به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۲۸ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب : ۱۲۸۴۵۴

کمین سودجوها برای تلگرام صوتی

گروه اقتصادي: راه اندازی تماس صوتی پیام رسان تلگرام به استفاده از خدمات شرکت های واسط نیاز ندارد و مردم برای بهره مندی از آن فقط باید نرم افزار تلگرام را از طریق تلفن همراه خود به روز کنند.
کمین سودجوها برای تلگرام صوتی
به گزارش ایرنا، برقراری تماس صوتی تلگرام در تلفن های همراه هوشمند فقط به نصب برنامه نرم افزاری این شبکه پیام رسان نیاز دارد که آن هم توسط خود کاربر تلفن همراه با مراجعه به برنامه ایرانی «کافه بازار» یا از طریق فروشگاه مجازی اپل (برای دارندگان تلفن همراه با نام تجاری آیفون) ممکن است.پس از نصب نرم افزار تلگرام و به روز رسانی، این شبکه پیام رسان امکان برقراری تماس صوتی را برای کاربر فعال کرده و دیگر نیازی نیست برای فعال سازی آن به شرکت های خدماتی یا افراد ناآشنا مراجعه کرد.
پس از راه اندازی امکان بهره گیری از تلگرام صوتی در تلفن های همراه، برخی افراد سودجو با سوء استفاده از ناآگاهی مردم با کاربران تماس گرفته و به آنان پیشنهاد می کنند برای برقراری امکان تماس صوتی مبلغی را به یک شماره حساب واریز کنند که در این موارد، مردم باید با هوشیاری فریب این نوع تماس ها را نخورند.

همچنین برخی سودجویان با ارسال پیام‌هایی به کاربران پیشنهاد می کنند در ازای دریافت مبلغی مشخص، امکان تماس صوتی در تلگرام را از طریق لینکی که برایشان می ‌‍‌‌‌فرستند فعال کنند؛ درحالی که این ویژگی براحتی و از طریق نرم افزار تلگرام برای همه مخاطبان امکانپذیر است. به گزارش ایرنا، تلگرام از دهم فروردین سرویس صوتی رایگان خود را راه اندازی کرد.‌این سرویس بیست و پنجم فروردین ماه به ایران رسید اما برخی کاربران ایرانی در آن روز فقط دریافت کننده تماس بودند و نمی توانستند به کاربران دیگر زنگ بزنند.کاربران ایرانی از شنبه توانستند به آسانی با سایر کاربران این شبکه در سراسر دنیا تماس صوتی رایگان برقرار کنند.

** به روز رسانی تلگرام؛ نخستین گام برای برای فعال سازی تماس صوتی
پس از به روز رسانی آخرین نسخه برنامه، لازم است یکی از افرادی که قابلیت تماس صوتی برای وی فعال شده است با شما تماس بگیرد. پس از آن شما می‌توانید از قابلیت تماس صوتی روی تلگرام خود استفاده کنید.البته تا چند ساعت آینده بدون نیاز به این روند، آیکون تماس برای همه کاربران اضافه می شود.بنابراین اگر آشنایان شما در کشور دیگری زندگی می کنند یا اگر این قابلیت برای دوستان شما در ایران فعال شده است، می توانید از وی بخواهید با خط شما یک تماس صوتی برقرار کند تا این سرویس فعال شود.

۱۳۹۶/۰۱/۲۹ ۰۱:۱۰
بنده و تعدادی از دوستان و اقوام به عنوان مشترکین همراه اول در بهمن ماه 95 اقدام به تعویض سیم کارت تلفن همراهمان نمودیم که به صورت رایگان انجام می گرفت. متاسفانه متوجه شدیم در قبوض تلفن همراه برای ماه اسفند و فروردین هرماه مبلغ 120000 ریال به عنوان هزینه بسته اینترنت در قبوض تلفن همراه درج شده است در صورتی که هیچ یک اقدام به فعال نمودن بسته اینترنتی و حتی اینترت همراه اول هم نکرده بودیم. لازم به ذکر است در سالهای قبل برای فعال نمودن اینترنت همراه اول و هریک از خدمات همراه اول باید بصورت حضوری با پر کردن فرم های لازم و دادن تعهد اقدام به فعال کردن خدمات همراه اول میکردیم. بعد از مراجعه به امور مشترکین همراه اول عنوان کردند که مخابرات به صورت اتوماتیک اقدام به فعال کردن اینترنت همراه و بسته اینترنتی کرده است، در حالی که زمان تعویض سیم کارت هیچ گونه اطلاع رسانی در این زمینه صورت نگرفته بود. این اقدام مخابرات طبق نص صریح قوانین حقوقی و قضایی کلاهبرداری می باشد. هزینه بسته اینترنتی مشترکین همراه اول که مخابرات بدون اطلاع مشترکین فعال کرده است و مشترکین نیز استفاده نکرده اند باید به مشترکین همراه اول عودت داده شود. (351083)