به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۳۱ ساعت ۲۲:۴۴
کد مطلب : ۱۲۸۶۶۹
در پايان هفته بیست و هشتم لیگ برتر؛

استقلال فینال نایب قهرمانی را باخت

گروه ورزشي: ديدار تیم های فوتبال تراکتورسازی تبریز و استقلال تهران با پیروزی شاگردان امیر قلعه نویی به پایان رسید.
استقلال فینال نایب قهرمانی را باخت
تیم های فوتبال تراکتورسازی تبریز و استقلال تهران در چارچوب هفته بیست و هشتم لیگ برتر از ساعت ۱۷:۴۵ امروز (پنج شنبه) در ورزشگاه یادگار امام (ره) به مصاف هم رفتند. این بازی که جدال تیم های مدعی برای کسب عنوان نایب قهرمانی به حساب می آید، با قضاوت اشکان خورشیدی با پیروزی یک بر صفر تراکتورسازان به پایان رسید. تک گل بازی را محمد ابراهیمی در دقیقه ۸۵ به ثمر رساند.
 
نیمه نخست:
در دو تیم تا اواسط نیمه نخست چند موقعیت نصفه و نیمه داشتند اما راه به جایی نبردند. مهمترین موقعیت این نیمه را آبی پوشان پایتخت روی ضد حمله به دست آورده و به گل تبدیل نکردند. این موقعیت در دقیقه ۲۴ به دست آمد و در حالی که امید ابراهیمی با دروازه بان تک به تک بود، ترجیح داد به جابر انصاری پاس دهد اما او نیز توپ را به گل تبدیل نکرد. جابر انصاری هشت دقیقه بعد باز هم یکی از بهترین موقعیت های استقلال را از دست داد و نتوانست پاس خوب خسرو حیدری را به گل برساند. تراکتورسازان نیز در یک دقیقه پایانی نیمه، دو موقعیت پیاپی را از روی ضربه ایستگاهی و کرنر از دست دادند تا نیمه اول با تساوی بدون گل خاتمه یابد.
 
نیمه دوم:
استقلال در دقیقه دوم نیمه با پاس فرشید اسماعیل پشت مدافعان صاحب موقعیت عالی شد اما کاوه رضایی برای ضربه زدن به توپ، تنها چند سانتی متر کم آورد. شاگردان منصوریان که نیمه دوم را بهتر از حریف خود شروع کرده بودند، در دقیقه ۵۶ نیز توسط کاوه رضایی می توانستند به گل نخست خود برسند اما این مهاجم به جای نشانه گرفتن دروازه، به هم تیمی خود پاس داد اما توپ به وی نرسید و این موقعیت هم از دست رفت. در دقیقه ۵۸ ارسال امید ابراهیمی، پادوانی را در موقعیت سرزنی خوبی قرار داد اما ضربه این بازیکن با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.
 
علی قربانی که در نیمه دوم به میدان آمده بود، در دقیقه ۸۱ ضربه قیچی برگردانش با برخورد به بازیکن حریف به کرنر رفت. شاگردان قلعه نویی در دقایق پایانی بازی جلو کشیدند و بالاخره محمد ابراهیمی موفق شد با ضربه ای زمینی از پشت محوطه جریمه قفل دروازه استقلال را بشکند و تراکتورسازان با یک گل پیش افتادند. شاگردان منصوریان در دقایق باقی مانده فشار بی امانی روی دروازه حریف آورد اما بازی با پیروزی یک بر صفر به سود تراکتورسازی به پایان رسید.
 
ترکیب تراکتورسازی تبریز: محمدرضا اخباری، خالد شفیعی، محمدرضا مهدی زاده، محمد ایرانپوریان، سعید آقایی، مهدی کیانی، محمد نوری، شهرام گودرزی، مهدی شریفی، محمد ابراهیمی و فرزاد حاتمی
 
ترکیب استقلال تهران:‌ علیرضا منصوریان، سید مهدی رحمتی، پادوانی، رابسون جانواریو، میلاد زکی پور، خسرو حیدری، امید نورافکن، امید ابراهیمی، فرشید اسماعیلی، جابر انصاری، بهنام برزای و کاوه رضایی

* نتایج هفته ۲۸ لیگ برتر فوتبال ایران
پرسپوليس 4 پديده مشهد 0
گسترش فولاد 0 -نفت تهران 0
ذوب آهن 2- ماشین سازی تبریز 0
سایپا 0 - صنعت نفت آبادان 2
فولاد 1- استقلال خوزستان 3
صبای قم 0 - سپاهان 1
سیاه جامگان 1 -پیکان 2
تراکتور سازی 1- استقلال 0