‌نام صداوسیما تصاویر سیدمحمد خاتمی را نشان می‌دهند آیا این اقدام مقدمه‌ای برای رفع ممنوع‌التصویری رییس دولت اصلاحات است و یا استفاده ابزاری گفت: صداوسیما در آستانه انتخابات اقداماتی را انجام می‌دهد. مثلاً مشاهده می‌کنیم تصاویر خانم‌های بدحجاب را در جهت کار خودش استفاده می‌کند و یا تصاویر اشخاصی را نشان می‌دهد که گفته شده نباید پخش شود این کار زیبا نیست.

او خاطرنشان کرد: سید محمد خاتمی شخصیت بزرگی است. مردم او را دوست دارند قطعاً این اقدام صداوسیما در جهت تبلیغات خودش است، نه رفع ممنوع‌التصویری وی، هنوز هم مشاهده می‌کنیم اگر رییس دولت اصلاحات بخواهد در شهر یا دانشگاهی سخنرانی کند به او اجازه نمی‌دهند پس می‌توان نتیجه گرفت نشان دادن این تصویر با هدف رفع ممنوع‌التصویری خاتمی نیست.میبدی در ادامه افزود: خاتمی هم می‌تواند براساس حق قانونی و حقی که قانون اساسی برای او تعیین کرده در انتخابات شرکت کند. مردم شخصیتی مانند خاتمی را دوست دارند. این دلیل نمی‌شود که داشتن دیدگاهی خاص باعث شود خاتمی را از صحنه دور کنیم.

مدرس حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: کسی مثل آقای خاتمی مورد محبوبیت همه است. علقه و علاقه او به نظام و حفظ موقعیت رهبری مثال‌زدنی است. او شخصیت بزرگی است که باید در رسانه ملی حضور پیدا کند اما متاسفانه شاهد هستیم که این فضا به او داده نمی‌شود. حال در آستانه انتخابات از تصاویر او استفاده می‌کنند. صداوسیما صد بار تصاویر رئیس دولت اصلاحات را پخش کند با این کار تطهیر نمی‌شود.استاد دانشگاه مفید با اشاره به تبلیغات و جریان فکری یک‌سویه در صداوسیما عنوان کرد: مثلاً ما شاهد هستیم که رییس‌جمهور و آقای رییسی هر دو برای ثبت‌نام به ستاد انتخابات کشور می‌روند اما صداوسیمای ما فقط سخنرانی آقای رییسی را پخش می‌کند، این کار خلاف قانون است. با این اقدامات فقط باعث می‌شویم که مردم انتخابی برتر نداشته باشند. صداوسیما باید به یاد داشته باشد انتخاباتی آزاد حق مردم است.


کد مطلب: 128418

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/128418/کسانی-احمدی-نژاد-سینه-می-زدند-امروز-پشت-او-خالی-کردند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir