کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اردوغان: قادریم با آمریکا رقه را به "گورستان" داعش تبدیل کنیم

9 ارديبهشت 1396 ساعت 16:53

گروه بین الملل: رئیس‌جمهور ترکیه گفت: ترکیه و آمریکا می‌توانند اگر نیروی خود را یکی کنند رقه را به "گورستان" داعش تبدیل کنند.


اردوغان
به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه بیرگون، رجب طیب اردوغان،‌ در اظهاراتی در استانبول اعلام کرد: کسی نمی‌تواند علیه این ملت بازی کند. همه این مساله را درک خواهند کرد. وی با بیان اینکه احتمال دارد حملات هوایی نیروهای ترکیه علیه سنجار و کوه کاراچوک در شمال شرق سوریه ادامه یابد،‌ افزود: هیچ کشوری به اندازه ما در مبارزه با داعش جدی نیست. کسی نمی‌تواند مرا در این باره قانع کند. در حال حاضر فراتر از مرزهای خود در جرابلس، الراعی،‌ الباب حدود ۳۰۰۰ داعشی را خنثی کرده‌ایم. اکنون هدف ما منبج است. او اضافه کرد: ما به همراه نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش آمریکا در عملیات رقه شرکت خواهیم کرد. به آمریکایی‌ها اعلام کردیم که گروه تروریستی را در کنار خود قرار ندهید زیرا نمی‌توان یک گروه تروریستی را توسط یک گروه تروریستی دیگر پاکسازی کرد.

اردوغان افزود: گروه‌های تروریستی خوب یا بد ندارند. همه این گروه‌ها بد هستند. در این باره مدارک و اسناد داریم. در دیدار با ترامپ تمام این اسناد را در اختیار وی قرار خواهم داد. اگر ما با آمریکایی‌ها و نیروهای ائتلاف دست در دست هم دهیم رقه را به گورستان داعش تبدیل خواهیم کرد. رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر ماسک‌ها از چهره‌های اصلی برداشته شده است. ما بازی که در منطقه انجام می‌شد را افشا کردیم. برخی از کشورها تلاش می‌کنند که با اقداماتی فضا برای خود باز کنند. بار دیگر تاکید می‌کنم که مبارزه با گروه‌های تروریستی برای ما یک بازی نیست. در حال حاضر جان و مال ما در آتش است نه روسیه، نه آمریکا و نه اروپا.

وی ادامه داد: این گروه‌های تروریستی تلاش می‌کنند که دولت ما را مورد هدف قرار دهند. مبارزه با گروه تروریستی برای ما یک انتخاب نیست بلکه یک اجبار است. اردوغان در پاسخ به انتشار اخباری مبنی بر اینکه اگر رفراندومی در احیای مجازات اعدام برگزار شود آلمان به جای برگزاری رای گیری در کشورش اجازه حضور شهروندان ترک مقیم این کشور را نخواهد داد، گفت: می‌گویند در اروپا اجازه رای گیری نخواهیم داد. آن صندوق‌های رای برای شما باشد، صندوق‌های رای موجود در ترکیه برای ما کافی است.


کد مطلب: 129150

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/129150/اردوغان-قادریم-آمریکا-رقه-گورستان-داعش-تبدیل-کنیم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir