به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۳۰ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۱۲۸۶۱۳

ابراهیمیان: تکلیف عده‌ای روشن است

گروه سياسي: عضو حقوقدان شورای نگهبان با تاکید بر این نکته که شورای نگهبان در مورد داوطلبان هنوز هیچ تصمیمی نگرفته است اظهار کرد: قبلا جلسات مقدماتی داشتیم ولی امروز روزی است که وارد بحث می شویم؛ ما باید در جلسات رسمی تصمیم گیری کنیم.

خبرنگار خبرگزاری میزان از ابراهیمیان می پرسد که اگر شورای نگهبان بخواهد صلاحیت تک به تک این 1636 نفر را بررسی کند وقت زیادی از این شورا گرفته خواهد شد؛ آیا شورای نگهبان در مهلت پیش بینی شده می تواند نتایج بررسی صلاحیت ها را اعلام کند؟ که او در پاسخ به این سوال می گوید: قطعا آدمی که سواد ندارد و برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده، وقت زیادی از شورای نگهبان نخواهد گرفت. وی علاوه بر این می افزاید: "عده ای که روشن است صلاحیتشان موجود نیست، خیلی وقت ما را نخواهند گرفت."

ابراهیمیان در پاسخ به سوال دیگر ي كه آیا شورای نگهبان قبل از اعلام عمومی به داوطلبان شاخصی که صلاحیتشان در این شورا احراز نمی شود خبر می دهد تا خود آنها پیش از اعلام عمومی، از انتخابات ریاست جمهوری انصراف دهند یا خیر، می گوید: "در مورد اینکه {َشورای نگهبان} خبر بدهد یا ندهد، قبول بشود یا رد بشود، بررسی های مقدمات را انجام داده ایم ولی هنوز هیچ تصمیم قانونی اداری قابل ابلاغی را نگرفته ایم."