به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۱۱ ساعت ۰۰:۳۶
کد مطلب : ۱۲۹۲۳۰
کسی که حزب ندارد....

تاجزاده: قالیباف هزینه انتخابات را از کجا آورده؟

گروه سیاسی: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: گرانترین ستاد انتخاباتی در دوره‌های قبل برای قالیباف بوده است. کسی که حزب ندارد باید بگوید این میلیاردها تومانی که خرج تبلیغات انتخاباتی کرده است را از کجا آورده است.
تاجزاده: قالیباف هزینه انتخابات را از کجا آورده؟
به گزارش ایلنا، مصطفی تاج‌زاده در نشست با فرهنگیان که عصر امروز در محل حزب اتحاد ملت برگزار شد، گفت: در ساختار قدرت ایران شاهد شکل گیری دو دسته نهاد هستیم. یکی نهاد انتخابیه مانند مجلس و ریاست‌جمهوری است. ویژگی این نهادها این است که اگر در شرایط آزاد انتخابات برگزار شود توسط مردم انتخاب می‌شوند و مسئولیت‌شان زمان‌مند است و نظارت‌پذیر هستند. همچنین در نهاد دیگر، نقد آنها تبلیغ می‌شود و استدلال می‌کنند که نقد باعث قدرت می‌شود. این دسته از نهادها، دامنه اختیاراتشان در برابر نهاد دست دوم به مرور در حال  کم شدن است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب نهاد دسته دوم را نهادهای انتصابی عنوان کرد و گفت: این نهادها در سه دهه گذشته بر دامنه اختیاراتشان افزوده شده  و روز به روز قانونگذاری بر نهادهای دسته اول بیشتر شده و نهادهای دسته دوم نیز پاسخگو نیستند.

او ادامه داد: اقتصاد نیز در جامعه ما، مانند بخش سیاسی به دو دست تقسیم شده است.   ۳۵% از درآمد نفت گاز و منابع دیگر در اختیار دولت است و حدود ۳۰% دیگر در اختیار نهادهای منصوب هستند و مابقی در دست بخش خصوصی است. هر انتخاباتی که در ایران می‌شود مردم باید بین این دو گزینه انتخاب کنند

تاجزاده خاطرنشان کرد: اگر از بخش دوم انتخاب شوند باید سعی کنند نظر مردم را جلب و  رفتار بخش انتصابی را نیز اصلاح کنند. ما می‌کوشیم از بخش جمهوریت نظام پاسداری کنیم.

او افزود: در نظام سیاسی کشورهای دیگر قوه قضاییه به عنوان هویت سیاسی وجود ندارد و فقط کمک می کند انتخابات از چارچوب قانون خود خارج نشود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد:  بخش های انتصابی در انتخابات از یک امکانات خوبی بهره‌مند هستند و می‌توانند بسیار خوب نامزدهای خود را پشتیبانی کنند. امکان ندارد ما به عنوان یک حزب چند ساله بتوانیم چنین امکاناتی را در این مدت کوتاه آماده کنیم.

تاجزاده افزود: از لحاظ رسانه‌ای هم کم و کاستی ندارند.  روزنامه ایران می‌گوید خبرگزاری فارس در یک ساعت ۶۸خبر علیه دولت داشت که کسی هم  با آنها کار ندارد. مشکل ما نیست این نهادها جهت‌گیری سیاسی داشته باشند مشکل ما این است که ما را هم محدود می‌کنند مثلا ادمین کانال بالای صدهزار نفر را گرفتند.

او اذعان داشت: یک طرف هر کاری دوست داشت انجام می‌دهد و در ان طرف هر محدودیتی برای رقیب خود بوجود می‌آوردند. من یاد ندارم مقامی در جمهوری اسلامی کاری به ضرر مردم کرده باشد و آن وقت تمام تلاش خود را کند که تحقیق تفحص نشود و بعد که تحقیق و تفحص منتفی شد انقدر خوشحال شود که نامه تشکر بنویسد.

او افزود: من در بازجوهایی خود گفتم شما با اصلاح‌طلب فاسد مشکل ندارید و گرفتاری شما اصلاح‌طلب‌های سالم است.

تاج‌زاده با اشاره به شعار های انتخاباتی نامزدها انتخابات گفت: آقای رییسی فرار مالیاتی را محکوم می‌کند اما چند ماه پیش نامه نگاری و تلاش کردند آستان قدس را از مالیات معاف کرد. ما اصلاح‌طلبیم و قصد اصلاح داریم. جمهوری اسلامی ریشه پاکی دارد. هر تحولی در جامعه باید توسط همین ملت اتفاق بیافتد. ما نگاه به خارج نداریم منجی نهایی ملت است.

معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات تاکید کرد: ایران برای همه ایرانیان است و هیچ تقسیم‌بندی را نمی پذیریم. ما باید به این سمت برویم که این کشور ملک مشاع همه است.

او تاکید کرد: اشتباه رییسی این است که درست در زمانی که زیر سایه تهدید و ایران هراسی هستیم  ایشان می‌آید می‌گوید دنیا باید از ایران بترسد. ما چقدر زیان بخاطر این نگاه دادیم. چرا دنیا نباید به ما احترام بگذارد و ما را دوست داشته باشد؟ نتیجه حرمت داشتن حفظ امنیت است. اگر اینطور نبود بوش بعد افغانستان به ایران حمله می‌کرد. اگر مردم به جلیلی رای داده بودند و الان ترامپ رییس جمهور می‌شد، ترامپ قبل سوریه به ایران حمله می‌کرد.

تاج‌زاده با اشاره به اظهارات قالیباف گفت:  اخیرا دیدم قالیباف ۴% و ۹۶% می گوید. کار ندارم این آمار را از کجا آورده شاید چون سال ۹۶ است گفته ۹۶%. اصلا کار نداریم خواب نما شده یا بچه‌ای در زیر زمین این آمار را کشف کرده است.

او بیان داشت: قالیباف بعد جنگ پست داشته و در حکومت بوده یعنی حداقل جز ۹۶%نیست. گرانترین ستاد انتخاباتی در دوره‌های قبل برای قالیباف بوده است. کسی که حزب ندارد باید بگوید این میلیاردها تومانی که خرج تبلیغات انتخاباتی کرده است را از کجا آورده است.

تاج‌زاده افزود: من تصورم این است که قالیباف از نظر روحی و روانی تحت فشار است. زیرا افشاگری در رابطه با املاک نجومی و استخدام‌ها دست او را رو کرد. در اثر این تحت فشار بودن  قالیباف خواسته فرار رو به جلو کند.

او خاطر نشان کرد: اما نکته‌ای که قالیباف باید توجه کند این است که ۴%که می‌گوید آیا کلی از حکومت است یا بخشی از آن. علی القاعده توجه ایشان به دولت و مجلس است. یعنی قالیباف می‌گوید نهادی که مردم انتخاب کردند زالو صفت هستند و نهادهایی که مردم انتخاب نکردند جز آن ۹۶%است. یعنی آنچه مردم انتخاب کردند زالو صفت انتخاب کردند.

معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات گفت:‌ فرض کنید آنچه می‌گویید درست باشد. اگر راست بگوید بنظر من اعلام شکست است که بعد چهل سال ۹۶%مردم محروم هستند. اگر هم دروغ بگوید این به تنهایی نشان می‌دهد این فرد صلاحیت ندارد.

توسیوند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۲/۱۱ ۰۶:۱۱
مطالب جالبی بود به امید پاسخگویی قالیباف و یا ستادش (351814)
۱۳۹۶/۰۲/۱۱ ۱۴:۵۲
گنج پیدا کرده (351831)
۱۳۹۶/۰۲/۱۱ ۱۴:۵۵
من معلم خواهشمندم هم تاسیس سازمان نظام معلمی و هم اصلاح قانون پرداخت حقوق معلمان که نه معیشت ونه منزلت مناسب نداریم و اصلاح بیمه تکمیلی و امکان ادامه تحصیلات تکمیلی در مقطع ارشد در دانشگاه فرهنگیان بخصوص در علوم پایه (351832)