به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۰:۰۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۳۱ ساعت ۱۴:۴۲
کد مطلب : ۱۲۸۶۵۵

نظر تاجزاده درباره شرکت نکردن در انتخابات

گروه سیاسی: مصطفي تاجزاده معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات در گفتگو با آينه نشریه داخلی دانشگاه پلی تکنیک گفت: در شرایط فعلی تحریم انتخابات عملا هیچ یک از خواسته های تحریم کنندگان را برآورده نخواهد کرد.
  

✅با دوستانی که حرف از تحریم می زنند باید صحبت کرد که هدف از رای ندادن رسیدن به چه سیاستی است؟ اگر شرکت نمی کنید تا جمهوری اسلامی زمین بخورد در تمام این سالها مشخص شده است که این نظام در بدترین شرایط، پنجاه درصد مردم را برای شرکت در انتخابات مجاب می کند. این آمار در تمام دنیا قابل قبول است پس تحریم با مشارکت پنجاه درصدی به جایی نخواهد رسید.
 
✅اگر در انتخابات شرکت نمی کنید تا خارجیها به حکومت فشار بیاورند، اتفاقا در تمام این سالها دیده ایم که هرچه فشار خارجی بیشتر باشد حکومت بهتر و راحت تر می تواند مردم را بسیج کند. اصلا یکی از اهداف و راهبردهای حزب پادگانی امنیتی کردن فضا است چرا که در چنین فضایی راحتتر می تواند مخالفان خود را سرکوب کند.
 
✅اگر منظورشان این است که رای ندهند تا مسولان عاقلتر شوند در جواب باید گفت رای ندادن امتیاز به اقتدارگرایان است و آن ها را جری تر خواهد کرد.پس از هرجهت که بنگریم تحریم عملا هیچیک از خواسته های تحریم کنندگان را براورده نخواهد کرد.

✅البته با آمدن اقای رییسی احتمال تحریم انتخابات خیلی کم شده است چراکه همگان می دانند شرکت نکردن در انتخابات به معنی رای دادن به آقای رییسی است.
 
✅وقتی خانواده های شهدای 88 می گویند رای می دهیم شرکت زندانیان سیاسی در انتخابات نسبتا ازاد تعجب ندارد.
 
✅در این دوره انتخابات، نهاد نظارتی و نهاد مجری از دو جریان متفاوت هستند پس  سلامت نسبی انتخابات تضمین شده است.
 
✅معیار ما برای شرکت در انتخابات، تفاوت معنادار در نامزدهاست. فرض کنیم ما را بین گزینه های ضرغامی و جلیلی محدود کنند. در این شرایط قطعا رای نخواهم داد. در سال 90 که تمام گزینه های ما رد می شدند ورود در انتخابات یک اشتباه بود.
 
✅به طور مطلق قایل به تحریم یا شرکت در انتخابات نیستم و بستگی به شرایط دارد. اما در این انتخابات نظر به حضور اقای روحانی و تایید نامزدها در انتخابات شورا، مشارکت خواهیم کرد.
 
✅با نگاه تک بعدی به مسایل از جمله انتخاب نامزدهای شورای شهر موافق نیستم. تجربه و دانش به من اموخته که نگاه جامع پاسخگو است. 

✅باید افرادی را انتخاب کنیم که حتما تخصص لازم را داشته باشند بی توجهی به این موضوع مشکل ساز است اما صرف تخصص در این زمینه کافی نیست. ما متخصص هایی داریم که چون سیاسی نیستند در برابر دستگاههای امنیتی و دولت پنهان آسیب پذیرند.

✅شخص بدون سابقه سیاسی نمی تواند در مقابل زیاده خواهیهای حزب پادگانی بایستد. ضمنا تخصص در یک زمینه خاص با مدیریت از یکسو و توان نظارت از سوی دیگر یکسان نیست.
 
✅ما متخصصان زیادی داریم که اصلا مدیران خوبی نیستند اما پژوهشگران بسیار خوبی هستند. همچنان که سیاسیونی داریم که بسیار دوراندیشند اما مدیران اجرایی برجسته ای نیستند. 

✅باید کسانی در شوراها انتخاب شوند که هم تخحصص داشته باشند هم پشتوانه و تجربه سیاسی و حتی الامکان دستی بر اتش داشته باشند تا مسایل و مشکلات اجرایی را درک کنند و توان اعمال نظارت را نه به صورت شعاری بلکه به صورت عملی و همه جانبه داشته باشند.ما متخصص سیاسی و البته متعهد و اهل عمل می خواهیم که به شوراها راه یابند و به اوضاع شهرها سر و سامان  بدهند.

سیدمحمد حاتمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۱/۳۱ ۱۸:۰۶
موافقم فقط رای ب امید (351205)
پشيمان از راي٩٢
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۱/۳۱ ۲۱:۳۳
آقاي تاجزاده عزيز
اينكه همه چشم بسته به هر نوع عملكردي كه دولت داشته بازهم راي بدن،آيا منطقيه؟!
وقتي مردم احساس ميكنن دولتي كه انتخاب كردن تو تمام اين سالها فقط به فكر راضي كردن طرف مقابل بوده،آيا حق ندارن به اين دولت راي ندن؟ادولت فعلي از اينكه طرفداراش گزينه ديگه ندارن سواستفاده كرده و هرگز از جنس مردمي كه بهش راي دادن نبوده... (351210)