کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

انصاری‌راد: قالیباف عصبانی و نگران است

29 فروردين 1396 ساعت 14:34


گروه سیاسی: نماینده مجلس ششم می گوید حضور جهانگیری با وجود حملاتی که به روحانی و دولت شده است یک امر ضرروی است و وی در نهایت قطعا به نفع روحانی کنار خواهد رفت.

به گزارش سایت نامه نیوز، حجت‌السلام حسین انصاری‌راد؛ فعال سیاسی اصلاح طلب و نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی  به ارزیابی انتخابات و آرایش نیروهای سیاسی پرداخت و گفت: در این انتخابات آقای روحانی و جهانگیری حضور دارند، آقای قالیباف هم در کنار آقای رئیسی در صحنه حاضر است. در این بین هم افراد دیگری از جناح اصولگرا و اصلاح طلب نیز دیده می‌شوند. وی با بیان اینکه معتقدم اصلاح‌طلبانی که نامزد شده اند، تا پایان کار در عرصه انتخابات حضور نخواهند داشت، خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد اصولگرایان و این جماعتی که از جمنا آمده و ثبت نام کرده اند تا روز رای گیری حضور نداشته باشند و در نهایت به نفع رئیسی کنار بروند.

انصاری راد با اشاره به ثبت نام و سخنان اخیر محمدباقر قالیباف در وزارت کشور، گفت: قالیباف بسیار تند و عصبی وارد شد و به نظر می‌رسد از آرامش کافی برخوردار نباشد. وی تعبیرات و نسبت‌های تندی را به رئیس‌جمهوری کشور نسبت داد و وعده‌های را داد که از نظر کارشناسی صحیح نمی‌باشد. ۳ برابر کردن یارانه‌ها، افزیش درآمد عمومی کشور و سایر وعده‌های قالیباف نشان داد او همان قالیبافی که با حساب و کتاب رفتار می‌کرد نیست؛ و حس می‌کنم پر از عصبانیت و نگرانی است و ادعاهایش هم برخلاف کارشناسی است. ۳ برابر کردن یارانه‌ها کاملا برخلاف نظر کارشناسی و مصالح کشور است. یارانه‌های که اکنون پرداخت می‌شود نیز برخلاف موازین اقتصادی است و باید فقط به افراد آسیب دیده و نیازمند تحت نظر کمیته امداد و بهزیستی پرداخت شود آن‌هم به بهترین شکل؛ اما اینکه بخواهند یارانه را چند برابر کنند با موازین اقتصادی تناسبی ندارد و واقعا نمی‌دانم قالیباف این سخنان را با چه هدف و قصدی عنوان کرده است . این سخنان نشان از یک ناآرامی در وجود آقای قالیباف است و شخصا از وی انتظار چنین رفتاری را نداشته و ندارم.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور اسحاق جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: جریان اصلاح طلب بر سر حمایت از حسن روحانی وحدت نظر دارند و در سایر مصاحبه‌هایم اعلام کردم که با گزینه پوششی و بدل برای روحانی مخالف هستم. اما در عین حال با حملاتی که به روحانی از سوی قالیباف و سایر اصولگرایان صورت گرفت، معتقدم حضور جهانگیری با صلاح‌دید کامل روحانی انجام شده است و جهانگیری آمده تا از مواضع و دستاوردهای دولت دفاع کند. وی افزود: در هر صورت حضور جهانگیری برای روحانی به عنوان یک رقیب نیست و برای حمایت از وی و دولت وارد شده  انتخابات شده است.

این فعال سیاسی با اشاره به حضور برخی از اصلاح طلبان در انتخابات از جمله آقای محسن رهامی گفت :من جزئیاتی از دیدار اقایان منتجب نیا و رهامی با رهبر انقلاب ندارم، ولی تصور نمی‌کنم رهامی برای رقابت با روحانی آمده باشد! معتقدم در نهایت او هم به نفع روحانی کنار خواهد رفت. حسین انصاری راد، با تاکید بر اینکه ابراهیم رئیسی تنها گزینه جدی برای رقابت با روحانی است، خاطرنشان کرد: از نحوه ورود و شرایطی که ایشان دارند به نظر می‌رسد تنها گزینه جدی برای رقابت با روحانی باشد. وی با اشاره به حضور تیم احمدی نژاد در انتخابات، تصریح کرد: تقریبا اطمینان دارم که آقایان بقایی و احمدی نژاد رد صلاحیت خواهند شد و نقشی هم نمی‌توانند ایفا کنند، این افراد مهره های سوخته هستند که فقط برای اعلام حضور در انتخابات شرکت کرده اند؛ آنها حتی قدرتی هم ندارند که بخواهند فضا را پس از رد صلاحیتشان متشنج و آشفته کنند.

انصاری با تاکید بر اینکه روحانی دوره بسیار موفقی را پشت سر گذاشته است، خاطرنشان کرد: ما روحانی را در میان دو تیغه بسیار سخت مشاهده کردیم. روحانی دولت را با یک خزانه خالی و مشکلات عدیده‌ای تحویل گرفت، بانک‌ها وضعیت نابسامانی را داشتند، تحریم‌ها شرایط سختی را بر کشور وارد کرده بود، تولید نفت به کمترین میزان خود رسیده بود و فشارهای بین المللی بسیار شدیدتر شده بود. روحانی توانست یک انضباط مالی را برکشور حاکم کند و شرایط فاجعه باری که حاصل دولت احمدی نژاد بود را سروسامان دهد.

وی ادامه داد: در آمد ارزی حاصل از فروش نفت و غیره در دو دولت قبل ۸۰۰ میلیارد دلار بود، یعنی ۲ و نیم برابر دو دولت آقایان هاشمی و خاتمی ظرف ۱۶ سال!  روحانی کشور را با رشد -۵نیم، خزانه خالی و سایر مشکلات تحویل گرفت و طبیعتا دست و پای روحانی و تیم وی برای آن چیزی که می‌خواستند انجام دهند، باز نبوده است؛ که مشکلات و مخالفت بسیاری از مراکز اصولگرا نیز مزید بر علت شده بود! روحانی در بین دو تیغه حرکت کرد اما با چنین شرایطی توانست عملکرد خوبی را از خود به جا بگذارد. روحانی پایه یک اقتصاد درست را برای دوره آینده تامین کرد؛ به همین علت درصد عدم پیروزی وی را خیلی بعید و دور از ذهن  می‌دانم و از پیروزی وی اطمینان دارم.


کد مطلب: 128553

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/128553/انصاری-راد-قالیباف-عصبانی-نگران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir