کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

براي ادامه بررسی صلاحیت داوطلبان ریاست‌جمهوری

امروز جلسه مهم شورای نگهبان در قم

31 فروردين 1396 ساعت 9:27


گروه سياسي: بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری امروز در سه جلسه کاری و علنی در شورای نگهبان ادامه می‌یابد و به گفته سخنگوي اين شورا، جلسات امروز قرار است در شهر قم برگزار شود.

نتایج بررسی‌های کارشناسی و استعلامات از مراجع چهارگانه ذیربط به صحن علنی شورای نگهبان ارائه شده است و اعضای این شورا در نشست فشرده امروز صلاحیت داوطلبان را بررسی و اعلام نظر می‌کنند. 
این جلسه دومین نشست رسمی و عمومی اعضای شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری است. طبق قانون، احراز صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری منوط به کسب رای حداقل هفت عضو از دوازده عضو فقیه و حقوقدان شورای نگهبان است. 
 
بررسی صلاحیت داوطلبان هر یک از انتخابات اعم از ریاست جمهوری، خبرگان و مجلس شورای اسلامی برای همان دوره اعتبار دارد و پرونده همه داوطلبانی که در دوره‌های پیشین انتخابات هم بررسی و احراز صلاحیت شده یا نشده اند در این دوره بازبینی می‌شود. امروز چهارمین روز از فرصت پنج روزه نخست شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری است و درصورت نیاز به بررسی‌های بیشتر، این مهلت برای پنج روز دیگر تا پنجم اردیبهشت قابل تمدید است.


کد مطلب: 128643

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/128643/امروز-جلسه-مهم-شورای-نگهبان-قم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir