به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۱:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۱۰ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : ۱۲۹۱۹۶
کپی‌برداری‌های تبلیغاتی ناشیانه در انتخابات ایران

این‌جا وال‌استریت نیست

این‌جا وال‌استریت نیست
مهدی دادویی‌نژاد- روزنامه بهار
شاید پدیده مناظره اول انتخابی محمدباقر قالیباف باشد، چه آن‌جاکه جمله را به سرقت برده و چه آن‌جاکه به دنبال راه‌اندازی جنبش 96 درصدی‌ها مقابل چهار درصدی هاست. چیزی قطعا شبیه جنبش تسخیر وال استریت!  «جنبش وال استریت را اشغال کنید» در وبسایت خود و در بخش معرفی آورده است: «ما 99 درصدی هستیم که از خانه‌های خود بیرون رانده‌شده‌ایم. ما از خدمات درمانی مطلوب محروم بوده‌ایم. ما از آلودگی محیط‌زیست رنج می‌بریم. ما ساعات طولانی را برای مقدار اندکی دستمزد و بدون بهره‌مندی از حقوق قانونی خود سخت کار می‌کنیم، البته اگر بتوانیم کاری پیدا کنیم. در حالی که یک درصد دیگر از همه چیز برخوردار است، ما از هیچ چیز برخوردار نیستیم. ما 99 درصد جامعه هستیم»

آری یک گروه از مردمان یک کشور که از وضعیت نابرابری‌ها رنج می‌بردند سعی کردند تا با یک حرکت مردمی اعتراض خود را به وضع موجود نشان دهند، آنها خود را 99 درصدی‌ها نامیدند که در مقابل 1 درصد سرمایه داران حقشان تضییع شده است. چندی قبل از مناظرها هم قالیباف اعلام کرد 96 درصد مردم در مقابل 4 درصد غیر مردم و زالو صفتان در حال استثمارند و این موضوع را به مناظرها کشاند، اینکه چرا نگفت 99درصد در مقابل یک درصد را می‌توان به پای خلاقیت تیم مشاوره و شخص خود او نوشت، چقدر خلاقانه که شعار را از جایی به عاریت بگیری و سه‌درصد به آن اضافه کنی تا کسی نفهمد این ابداع به نوعی تقلب محسوب می‌شود، دقیقا به همان زیبایی تقلب شده که ملانی‌ترامپ از روی متن میشل اوباما تقلب کرد و در نهایت رسوا شد.البته ترفند آقای قالیباف به همین یک مورد ختم نشد و در جایی به طور صریح سخن و جمله معروف یکی از کاندیداهای انتخابات 88 را در مورد احمدی‌نژاد کپی کرد: «امروز با پدیده‌ای مواجه هستیم...» البته باید از او بابت اینکه عین جمله را نگفت و خلاقیت به خرج داد تشکر کرد. اما در مورد 96 درصدی‌ها ذکر چند نکته ضروری است:

1-اگر واقعا 96 درصد مورد مدعای آقای قالیباف وجود داشته باشند و معترض به وضع موجود باشد باید خودجوش و به صورت کاملا مردمی و به شکل آنچه مشابه جنبش اشغال وال استریت اتفاق افتاد به خیابان‌ها بیایند وبه فرض تظاهرات کنند به سمت ساختمان بورس، بانک، ریاست جمهوری، شهرداری یا غیره و حرفشان را به گوش همه برسانند، قالیباف به عنوان کسی که خود مسئول است و مورد سؤال، ابدا در این 96 درصد نمی‌تواند حضور یابد، او مردم عادی نیست و از موهبت قدرت بهره مند است.

2-آیا با فرض وجود داشتن 96 درصد و تظاهرات، سردار قالیباف اجازه برپایی کمپ‌های اعتراضی را به طور مثال در پارک ملت می‌دهد تا کمکی به این اعتراض‌های به حق بکند؟ جواب قطعا منفی است وبا رفتار مسبوق به سابقه او با تمام قوا و به همراه همان‌ها که بساط دستفروشان را به هم می‌ریزند مردم عادی معترض را از متفرق خواهند کرد حتی شده با چوب!

3-اگر این 96 درصد معترض احیانا خواستار تغییرات در سیستم بشوند و با توجه به 96 درصد بودنشان قطعا حق نیز با آنها خواهد بود واکنش آقای قالیباف چه خواهد بود؟ مشخص است، دعوت به اعتراضات 96درصدی و متمرکز کردن معترضان 96 درصدی در یک نقطه و تار و مار کردن آنها به شکل گاز انبری، یا با چوب پشت موتور هزار! و در نهایت اینکه با توجه به نکات بالا اگر چهار درصد مورد مدعای  قالیباف وجود داشته باشند خود ایشان یقینا و قطعا جزو 4 درصد می‌باشند!

قطعا او جز 96 درصدی‌ها نیست و به موقع به حساب آن 96 درصد خواهد رسید و همچنان وفاداری خود را ثابت می‌کند. او نماینده 96 درصد نیست و دقیقا نماینده همان 4 درصد است، مظلوم‌نمایی و خود را مستضعف جلوه دادن و بدون برخورداری از موهبت‌های قدرت، بزرگترین  ادعایی است که قالیباف می‌بافد، او اصلا به فرض وجود 96 درصد اصلا و ابدا به آنها نمی‌چسبد، وصله ناجور می‌شود، رابطه اش با این 96 درصد مانند رابطه ظروف تفلون و ته دیگ می‌شود، نچسب نچسب. پس رو به دوربین به مایی که قطعا جزء آن 96 درصد هستیم سخن نگویید لطفا، اینجا خیابان وال استریت نیست و شما هم جزو آن 96 درصد نیستید!

مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۲/۱۰ ۱۹:۱۸
با سلام
اگر 4 درصدی هم وجود داشته باشد که ما به آن معتقد نیستیم چون این درصد را یک سازمان رسمی آمار ارائه کند
شما آقای قالیباف حتماً داخل این 4 درصد هستید و از اون اول تا الان جزو حکمرانان بوده اید
نمی شود که نون حکومت را آن هم در حد کره و عسل بخورید و بگویید من 4 درصدی نیستم و جزو 96 درصدی هستم
نکنه خانه شما در اکبر آباد و اسلامشهر است که ما خبر نداریم؟؟؟؟ (351802)
۱۳۹۶/۰۲/۱۰ ۱۹:۴۸
فکر کنم اقای قالیباف فراموش کرده اند که چند ماه پیش می خواستند دستفروش ها را به مجرم تبدیل کنند (351806)