به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۰۹ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : ۱۲۹۱۵۱
اگر مردم رأی ندهند احمدی‌نژادیسم مجدداً حاکم خواهد شد

زیباکلام: مردم فریب پوپولیسم قالیباف را نخورند

زیباکلام: مردم فریب پوپولیسم قالیباف را نخورند
گروه سیاسی: بنا به دعوت حزب اتحاد ملت ایران شاخه رامهرمز دکتر صادق زیباکلام استاد دانشگاه و تحلیل‌گر مسائل سیاسی در جمع مردم رامهرمز با تشریح عملکرد دولت روحانی اظهار کرد: مردم رامهرمز زیاد به پند و اندرز و موعظه برای رأی دادن به روحانی نیاز ندارند و بیشتر سخنم با عزیزانی است که ممکن است بگویند که وی خیلی موفق نبوده است و دست آوردی در این 4 سال نداشته، لذا چرا به او رأی بدهیم.

وی ادامه داد: اگر عملکرد دولت روحانی را ظرف 4 سال گذشته بخواهیم در ابعاد مختلف بررسی کنیم نیاز به سخنرانی بسیار طولانی است. استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: اما می‌توان رئوس عملکرد دولت روحانی را به 3 حوزه تقسیم کرد که شامل حوزه سیاست خارجی، حوزه اقتصاد، حوزه سیاسی و حقوق شهروندی است. وی افزود: من در سیاست خارجی به روحانی نمره بالایی می‌دهم زیرا که توانست مملکت را از چاه ویل هسته‌ای بیرون بیاورد. زیباکلام با انتقاد از مخالفین برجام گفت: من به آن‌هایی که مدام می‌گویند برجام به ضرر ما بود یک پاسخ می‌دهم که اگر برجام هیچ امتیازی برای ایران نداشته و همه عقب‌نشینی‌ها را ما انجام داده‌ایم پس چرا ترامپ این‌قدر برعلیه برجام است و شما می‌گویید همه به نفع آمریکا بوده است؟ وی همچنین گفت: درواقع برجام تعهداتی فی‌مابین، ما و طرف‌های مقابل است و تندروهای ما مطرح می‌کنند که همه‌چیز علیه ماست.

دکتر زیباکلام تأکید کرد: با انجام برجام دولت روحانی و تیم مذاکره‌کننده توانست کشور را از بحران هسته‌ای نجات دهند. این استاد دانشگاه تهران ضمن تشریح حوزه اقتصاد در دولت روحانی گفت: در این حوزه من نمره بالایی نمی‌دهم و دولت باید کلی‌گویی را کنار بگذارد و بگویند در عمل چه کرده‌اند و نکته دوم چه میزان از اقتصاد کشور و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی زیر نظر دولت و قوه مجریه است. این بنگاه‌های بزرگ اقتصادی چند درصد در اختیار دولت و چند درصد زیر نظر سایر نهادها و بنیادهاست؟ درصورتی‌که هیچ‌کدامشان زیر نظر دولت نیستند و حتی به مجلس هم پاسخ‌گو نیستند. زیباکلام افزود: من هم قبول دارم که تعداد بیکاران بسیار زیاد است اما باید بپذیریم که برای ایجاد یک شغل بین 100 تا 300 میلیون تومان سرمایه لازم است تا شغل دائمی ایجاد کنیم و برای 5 میلیون نفر 500 هزار میلیارد تومان بودجه لازم است. درصورتی‌که بودجه عمرانی دولت در سال گذشته 13 هزار میلیارد تومان بوده است. امثال قالیباف و دیگران که می‌گویند ما مشکل بیکاری را حل می‌کنیم باید بگویند این 500 هزار میلیارد تومان را از کجا می‌آورند.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی یادآور شد: همه با ریز گردهای خوزستان آشنا هستیم و کل بودجه محیط‌زیست در سال گذشته 300 میلیارد تومان بوده است و کل بودجه عمرانی دانشگاه‌های کشور در سال گذشته 5 هزار میلیارد تومان بوده است. وی همچنین گفت: شما مدعیان حل مشکلات کشور بقیه این بودجه‌ها را از کجا می‌خواهید تأمین کنید باوجودی که درآمدهای دولت در ایران مشخص است. زیباکلام تأکید کرد: مردم نباید فریب پوپولیسم را بخورند زیرا بار دیگر بلایی که در دولت احمدی‌نژاد بر ما آمد، بین 2 کاندیدای دیگر ظهور کرده است لذا فریب شعارهای عوام‌فریبانه را نخورید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد حوزه سیاسی دولت روحانی گفت: در این حوزه هم نمره خیلی بالایی نمی‌توانم به دولت بدهم ولی چشمان خود را بر روی واقعیت‌ها نمی‌توانم ببندم. زیباکلام ادامه داد: آیا رئیس‌جمهور می‌تواند رفع حصر کند، زندانیان سیاسی را آزاد کند، خبرنگاری را آزاد کند، فعال سیاسی دربند را آزاد کند؟ باید گفت خیر. وی تأکید کرد: در دولت روحانی انتظاراتمان باید منطبق بر توانایی‌ها و حد بضاعت دولت باشد و هرگونه انتظار و توقعی خارج از توانایی‌های قوه مجریه دچار پوپولیسم می‌شویم.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی افزود: اگر رأی ندهید احمدی نژادیسم مجدداً بر کشور حاکم خواهد شد، لذا با توجه به این‌که بسیاری از انتظاراتمان برآورده نشده ولی بهترین گزینه روحانی است. زیباکلام در پایان گفت: دموکراسی مسیری طولانی را طی می‌کند و هیچ کشوری یک‌شبه به دموکراسی نرسیده است. دموکراسی آرام‌آرام پیش می‌رود و از مسیر اصلاحات باید طی شود. پیش از سخنان دکتر زیباکلام، محمدتقی بهوند یوسفی مسئول شاخه حزب اتحاد ملت ایران شاخه رامهرمز، پیرامون چگونگی تشکیل شورای اصلاح‌طلبان رامهرمز و تشویق مردم به شرکت در انتخابات مطالب ایراد کرد.

حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۲/۰۹ ۱۹:۳۹
هنوز هم اصلاح طلبان بدون احمدی نژاد هیچ چیزی برای گفتن ندارند !!!!!! (351732)
۱۳۹۶/۰۲/۰۹ ۱۹:۵۶
کسی خوشش نمیادکاری کنه که بعدا ناسزا بهش بگن اقای روحانی کارهای زیادی کرده فقط انقدر گودال عمیقه که به این سادگی ها پر نمیشه (351736)
۱۳۹۶/۰۲/۰۹ ۲۰:۲۸
انتخاب بین روحانی و دیگران، انتخاب بین تعامل با دنیا و درگیری با دنیا است (351738)
ایوب محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۲/۱۰ ۰۰:۰۵
میتونیم با انتخاب مجدد اقای روحانی بگیم ما مردم صلح طلب هستیم
یا میتونیم با قبول کردم اقای قالیباف به دنیا نشون بدیم اهل جنگ و خشونت هستیم (351760)
۱۳۹۶/۰۲/۰۹ ۲۲:۱۱
کاملا موافقم (351749)