به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۹:۰۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۱۰ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۱۲۹۱۶۶

۱۴هزار میلیارد تومان به جيب كي رفت؟

گروه اقتصادي: اسحاق جهانگیری می‌گوید، یکی از اقدامات انجام شده در سال‌های گذشته تشکیل ستاد مبارزه با فساد بوده است که در آن مواردی مانند بابک زنجانی بررسی می‌شود. دولت در این ستاد پیگیری می‌کند که ١٤ هزار میلیارد تومان از اموال کشور چه شد و اساسا بابک زنجانی‌ها چطور شکل می‌گیرند.
۱۴هزار میلیارد تومان به جيب كي رفت؟
اسحاق جهانگیری گفت: روش‌هایی مانند «گشت ارشاد» برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کارساز نبوده است. وي همچنين گفت: بابک زنجانی ۳/۸ میلیارد دلار پول ملت را بالا کشید  یعنی بالغ بر۱۴ هزارمیلیاردتومان (با هزینه دیرکرد) اما اموالش بیشتر از ۲۰۰۰ میلیاردتومان نیست! این پولها به جیب چه کسانی رفته است؟ این موضوع باید مشخص شود در غیراینصورت امنیت مدیریتی حاصل نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری که در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شنبه شب، نهم اردیبهشت شرکت کرده بود، درباره اقدامات دولت آینده خود در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ١٣٩٦ در زمینه کاهش فاصله طبقاتی، بیان کرد: برای رسیدن به این هدف باید نظام مالیاتی کشور تقویت شود و بر این اساس کسانی که به هر نحوی ثروت تولید می کنند، مالیات آن را بپردازند وی ادامه داد: مالیات حق قانونی دولت است از کسانی که ثروت تولید می کنند و باید مالیات دریافت شده را در مقابل به فرودستان جامعه تخصیص دهد؛ البته نه به این صورت که بین آنها پول تقسیم شود بلکه به این ترتیب که در جهت توانمند ساختن آنها هزینه شود.

او در بخشی از سخنانش با انتقاد از برخورد سیاسی با فساد اقتصادی بیان کرد: این موضوع باید آسیب‌شناسی شود و نباید با موضوع فساد برخورد سیاسی کرد؛ به این ترتیب که رقیب سیاسی متهم شود به فساد و مثلا اگه فسادی در اطرافیان بود، برای آشکار شدنش اقدامی نشود.وی ادامه داد: ما در این دولت ستاد مبارزه با فساد تشکیل دادیم و دولت فسادهای رخ داده و دلایل آن را پیگیری می‌کند. مثلا ما در این ستاد موضوع بابک زنجانی را بررسی و پیگیری می‌کنیم. در ماجرای بابک زنجانی بحث حدود ١٤ هزار میلیارد تومان از اموال کشور مطرح است که هنوز برنگشته و کل اموال بابک زنجانی در ایران هم به ٢٠٠٠ میلیارد تومان نمی رسد.
معاون اول رئیس‌جمهور بیان کرد: باید مشخص شود که چگونه این پول از کشور رفت و چگونه بابک زنجانی شکل می‌گیرد و چگونه یک جوان می‌تواند این‌طور برای دسترسی به اموال کشور نفوذ کند؟ فسادهای بزرگ باید معرفی شوند.وی توضیح داد: همچنین بخش بزرگی از فسادها در موضوع زمین انجام می‌شود؛ مثلا با تغییر کاربری آنها. مهم‌ترین موضوع برای مبارزه با فساد این است که باید نهادهای حکومتی در شیشه قرار گرفته و شفاف شوند و امکان نظارت بر رفتار آنها فراهم شود. اگر می خواهیم فساد در این کشور ریشه کن شود، باید همه دستگاه‌ها اعم از قضائی و اجرایی به شفافیت و آزادی رسانه و مطبوعات کمک کنند و نباید با افشاگر برخورد شود.
جهانگیری همچنین یکی از اقدامات مهم دولت آینده را مقابله با فقر دانست و بیان کرد: فقرای ما بیکار فقیر هستند یا شاغل فقیر یا افرادی که توانایی انجام کار ندارند یا ساکنین مناطق محروم. مثلا برای بیکاران باید برنامه های توانمندسازی به کار گیریم. اکنون کمیته امداد و بهزیستی در این زمینه اقداماتی انجام داده‌ و طرح‌های خوبی ارائه کرده‌اند. برای بهبود وضعیت فقر همچنین باید اقتصاد کشور رونق بگیرد تا بتوان اقدامات لازم را انجام داد.این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ١٣٩٦ همچنین درباره سهام عدالت بیان کرد: در سال ١٣٨٥ حدود ٩ میلیون برگ سهام عدالت توزیع شد و قرار بر این بود که پس از سال ١٣٩٥ سود سهام به افراد تعلق گیرد. اکنون حدود ٥٠ درصد صاحبان سهام که جزو اقشار خاص هستند، ارزش سهمی معادل به ازای هر نفر دو میلیون تومان دارند که سالی حداقل ٥٠٠ هزار تومان سود سهام آن‌هاست و ارزش سهام باقی هم یک میلیون تومان است که می توانند سود آن را از سال ١٣٩٦ دریافت کنند

۱۳۹۶/۰۲/۱۱ ۰۷:۳۴
پیش از این که آقای قالیباف بگوید به جیب این بنده حقیر ناچیز رفته همین جا اعلام می کنم یک ریال آن هم به جیب من نرفته است. راستی چرا به این آقای زنجانی گفته اند وقتی معلوم شد پولها کجاست اعدامش می کنند؟ این جوری مگر خر باشد که جای پولها را بگوید. (351816)