به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۱۰ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب : ۱۲۹۱۹۲

وعده‌ افزايش یارانه جفا در حق مردم است

گروه اقتصادي: نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران ضمن ارزیابی شعارهای اقتصادی برخی کاندیداهای ریاست جمهوری از جمله افزایش یارانه‌ها و ایجاد پنج میلیون شغل، گفت: شعارهای پوپولیستی که بر مبنای عدم مشارمت مردم در اقتصاد و صرفا پرداخت پول و یارانه بیشتر باشد، جفا در حق مردم است.
وعده‌ افزايش یارانه جفا در حق مردم است
حمیدرضا صالحی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: معمولا شعارهایی که در انتخابات‌ ما مطرح می‌شود، متاسفانه بر مبنای جریان عوام گرایی و پوپولیستی است.وی افزود: موضوع ایجاد شغل مطمئنا امکان پذیر است اما باید این مسئله را هم در نظر گرفت که زیرساخت‌های اقتصاد ایران که در ۱۰ سال گذشته آسیب دیده، زمینه را برای ایجاد شغل کمتر کرده است. البته در چهار سال گذشته ترمیم‌هایی صورت گرفته است، روابط بین الملل مناسب‌تر شده و توانستیم زمینه آوردن سرمایه‌گذاری خارجی را که عامل اصلی برای ایجاد شغل به حساب می آید را فراهم کنیم.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران درباره ضرورت‌های افزایش اشتغال در جامعه ادامه داد: باید از درآمدهای نقتی برای ایجاد شغل استفاده شود و از همه مهم‌تر فضای کسب و کار را بهبود ببخشیم. نیاز است که زمانی را در نظر بگیریم تا بتوان زیرساخت‌ها را آماده و تورم را کنترل کنیم و پیشران‌های عبور از رکود را اجرایی کرد تا در نهایت شرایط از هر لحاظ برای یک خیزش اقتصادی آماده شود.صالحی با بیان اینکه فضای فعلی کسب و کار بعد از دولت یازدهم به سمت بهبود حرکت کرد، عنوان کرد: در دولت‌های نهم و دهم عقب ماندگی‌های اقتصادی زیادی به وجود آمد. درآمدهای نفتی آن طور که باید صرف زیرساخت‌های اقتصادی نشد و سرمایه‌گذاری در صنعت برق و انرژی صورت نگرفت که نمونه آن را امروز در معضل گرد و غبار و هوای خوزستان می بینیم.

چطور می‌توان ۵ میلیون شغل ایجاد کرد؟
وی تصریح کرد: اینکه امروز شعارهای عوام فریبی برای رای آوردن داده شود واقعا جفا کردن در حق مردم است. باید با مردم صادقانه و رو راست صحبت کرد. باید شرایطی فراهم شود که همه مردم در اقتصاد مشارکت کنند. در شرایطی که از هر سه نفر یک نفر در اقتصاد مشارکت دارند چطور می‌توان پنج میلیون شغل ایجاد کرد؟ یا اینکه گفته می‌شود باید به جوانان مسکن داد؟ ابتدا باید این سوال را پرسید که آیا این جوانان نباید شغل مناسبی داشته باشند تا بتوانند قسط مسکن را بدهند؟صالحی اضافه کرد: باید برنامه‌ای دنبال شود که درآمدها از طریق مشارمت مردم در اقتصاد افزایش یابد. هر کاندیدایی که دیدگاهش معطوف به این باشد که سرانه ملی بالا برود می‌توان به آن کاندیدا فکر کرد. دیدگاهی که باید بر اساس اقتصاد غیر نفتی باشد؛ نه اینکه گفته شود نفت بیشتری می فروشیم و به اقتصاد پول تزریق می‌کنیم و قیمت دلار را پایین نگه می‌داریم. اینکه کاری کنیم که مردم فقط یارانه بگیرند و در اقتصاد مشارکت نداشته باشند، جفا در حق مردم است.