به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۳۰ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب : ۱۲۸۶۰۹

۲ روسي ديگر در سوریه کشته شدند

نظامیان روس در سوریه
گروه بين‌الملل: وزارت دفاع روسیه به کشته شدن دو نظامی این کشور در حمله مخالفان سوریه در حومه حماه اذعان کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری نووستی، وزارت دفاع روسیه تایید کرد، دو نظامی روس در سوریه در انفجار بمبی که افراد مسلح آن را کار گذاشته بودند، کشته شده‌اند. پیش از این منابعی در ارتش آزاد سوریه اعلام کرده بودند که دو افسر روسی و تعدادی از نیروهای سوری و شبه‌نظامیان در حمله مخالفان به نزدیکی شهرک خطاب در حومه حماه کشته شدند.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز مدعی شد که اسناد و مدارکی در اختیار دارد که نشان می‌دهد تعداد نیروهای روسی که در سوریه کشته می‌شوند رو به افزایش است. براساس این اسناد، تعداد سربازان روسی که طی درگیری‌ها برای بازپس‌گیری شهر پالمیرا (تدمر) کشته شده بودند به ۲۱ تن رسیده است. رویترز ماه میلادی گذشته اعلام کرده بود که از اواخر ژانویه تا اواخر مارس ۱۸ سرباز روسیه کشته شده‌اند.

رویترز تحقیقاتی را درباره سه نظامی روسی که طی درگیری‌های سوریه کشته شده بودند، انجام داده و با برخی نزدیکان آن‌ها مصاحبه کرده است. براساس گزارش رویترز این‌ها نظامی بازنشسته بودند نه سرباز.
روسیه نظامیان بازنشسته را که مهارت‌هایی در میدان جنگ دارند در سوریه مستقر می‌کند اما روسیه رسما به حضور نظامیان بازنشسته در سوریه اذعان نکرده و تعداد تلفاتش در سوریه را نیز اعلام نمی‌کند. مجموع تعداد تلفات روسیه در جنگ سوریه از سال ۲۰۱۵ به ۳۰ سرباز می‌رسد اما منابع می‌گویند، احتمالا تعداد تلفات بیشتر از این باشد.