به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۳۰ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۱۲۸۵۸۹

درخواست اهل‌ سنت مجلس از لاريجاني

گروه سياسي: اعضای فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس مجلس خواستار پیگیری توهین شبکه ولایت به مولانا عبدالحمید از طریق مسئولین قضائی و امنیتی شدند. در نامه فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی به علی لاریجانی آمده است:

جناب آقای دکتر لاریجانی
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
با سلام و احترام و تبریک سال جدید و با آرزوی سلامتی و سربلندی برای ملت بزرگ ایران

به استحضار حضرت عالی می‌رساند سرزمین کهن و اجدادی ایران زمین، همچون گلستانی رنگارنگ از اقوام  مختلف بوده و در طول تاریخ عظمت، قدرت و شکوه این سرزمین پرمهر، در دوستی و محبت و عشق هموطنان به آب و خاک و اتحاد با یکدیگر بوده است.

جامعه اهل سنت ایران که در استان های مختلف مرزی و غیرمرزی با قلب‌های مملو از عشق به وطن علی‌رغم برخی مرارت ها و مشکلات، بخشی از ملت ایران بوده و در شادی و غم هموطنان خود شریک اند و قطره ای از اقیانوس بی‌بدیل مردم ایران کهن هستند تاکنون جز به محور اعتدال و دوری از تفرقه افکنی نرفته‌اند و هرگز نیز نخواهند رفت.

هر زمان که ندای افراط از فرد یا افرادی در این جامعه بلند شده، قبل از هر کس خود در مقابل آن سینه سپر کرده‌ایم تا گزندی به میهن و مردم سربلندمان وارد نیاید و همیشه تلاش کرده‌ایم به اعتقادات و باورهای همه هموطنانمان احترام بگذاریم و از بی احترامی به باورها و شخصیت ها و اعتقادهای دیگران خودداری کنیم اما متاسفانه علی‌رغم نیاز این سرزمین آبا و اجدادی به وحدت، همدلی، عشق و محبت هرچند گاهی ندایی تفرقه افکنانه و توهین و تحقیر قلب جامعه متدین و آرام اهل سنت را جریحه‌دار نموده و به امنیت و آرامش جامعه آسیب وارد می نماید.

شبکه تفرقه افکن و انگلیس مآب موسوم به "ولایت" که کاری جز آسیب زدن به وحدت از طریق تحقیر، توهین و هتاکی و تحریک مردم ندارد، اخیرا در برنامه‌ای سراسر هتاکی یکی از بزرگترین علمای مورد احترام مردم شیعه و اهل سنت کشور محور اعتدال گرایی و خیرخواهی جناب شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید (حفظه الله) را مورد تاخت و تاز قرار داده و هرچه را اربابان انگلیسی و صهیونیست مجریان برنامه تلویزیون ولایت دیکته نموده بودند بیان و قلب میلیون‌ها اهل سنت ایرانی و میلیون‌ها شیعه حامی اعتدال و دوستی و همدلی در ایران را جریحه دار کردند.

از آن‌جا که این اقدام در سال جدید و در شرایط کنونی منطقه که در آتش تفرقه و افراط می‌سوزد و نیز همزمان با ایام انتخابات نشان دهنده توطئه‌ای خطرناک و برنامه ای طراحی شده جهت ایجاد آتش اختلاف و رای گیری در مناطق تلفیقی کشور می‌باشد و ممکن است باعث فتنه‌ای غیرقابل کنترل گردد.

لذا خواهشمندیم به عنوان رئیس قوه مقننه از طریق مقامات مسئول قضائی و امنیتی برخورد مناسب با این شبکه تفرقه افکن انگلیسی انجام شده تا آرامش و همدلی و همراهی ملت کهن ایران بیش از این توسط این متعصبان و جاهلان مزدور تحت تاثیر قرار نگیرد.