به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۲۷ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب : ۱۲۸۴۴۴

جانی دپ در جمع مخالفان با اعدام

گروه فرهنگی: بازیگر «دزدان دریایی کاراییب» که پیش از این هم یکی از مخالفان اعدام در ایالات متحده بوده، این بار در یک گردهمایی برای مردم سخنرانی کرد تا جلوی اعدام شدن هفت زندانی در ۱۱ روز را بگیرد.
جانی دپ در جمع مخالفان با اعدام
جانی دپ روز جمعه در شهر لیتل راک واقع در ایالت آرکانزاس حاضر شد تا به حمایت از معترضانی بپردازد که برای مقابله با اعدام زندانیان در این ایالت تجمع کرده بودند.بازیگر مجموعه فیلم های «دزدان دریایی کاراییب» در «اجتماع برای متوقف کردن اعدام های آرکانزاس» سخنرانی کرد که صدها نفر در آن حضور داشتند. او که جلوی نشانی ایستاده بود که رویش نوشته شده بود «نباید کشت»، به جمعیت گفت: «نزدیک بود آرکانزاس یک مرد بی گناه را اعدام کند. به نظرم من این احتمال هرگز دیگر نباید به وقوع بپیوندد. کار درستی برای انجام دادن هست و کار اشتباهی برای انجام دادن هست.»

دپ رابطه عمیقی با این مسئله دارد. این بازیگر یکی از حامیان اصلی «سه نفر ممفیس غربی» بود، سه مردی که وقتی نوجوان بودند متهم به قتل سه پسر جوان در ممفیس غربی واقع در آرکانزاس شدند، اما در نهایت آزادی خود را به دست آوردند. دیمین اکولز، یکی از این سه نفر که خودش زمانی محکوم به قرار گرفتن در ردیف اعدامی‌ها شده بود اما در نهایت آزاد شد، در این گردهمایی حضور داشت.آسا هاچینسون فرماندار آرکانزاس به خاطر این تصمیمش مورد انتقاد شدید قرار گرفته که می خواهد هفت زندانی را طی یک بازه ۱۱ روزه اعدام کند و قرار است این پروسه از روز دوشنبه آغاز شود. این اعدام ها باعث شدند توجه بین المللی به آن ها جذب شود و گروه های حقوق بشر آن را تخطی در پروسه قانونی آمریکا بخوانند.

روز پنج شنبه، دو تولیدکننده دارو از یک قاضی فدرال درخواست کردند که آرکانزاس اجازه استفاده از داروهای آن ها را به منظور اعدام نداشته باشد. این سرعت بی‌سابقه برای اعدام کردن زندانی ها به این دلیل است که یکی از داروها تا آخر ماه آوریل منقضی می شود و فرماندار می خواهد تا پیش از آن زمان از آن‌ها استفاده کند.این دارو میدازولام نام دارد که یک بخش از یک تزریق مرگبار سه قسمتی است و تا به حال در تعدادی از ایالت های دیگر به خاطر اینکه اعدام‌ها را طولانی و دردناک کرده، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.