به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۰۹ ساعت ۱۶:۱۴
کد مطلب : ۱۲۹۱۴۱

مرگ برادرم ربطی به نقش جوکر نداشت

گروه فرهنگی: با گذشت بیش از هشت سال از مرگ دردناک یک ستاره جوان هالیوودی و به مناسب انتشار مستندی جدید در مورد زندگی او، خواهرش به یکی از اصلی ترین شایعه ها در مورد درگذشت او پاسخ داده و آن را رد کرده است.
بر خلاف باور عمومی و ایده ای که خیلی ها آن را مطرح کردند، تعهد هیت لجر نسبت به ایفای نقش جوکر در فیلم «شوالیه تاریک» یکی از دلایلی نبود که منجر به مرگ تراژیک او به خاطر اوردوز دارو در سال ۲۰۰۸ شد و حدس و گمان های بسیاری که آن زمان در مورد سلامت روانی او زده می شد، تا حدود زیادی بی پایه و اساس هستند.
 
خواهر هیت لجر: مرگ برادرم ربطی به نقش جوکر نداشت

به گفته کیت، خواهر لجر، یک فیلم مستند جدید که با رضایت خانواده او در مورد این بازیگر فقید ساخته شده، بسیاری از شایعه های روزنامه های زرد در مورد این ستاره را رد می کند، مخصوصا شایعه طولانی مدتی که می گوید شیوه بازیگری خاص لجر در فیلم بلاکباستر بتمن باعث شد او بی خوابی بگیرد که در نهایت منجر به اودروز کردن او روی داروهای تجویزشده شد.در پیش نمایش مستند «من هیت لجر هستم» در فستیوال فیلم ترایبکا، کیت لجر این ادعاها را رد کرد و گفت: «من واقعا شوکه شده بودم چون او در آن فیلم داشت حال می کرد. تمام گزارش هایی که بیرون می آمدند می گفتند او افسرده بود و آن نقش داشت تاثیر شدیدی رویش می گذاشت و راستش ما دقیقا نقطه برعکس آن را فکر می کردیم. آن ها نمی توانستند بیشتر از آن اشتباه باشند.»

او اضافه کرد: «او یک حس شوخ طبعی فوق العاده داشت و شاید فقط خانواده و دوستانش این را می دانستند، اما او داشت خوش می گذراند. در مورد جوکر افسرده نبود!»مت آماتو، تهیه کننده این فیلم هم گفت: «امیدوارم این پادزهری برای بسیاری از شایعه هایی باشد که در این مورد وجود دارد. چیزهای واقعا افتضاحی در مورد هیت گفته می شود.»

وقتی بدن بی جان لجر در آپارتمانش در نیویورک تنها چند ماه پیش از اکران «شوالیه تیره» پیدا شد، او تنها ۲۸ سال داشت. لجر در مورد مشکلات بی خوابی اش بعد از فیلمبرداری این پروژه با نیویورک تایمز در سال ۲۰۰۷ صحبت کرده بود و گفته بود ایفای نقش یک شخصیت منفی روانی تاثیراتی رویش گذاشته است. «هفته گذشته من احتمالا به طور متوسط دو ساعت در شب خوابیدم. نمی توانستم دست از فکر کردن بردارم. بدنم خسته بود و ذهنم هنوز می رفت.»حدس و گمان ها مبنی بر اینکه این نقش روی سلامت روانی او تاثیر منفی گذاشته است با حرف های جک نیکلسون شدت گرفت که بعد از شنیدن خبر مرگ لجر در اشاره به تجربه خودش در ایفای این نقش گفته بود: «به او اخطار داده بودم.»

اما فیلم مستند آشکار می کند که لجر مدت زیادی مشکل خواب داشت. مستند «من هیت لجر هستم» نقدهای مختلفی دریافت کرد که بسیاری از آن ها از آن به خاطر صمیمیت فیلم های فیلمبرداری شده خانگی لجر تجلیل کرده بودند، اما از این انتقاد کردند که چرا فیلم کمتر اشاره‌ای به مشکلات شخصی او یا ترکیب ناهمگون دارویی که باعث مرگش شد، نمی کند.ورایتی گفت: «این فیلم تصاویر و کلیپ های خارق العاده‌ای از لجر به نمایش می گذارد. فیلم حق دارد درست به اندازه خود لجر به هنر توجه کند. اما البته او بخش‌های دیگری هم داشت و آدم نمی‌تواند حس نکند که به این بخش‌ها بی‌توجهی شده است.»

در مستند «من هیث لجر هستم» مصاحبه‌هایی با خانواده، دوستان و همکاران این بازیگر انجام شده و در ضمن از فیلم‌های زیادی که او از خودش گرفته بود نیز استفاده شده است.آنونس این فیلم که برای گرامیداشت یاد و خاطره این بازیگر فقید ساخته شده در روز تولد وی (۴ آوریل) از «اسپایک تی‌وی» پخش شده بود.