به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۶:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۰۹ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۱۲۹۱۰۵

تاجرنیا: قالیباف قمار کرده است

گروه سياسي_رسانه ها:علی تاجر نیا در آفتاب یزد نوشت: یکی از بحث‌های مهمی که باید در مناظره‌ها وجود داشته باشد ، طرح برنامه‌ها و ارائه مطالبی است که مردم بتوانند از طریق آن با اهداف کاندیداها آشنا شوند.بزرگترین مشکلاتی که در کشور وجود دارد بحث‌های معیشتی مردم است، بحث هایی که ریشه در دولت‌ های گذشته نیز دارد، این مسئله باعث شده است که همه مباحث مربوطه نامزدهای ریاست جمهوری از جمله مناظره دیروز، تحت الشعاع مشکلات معیشتی قرار بگیرد.
 
تمام کسانی که در سطح ریاست جمهوری حضور یافتند و یا قرار است که در بحث مسائل اجتماعی صحبت کنند و یا بحران‌های اجتماعی، مشکل حاشیه‌نشینی، مسائل محیط زیست را حل نمایند باید به طور جدی در مناظره هابرنامه ارائه بدهند.شاید سعی کلی کاندیداها نیز در روزگذشته در همین جهت بود.در این میان شهردار تهران دست به قمار بزرگی زده است! رفتار دیروز او در مناظرات نیز ناشی از همین قمار است. او سعی می‌کند به گونه‌ای برخورد کند که بتواند یا همه چیز را به دست آورد یا همه چیز را از دست بدهد. به نظر می‌آید که آقای قالیباف اصل رئیس جمهور شدن خود را بیشتر از مسائل دیگر چون حل مشکلات کشور دارای اولویت می داند، به همین علت هم هست که از نوع مواجهه دیروز قالیباف رفتارهای آقای احمدی‌نژاد تداعی شد.
 
بحث و مناظره جدی با سیاسی کاری متفاوت است. آنچه که در مناظره دیروز از سوی قالیباف دیدیم همین رفتار سیاسی بود! رفتاری که در آقای رئیسی و میرسلیم و حتی هاشمی طبا که آنها هم منتقد دولت هستند ندیدیم.اما روز گذشته در عین حال مشخص شد که آقای جهانگیری و حضور او در مناظرات انتخابات به چه میزان هم برای دفاع از برنامه‌های دولت و هم مهم‌تر از آن برای تقویت گفتمان اصلاح‌طلبی موردنیاز بود، امروز بیش از همیشه معتقد هستیم که حضور ایشان توانسته بخش خاموش اصلاح طلب که هم جریانشان و هم رهبرانشان مورد ظلم قرار گرفته‌اند را مطرح کند.
فکر می‌کنم در دو مناظره آینده مناظره های انتخاباتی جدی‌تر می‌شود و آقای قالیباف به عنوان چهره منتقد دولت ممکن است مسائل و خواسته‌هایی مطرح کند که مورد استقبال بخشی از جامعه قرار بگیرد. اما یادمان نرود ایشان فردی است که اگر مسائل عملکردی او بررسی و مطرح شود باید روی رینگ قرار بگیرد و تنها از خودش دفاع کند.