کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آخرین وضعیت کتاب‌های قیصر امین‌پور

1 ارديبهشت 1396 ساعت 11:27

گروه فرهنگي: تعدادی از کتاب‌های قیصر امین‌پور در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شوند.


زیبا اشراقی همسر زنده‌یاد قیصر امین‌پور هم‌زمان با سالگرد تولد این شاعر فقید درباره وضعیت چاپ‌ کتاب‌های او اظهار بی‌اطلاعی کرد و به ایسنا گفت: فقط می‌دانم همه کتاب‌های او چاپ می‌شوند؛ اما نمی‌دانم در کدام چاپ هستند.او افزود: قبلا مروارید، افق، سروش و علمی و فرهنگی کتاب‌های قیصر را چاپ می‌کردند و حالا ناشران دیگری مانند سخن و نشر آبی نیز کتاب‌هایی از او منتشر کرده‌اند. البته تا آن‌جا که می‌دانم «مجموعه کامل اشعار قیصر امین‌پور» در  نشر مروارید برای نمایشگاه کتاب تجدید چاپ شده، ولی از بقیه کتاب‌ها اطلاع جدیدی به ما نرسیده است.
روابط عمومی انتشارات علمی و فرهنگی با بیان این‌که آخرین چاپ کتاب «سنت و نوآوری در شعر معاصر» که چاپ چهارم آن بود در سال ۱۳۹۱ منتشر شده است و  از آن‌جایی که کتاب‌هایی در نمایشگاه ارائه می‌شوند که از سال ۹۲ به بعد چاپ شده باشند گفت، این کتاب در نمایشگاه عرضه نخواهد شد.روابط عمومی انتشارات مروارید نیز درباره وضعیت چاپ کتاب‌های قیصر امین‌پور و ارائه آن‌ها در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: کتاب‌هایی که از قیصر امین‌پور در این نشر عرضه  می‌شوند همه در نمایشگاه ارائه خواهند شد. کتاب‌های امین‌پور به چاپ‌های متعددی رسیده‌اند  که آخرین‌ چاپ کتاب‌های او در انتشارات مروارید عبارت‌اند از: «شعر و کودکی» چاپ پنجم، مجموعه شعر «گل‌ها همه آفتاب‌گردانند» چاپ سیزدهم، «گزیده اشعار قیصر امین‌پور» در قطع رقعی چاپ بیست و دوم، «گزیده اشعار قیصر امین‌پور» در قطع جیبی چاپ هشتم، «مجموعه کامل اشعار امین‌پور» چاپ دوازدهم، مجموعه شعر «دستور زبان عشق» چاپ چهاردهم  و «مجموعه اشعار کامل قیصر امین‌پور» چاپ اول.
روابط عمومی نشر افق هم درباره آخرین چاپ کتاب‌های امین‌پور اظهار کرد:  مجموعه شعر «آینه‌های ناگهان» در چاپ ۲۰، کتاب «بی‌بال‌ پریدن» در چاپ ۲۰  و مجموعه شعر «به‌ قول پرستو» در چاپ ۱۱  با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه منتشر شده‌اند که  هر سه کتاب یادشده در نمایشگاه ارائه خواهند شد.همچنین روابط عمومی انتشارات سوره مهر گفت:  چاپ سوم کتاب «حرف آخر عشق»  با شمارگان ۲۵۰۰ نسخه در  نمایشگاه پیش‌ رو ارائه خواهد شد. در این کتاب بیش از ۳۰ شعر از این شاعر همراه با عکس‌هایی از وی که روی آن‌ها کار گرافیکی شده به صورت تلفیقی آمده است. انتخاب شعرهای این کتاب با حسن شیخ حائری بوده است. مقدمه کتاب را هم فاضل نظری نوشته است.
همچنین «اگر عشق نبود» منتخبی از هشت دفتر شعر قیصر امین‌پور است که سال ۱۳۹۴ در نشر سخن منتشر شده است. این کتاب به چاپ سوم رسیده است. «آواز عاشقانه ما در گلو شکست» هم گزیده‌ دیگری از شعرهای این شاعر است که در نشر نیماژ  منتشر شده است،برخی دیگر از کتاب‌های او به این شرح‌اند: «تنفس صبح»، «مثل چشمه مثل‌ رود»، «طوفان در پرانتز» و «ظهر روز دهم».قیصر امین‌پور، متولد ۲ اردیبهشت ۱۳۳۸ در خوزستان، عضو هیئت‌علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی بود. او هشتم آبان ۱۳۸۶، در سن ۴۸ سالگی در تهران درگذشت و در زادگاهش گتوند خوزستان به خاک سپرده شد.سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۳ تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه در شهر آفتاب برگزار می‌شود.


کد مطلب: 128685

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/128685/آخرین-وضعیت-کتاب-های-قیصر-امین-پور

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir