به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۲۸ ساعت ۱۷:۵۰
کد مطلب : ۱۲۸۵۱۶
افراد پاکدست را انتخاب کنید

نامه فعالان اصلاح‌طلب به شورای عالی

نامه فعالان اصلاح‌طلب به شورای عالی
گروه سیاسی: سیدمصطفی تاج‌ زاده، حمید جلایی‌پور، سعید حجاریان، سیدمحمد رضا خاتمی، هادی خانیکی، عبدالله رمضان‌زاده، محسن صفایی‌ فراهانی، فیض‌الله عرب‌ سرخی و  محسن میردامادی، ۹ چهره‌ شاخص اصلاحات در نامه‌ای به رییس و اعضای شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، خواستار انتخاب کاندیداهای پاکدست  برای انتخابات شوراهای شهر شدند. متن این نامه به شرح زیر است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
جناب آقای دکتر محمدرضا عارف
رئیس محترم، هیئت رئیسه و اعضای محترم شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان

سلام علیکم
احتراما، لازم می‌دانیم از کار دشوار و تاثیرگذار هیئت رئیسه و اعضای محترم آن شورا در امر سامان‌دهی نظرها و تجمیع آرای تشکل‌ها و شخصیت‌های حقیقی اصلاح‌طلب در جریان انتخابات گذشته مجلس و انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا تقدیر و تشکر کنیم. همان گونه که استحضار دارید یکی از شعارهای اصلی جریان اصلاحات از ابتدا تاکنون شفافیت، پاکدستی، و مبارزه با هر گونه رانت‌جویی، ویژه‌خواری و سوءاستفاده یا بهره‌برداری شخصی دولت مردان و مسئولین در دستگاه‌های دولتی و عمومی از مناصب و موقعیت‌هایی بوده است که مستقیم یا غیرمستقیم مردم در اختیار آنها قرار می‌گیرد. امری که جناب آقای خاتمی مکررا بر آن تاکید کرده‌اند.

 این موضوع برای افرادی که در جایگاه خطیر عضویت در مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار می‌گیرند و خود باید به عنوان امین مردم ناظر بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی و مانع از تخلف آنها به شمار روند اهمیتی مضاعف می‌یابد. متاسفانه عملکرد برخی از اعضای شوراهای شهر در ادوار گذشته به نحوی بوده که به اعتماد مردم لطمه وارد کرده است و شورای شهر تهران نیز، در دوره اخیر، از این آفت مصون نبوده است. در حال حاضر به یمن امکانات ارتباطی و اطلاع‌رسانی پیشرفته و نوین سطح آگاهی‌های عمومی به نحو قابل ملاحظه‌ای بالا رفته و حساسیت مبارکی در افکار عمومی شکل گرفته است که مسئولیت مراجع تصمیم‌گیری اصلاح‌طلبان و نیز عملکرد منتخبین جبهه اصلاحات را زیر ذره‌بین شفافیت و پرسش‌گری و پاسخ‌گویی گریزناپذیر قرار می‌دهد: پدیده مبارک و ارزشمندی که در صورت بی‌توجهی به آن سرمایه اجتماعی جریان اصلاحات آسیب جدی خواهد دید و اعتماد عمومی به مراجع تصمیم‌گیری و اعتبار آنان را به شدت خدشه‌دار خواهد ساخت.

 به خوبی اطلاع دارید و مستمرا شاهد هستید که آنانی که در گذشته از مواهب و رانت‌های نامشروع بهره‌مند بوده‌اند یا برای آینده به آن طمع دارند معمولا بیش از دیگران برای راه‌یابی به مراکزی همچون شورای شهر حرص و ولع نشان می‌دهند و برای رسیدن به آن به هر دری می‌زنند.  اینک شورای عالی سیاست‌گذاری در جایگاه تعیین نامزدهای پیشنهادی شورای شهر و معرفی آن به مردم قرار گرفته است و مردم با اعتماد به این جریان سیاسی- اجتماعی به افرادی که این شورا توصیه می‌کند رای می‌دهند، و اگر خدای ناکرده فرد یا افرادی از مجموعه معرفی شده در گذشته عملکرد شفاف و بی‌شائبه‌ای نداشته باشد یا در صورت انتخاب در آینده انحرافی اقتصادی یا سیاسی پیدا کند، لطمه جدی به سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان وارد خواهد شد و شورای سیاست‌گذاری در قبال آن مسئول خواهد بود و باید پاسخ‌گو باشد، کما اینکه این پرسش در مورد کسانی که در گذشته با اعتبار و رای اصلاح طلبان وارد شورای شهر شدند و در شورا عملکردی خلاف رویکرد اصلاحات داشتند به طور جدی مطرح است و نیاز به علت‌یابی و پاسخ‌گویی دارد.

 طبعا کسی انتظار عصمت از تصمیم‌گیران ندارد ولی باید همواره توجه داشت که روابط و رودربایستی‌ها باعث کم‌رنگ شدن شرط لازم و بی‌چون و چرای پاکدستی و امانت‌داری نگردد.  در پایان خود و همگان را به این دستور الهی یاد آور می‌شویم که "ان الله یامرکم ان توءدوالامانات الی اهلها" و برای شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در مسئولیت خطیری که بر عهده دارند آرزوی توفیق داریم.

مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۱/۲۸ ۱۷:۵۳
احسنت بر این نامه عزیزان کاملا موافقم و نتیجش اعتماد مردم ب اصلاحات و امید است (351050)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۱/۲۹ ۱۳:۵۸
موافقم انشاا...موفقیت اصلاحات و اعتدال (351113)
مازیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۱/۲۸ ۱۸:۱۴
به موضوع مهمی اشاره کرده اند
هنوز خیانت بزرگ الهه راستگو رو یادمون نرفته و البته فراموش هم نخواهیم کرد. لذا امیدواریم دقت زیادی روی نیروهایی که وارد شوراها می شود انجام شود. متاسفانه هم در شوراها و هم در مجلس شورای اسلامی اعتماد مردم به شدت کمرنگ شده. چون متاسفانه یه عده هیچ تعهدی به اصلاحات نداشتند و فقط با زیرکی با لیست اصلاحات وارد مجلس شدند که این اتفاقات و تکرار احتمالی آن مردم را دلسرد خواهد کرد. (351059)
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۱/۲۹ ۰۹:۴۸
واقعا اگر چنین عملکردی داشته باشید خداوند هم یاری خواهد کرد (351091)
پرویز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۱/۲۹ ۱۰:۱۰
اکنون پس از 38 سال از زمان انقلاب بواقع مشخص شد که اصلاح طلبان بهترین گزینه برای اداره کشور ، حفظ نظام و وفادار به آرمانهای امام هستند (351094)