به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۰۸ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب : ۱۲۹۰۵۲

تندگویان: رییسی کنار نمی‌کشد

گروه سياسي: عضو شورای شهر تهران می‌گوید حسن روحانی گزینه اصلاح‌طلبان است و از آنجایی که اقبال مردم به سمت این جریان است، حسن روحانی با آرا بالایی پیروز انتخابات خواهد بود.
به گزارش سايت نامه نيوز، محمدمهدی تندگویان، عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران با اشاره به تایید صلاحیت 6 کاندیدای نهایی برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: معتقدم ترکیبی که اکنون وجود دارد، ترکیب خوب و مناسبی است و از هر دو طیف در آن حضور دارند. طبعا مناظراتی هم که با حضور این افراد صورت می‌گیرد مناظرات خوبی برای تصمیم گیری مردم خواهد بود.  وی با بیان اینکه اخلاق اصولگرایی همواره نشان داده است که به وحدت نمی‌رسند، خاطرنشان کرد: صحبت‌هایی می‌شود مبنی بر اینکه کاندیداهای اصولگرا به نفع همدیگر کنار خواهند رفت، اما این منش در اخلاق اصولگرایی وجود ندارد و معتقدم هیچ‌کدامشان به نفع دیگری کنار نخواهند رفت. معمولا ترکیب آرایش اصولگرایان همواره به همین نحو بوده است و تشکل‌های جدیدی مانند جمنا هم نمی‌توانند اصولگرایان را به هدفشان نزدیک کنند؛  البته باید بگویم که هیچ چیز تا 48 ساعت پیش از شروع انتخابات قابل پیش بینی نیست.
 
تندگویان ادامه داد: بنده شانس پیروزی روحانی در انتخابات را صددرصد می‌دانم. البته روال در کشور نیز همواره به همین نحو بوده است. معتقدم هزینه تغییر رئیس جمهور در میان دوره بسیار بیشتر است؛ مردم باید کمک کنند که این هزینه به کشور تحمیل نشود.  سخنگوی فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر با اشاره به تخریب‌ دولت از سوی مخالفان، تصریح کرد: سابقه نشان داده هر زمان که دروغ، تهمت و بی اخلاقی در جامعه زیاد می‌شود تاثیر عکسی روی نظر مردم دارد و مردم در مقابل بی‌اخلاقی‌ها و دروغ‌پردازی‌ها پاسخی قاطع می‌دهند،‌ به همین خاطر نگران نیستیم.  
 
وی ادامه داد: اگر کسی واقع بینانه نگاه کند متوجه  تفاوت‌های این 4 سال نسبت به آن 8 سالی که کشور دچار تنش و مشکلات بود می‌شود. انتظار اشتباهی است که بخواهیم بعد از آن 8 سالی که کشور رو به ویرانی بود در یک دوره 4 ساله و کوتاه همه مشکلات حل شود.  این فعال سیاسی با اشاره به اینکه باید به دولت یک فرصت دیگر بدهیم، یادآور شد: به نظرم دولت در 4 سال آینده بتواند مشکلات داخلی را هم سرو سامان دهد.
 
تندگویان با بیان اینکه اقبال مردم همواره اصلاح طلبی بوده است، خاطرنشان کرد: در انتخابات مجلس دیدیم که اکثریت آرا خاکستری به سمت اصلاح‌طلبان جذب شد و از آنجایی که روحانی کاندیدای مورد تایید اصلاح‌طلبان است فکر می‌کنم آرا خاکستری در این دوره نیز به نفع روحانی به صندوق ریخته شود.  عضوشورای شهر تهران در خصوص وضعیت هاشمی طبا در انتخابات پیش رو گفت: آقای هاشمی طبا در زمانی که در سمت‌های مختلف مشغول به کار بودند عملکرد و مدیریت بسیار خوبی داشتند اما احساس می‌کنم که درانتخابات و مناظره‌ها به تببین نظرات دکتر روحانی کمک خواهد کرد و در نهایت هم به نفع روحانی کنار خواهد رفت.
 
تندگویان با بیان اینکه بعید است رئیسی به نفع قالبیاف از صحنه انتخابات کنار برود، تصریح کرد: وقتی که رئیسی از فعالیت در استان قدس که با حکم رهبری در آنجا مشغول به فعالیت بوده است وارد چنین عرصه ای می‌شود بعید است بخواهد به نفع فرد دیگری کنار برود. البته حتی اگر رئیسی به نفع قالیباف هم کنار برود هیچ تاثیری در آرا قالیباف نخواهد داشت. رئیسی و قالیباف دو تفکر و حزب کاملا متفاوت از همدیگر هستند .  وی با اشاره به ستادهای روحانی در سایر استان‌ها گفت: ستادها فعال هستند و امیدواریم مردم نیز اقبال خود را نشان دهند؛ البته اصل این است که مردم در صحنه حضور داشته باشند. به هرحال نظر آقای خاتمی در انتخابات و برنامه‌ها بسیار موثر و راهگشا است و در گذشته هم این موضوع را اثبات کرده اند.
 
محمدمهدی تندگویان با اشاره به وضعیت اصلاح طلبان برای انتخابات شورای شهر ، تصریح کرد: در بدبینانه ترین حالت هم اگر بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم، با توجه به انتخابات مجلس اصلاح طلبان دست برتر را در شورای شهر آینده خواهند داشت و اقبال مردم به این جریان نیز همچنان ادامه خواهد داشت.

ب گ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۲/۰۸ ۱۴:۴۷
آقای تندگویان خیلی خوش خیاله که فکر می کنه روحانی دوباره رای میاره (351617)