به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۱۳ ساعت ۱۷:۱۷
کد مطلب : ۱۲۹۴۳۸

اسکات: «بیگانه 5» ساخته نمی‌شود

گروه فرهنگی: سر ریدلی اسکات اعلام کرد پروژه «بیگانه ۵» که نیل بلوم‌کمپ وعده کارگردانی آن را داده بود، هرگز ساخته نخواهد شد.
به نظر می‌رسد ادامه «بیگانه» نیل بلوم‌کمپ هرگز روی ساخت را نمی‌بیند.
 
ریدلی اسکات: «بیگانه 5» ساخته نمی‌شود

با وجود این که پیشتر اعلام شده بود «بیگانه ۵» ساخته می‌شود و سیگورنی ویور بازیگر اصلی نیز درباره آن نظر مثبت داده بود، تهیه‌کننده این ادامه‌ها یعنی سر ریدلی اسکات به راحتی آب سردی بر همه این پروژه ریخت.این فیلمساز که اکنون در حال معرفی و حمایت فیلم جدیدش «بیگانه: میثاق» در ادامه «پرومتئوس» است، گفت: هرگز فیلمنامه‌ای برای این فیلم وجود نداشته و این تنها یک ایده بود که از یک متن ۱۰ صفحه‌ای بیرون آمد و بیشتر تهیه کنندگان به این کار علاقه داشتند، اما من چیزی در ادامه آن نمی‌بینم.  

وی افزود: فاکس هم به این نتیجه رسید که علاقه‌ای به ساخت آن ندارد و من هم تاکنون «پرومتئوس» و «میثاق» را طبق برنامه انجام داده‌ام.اسکات در پاسخ به اینکه فکر می‌کند شاید احتمالش باشد که در آینده این فیلم ساخته شود، خیلی صریح جواب داد: من این طور فکر نمی‌کنم، نه.اوایل امسال بلوم‌کمپ کارگردان فیلم‌های «منطقه ۹» و «چاپی» درباره آینده این پروژه و در پاسخ به سوال‌های طرفداران در توییتر حدس‌هایی مبنی بر ادامه پروژه بر مبنای سوژه خودش زده بود.ریدلی اسکات در عین حال گفته است یک داستان دیگر برای «میثاق» نوشته که پیش زمینه‌ای بر فیلم اصلی «بیگانه» محصول ۱۹۷۹ است.مارتین واتراستون که از بازیگران «هیولاهای شگفت‌انگیز» بود در «بیگانه: میثاق» در کنار نائومی راپاس، دومین بیچیز، دنی مک‌براید، جیمز فرانکو و مایکل فاسبندر بازی کرده است.

«بیگانه» فیلمی علمی–تخیلی ترسناک به نویسندگی دان اوبانون و کارگردانی ریدلی اسکات، محصول سال ۱۹۷۹ است. داستان این فیلم موجود فرازمینی مهاجم و خطرناکی را به تصویر می‌کشد که وارد یک فضاپیمای باری شده و خدمه کشتی را از بین می‌برد.این فیلم سرآغاز یک سری فیلم با حضور شخصیت اِلن ریپلی با بازی سیگورنی ویور شد که در مجموع شامل ۴ قسمت است. «بیگانه‌ها»، «بیگانه ۳» و «رستاخیز بیگانه» دنباله‌های این فیلم محسوب می‌شوند. «بیگانه علیه غارتگر» و «بیگانه‌ها علیه غارتگر: مارش عزا» دنباله‌های غیررسمی این فیلم به حساب می‌آیند. همچنین ریدلی اسکات در سال ۲۰۱۲ فیلم «پرومتئوس» را ساخت که در آن به پیشینه موجودات بیگانه پرداخته شده‌است.

پروژه بلوم‌کمپ در ادامه «بیگانه» در طی سال‌ها بارها با اوج و فرود مطرح شده و سال ۲۰۱۵ مایکل بین بازیگر نقش کورپورا دواین در فیلم «بیگانه‌ها» به کارگردانی جیمز کامرون مطرح کرده بود قرار است با یک پروژه دیگر به این نقش بازگردد.  فیلم «بیگانه: میثاق» از ۱۲ ماه می راهی سینماها می‌شود.